Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální romány Alda Palazzeschiho
Klivanová, Anna ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Autorka práce vychází z analýzy trojice experimentálních románů italského spisovatele Alda Palazzeschiho, jež svým vznikem spadají do prvního dvacetiletí dvacátého století. Jedná se o práce: Allegoria di Novembre (1908 jako Riflessi, 1926), Il Codice di Perelá (1911) a La Piramide (1914). Práce nejprve seznamuje čtenáře se svým cílem, posléze stručně představuje osobnost Alda Palazzeschiho a následně se postupně věnuje rozboru jednotlivých románů s cílem charakterizovat je z hlediska vnitřních vlastností textu. Autorka práce se pokouší proniknout do uměleckých kontextů, v nichž díla vznikala, a poté zkoumá práce z hlediska literárních a jazykových prostředků, jimiž autor dosahuje uměleckých hodnot. Jednotlivé prozaické experimenty porovnává mezi sebou a na základě zjištěných rysů sleduje vývoj jednotlivých děl se zaměřením na typické románové prvky, zejména sleduje vývoj hrdiny, proměny románové formy, sleduje, jak se proměňuje charakter Palazzeschiho psaní a myšlení. Pokouší se zachytit princip a význam těchto experimentů a na základě pozorování v závěru se snaží charakterizovat filosofii mladého Alda Palazzeschiho.
Pirandellova trilogie divadla na divadle.
Borovanová, Lenka ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Předmětem bakalářské práce Pirandellova trilogie divadla na divadle je analýza tří dramat sepsaných známým italským spisovatelem Luigim Pirandellem v předválečném období mezi léty 1921-1930. Úvodní část se zaměřuje na samotného autora, a to jak na jeho život, tak zejména na dramatické dílo, které je zde rozděleno do čtyř fází: sicilské divadlo, humoristické divadlo, divadlo na divadle a divadlo mýtů. Zvláštní pozornost je věnována právě metadivadlu, do kterého trilogie spadá. Další kapitoly se zabývají rozborem jednotlivých děl: Šest postav hledá autora (Sei personaggi in cerca d'autore), Každý dle svého (Ciascuno a suo modo) a Dnes večer improvizujeme (Questa sera si recita a soggetto). Závěr tato dramata mezi sebou porovnává a snaží se přiblížit vývoj postav a ztvárnění divadla na divadle.
Římské povídky Alberta Moravii
Myslín, Jiří ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Předmětem této bakalářské práce jsou Římské povídky Alberta Moravii. První část se věnuje životu italského spisovatele Alberta Moravii. Dále dochází k představení jeho povídkové tvorby. V následující části najdeme tematickou analýzu sbírky Racconti romani. Další kapitola je věnovaná vzniku povídek a vlivům, ze kterých autor čerpal. V páté kapitole je popsaná stylistická analýza. Dále pak zasazení povídek do kontextu italského neorealismu. Klíčová slova Moravia Alberto, Římské povídky, Italská literatura, Neorealismus
Mario Pratesi a Toskánsko
Straková, Michaela ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Předmětem a zároveň hlavním cílem bakalářské práce "Mario Pratesi a Toskánsko" je představit nepříliš známého a obtížně dostupného autora, píšícího na přelomu 19. a 20. století, a jeho rodný kraj. Úvodní část nastiňuje historické pozadí a uvádí hlavní fakta související se sjednocením Itálie. Následuje popis autorova života a chronologický přehled jeho děl. Další kapitoly jsou věnovány právě Toskánsku, autorovu rodnému kraji. Pokusíme se zjistit do jaké míry byla Pratesiho tvorba ovlivněna prostředím, ve kterém se narodil a vyrůstal. Následuje část analytická, ve které představíme několik hlavních témat autorovy románové tvorby (se zaměřením na četné autobiografické prvky) a na jejich základě se pokusíme o vytvoření komplexního obrazu Toskánska a jeho obyvatel dané doby. Budeme se přitom opírat o dvě stěžejní díla, romány: L'Eredità (Dědictví) a Perfidie del caso (Náhodné zákeřnosti). Nebude chybět ani stručný náhled na jazyk Pratesiho děl s důrazem na regionální a dialektální vlivy. V závěru nastíníme slabé a silné stránky autorovy románové tvorby a pokusíme se přijít na to, proč je Mario Pratesi autorem spíše méně známým, a to jak v Čechách, tak v rodné Itálii. Zároveň se pokusíme autora zařadit do historicko-literárního kontextu. Klíčová slova Mario Pratesi, Toskánsko, Toskánské velkovévodství,...
