Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Paralelizmus jako jeden z princípov vedenia viachlasu
Kliment, Henrich ; FILAS, Juraj (vedoucí práce) ; GEMROT, Jiří (oponent)
Práca sa zaoberá paralelnými postupmi ako jedným z druhov vedenia viachlasu a ako kompozičným prvkom v kontexte skladobno-teoretickom. Ďalej v kontexte rôznych období dejín hudby od praveku až po súčasnosť a s hlavným zreteľom na využitie vo vlastnej tvorbe. Prvá časť textu pojednáva o koncepcii melodického a harmonického paralelizmu v súvislosti s jeho zvukovou kvalitou a funkčným postavením v hudobnej kompozícii. Druhá časť je chronologickým výkladom o konvenciách využívania princípu paralelného vedenia hlasov v kompozičnom a interpretačnom procese z hľadiska jednotlivých vývojových období dejín hudby.
Notový zápis multimetryckých a polyritmických struktur
Wajsar, Petr ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Kurz, Ivan (oponent) ; Gemrot, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi notového zápisu multimetrických a polyrytmických struktur. První část je shrnutím obecné terminologie hudební kinetiky, druhá část obsahuje poslechové a interpretační testy, třetí část je ukázkou některých skladeb využívajících multimetrii a polyrytmiku.
Ruská hudba 20. století a její vliv na českou tvorbu
Aslamas, Anton ; Kurz, Ivan (vedoucí práce) ; Loudová, Ivana (oponent) ; Gemrot, Jiří (oponent)
Moje práce má záměr především poukázat na vzájemnou propojenost dvou slovanských kultur na hudebním poli. Tento cíl jsem si vytyčil i proto, že, zdá se, během posledních dvaceti let tyto vazby poněkud upadly do zapomnění nebo alespoň nejsou úplně v popředí zájmu veřejnosti. První kapitola mapuje společenskou situaci v Rusku v minulém století a její dopad na hudbu. Dále pak jsem věnoval po jedné kapitole pěti velikánům, kteří do dané oblasti patří ? I. Stravinskému, S. Prokofjevovi, D. Šostakovičovi, S. Gubajdulinové a A. Schnittkemu. Zmínil jsem se i o těch skladatelích, jejichž umělecký význam je o něco menší než u osobností jmenovaných výše. Konečně následuje ta nejpodstatnější část práce ? rozbor konkrétních příkladů vlivu ruské hudby na českou. Nejzevrubněji jsem se věnoval Symfonii čís. 1 S. Havelky, Vokální symfonii V. Sommera, 4. sonátě pro klavír L. Fišera, Proměně pro sólové housle a smyčcový kvintet O. Kvěcha a konečně Sonátě pro klavír na téma Sergeje Prokofjeva V. Tichého.
Princip polystylovosti ve skladbě Das Blaumeer Helmuta Oehringa z hlediska vlivů na mou tvorbu
Kadeřábek, Jiří ; Loudová, Ivana (vedoucí práce) ; Slavický, Milan (oponent) ; Gemrot, Jiří (oponent)
Touto prací představuji skladbu Das Blaumeer současného skladatele Helmuta Oehringa, vysvětluji příčiny a důsledky Oehringova originálního přístupu ke kompozici s důrazem na polystylovost a uvádím příklady jeho vlivu na mou tvorbu.
Problematika stylové kontrapozice na vybraných příkladech současné tvorby
Sommer, Lukáš ; Kurz, Ivan (vedoucí práce) ; Gemrot, Jiří (oponent) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Záměrem práce je pokus o definování stylové kontrapozice, zasazení kontrapozice do myšlenkově - tvůrčího proudu a vymezení se vůči klasifikaci poly - stylovosti. V rámci filosoficko - literárního diskursu je stylová kontrapozice konfrontována se spřízněnou literární technikou "double - coding"
Klid a vzruch jako formotvorný činitel
Plachká, Michaela ; Filas, Juraj (vedoucí práce) ; Loudová, Ivana (oponent) ; Gemrot, Jiří (oponent)
Předmětem práce je pohled na princip kontrastu z hlediska soudobé tvorby. Klade si otázky, zda je kontrast v dílech soudobých tvůrců stále relevantní a jak se pohled na něj proměňuje ve 20. století. Součástí práce jsou krátké analýzy uplatnění kontrastu ve sladbách vybraných autorů. Závěrečná kapitola je o vlastním přístupu k této problematice.

Viz též: podobná jména autorů
5 Gemrot, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.