Paola Mastrocola versus současná italská společnost. Tematická analýza autorčiny narativní a esejistické tvorby.
Macháčková, Michaela ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Tématem této bakalářské práce je tematická analýza literární tvorby současné italské spisovatelky Paoly Mastrocoly. V úvodu práce je krátké představení autorky (její biografická a bibliografická data). Dále je pak proveden výzkum nejdůležitějších návratných témat, nacházejících se v autorčině tvorbě (prozaické i esejistické). Následující část je zaměřena na autorčinu práci s nadsázkou, na užívání ironie a komických či humoristických prvků, na rozdíl mezi přímou a nepřímou kritikou. V závěru práce je shrnuta tematická analýza a hlavní, společné rysy tvorby Paoly Mastrocoly. Nakonec je zde načrtnut obrazu současného italské společnosti, který získává čtenář z jejích děl. Klíčová slova: italská literatura, moderní společnost, rodina, školství, vzdělání, intolerance, jedinec, próza pro dospělé, próza pro děti, esej, technologie
Téma "lágru" v tvorbě Prima Leviho
Bílkovská, Eva Tereza ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce je zaměřená na život a dílo italského spisovatele 20. století Prima Leviho, konkrétně na jeho literární prvotinu Je-li toto člověk. První část práce je věnována situaci Židů v Itálii po přijetí rasových zákonů. Další část se zabývá Leviho životem a jeho stěžejním dílem Je-li toto člověk. Třetí část je věnována Leviho dalším literárním dílům týkajících se tematiky koncentračních táborů. Poslední část se zabývá významem autorova díla v kontextu světové literatury týkající se obdobné tematiky.
Tradice pohádky v Itálii: Calvinova sbírka Fiabe italiane
Bolková, Anna ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Tématem této práce jsou italské pohádky v podání Itala Calvina. Cílem práce bylo načrtnout vývoj tohoto žánru na území dnešní Itálie a analyzovat jednotlivé pohádky z Calvinova souboru Fiabe italiane z hlediska obsahu, jazykových a stylistických prostředků.
Enzo Jannacci
Zázvůrková, Dagmar ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav románských studií BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Dagmar Zázvůrková Enzo Jannacci Praha 2013 Vedoucí práce: doc. PhDr. Jiří Pelán, Ph.D. Děkuji doc. PhDr. Jiřímu Pelánovi, Ph.D. za laskavé rady a vedení mé práce. Vřelé poděkování patří PhDr. Marii Kronbergerové, Ph. D. a Jiřímu Suchému. Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci vypracovala samostatně a výhradně s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. Ve Voticích, dne 4. ledna 2013 Dagmar Zázvůrková Klíčová slova: Jannacci, cantautore, Itálie, populární hudba, 20. století Key words: Jannacci, cantautore, Italy, pop-music, 20th century Abstrakt: Bakalářská práce je věnována osobnosti a tvorbě významného italského "cantautora" Enza Jannacciho. Jannacci významně přispěl k proměně podoby italské populární hudby, prosadil se nejen jako zpěvák, ale i skladatel, scénárista, kabaretiér a herec. Práce shrnuje přehled Jannacciho života, seznámí s jeho nejslavnějšími písněmi a na závěr podnikne pokus porovnat Jannacciho tvorbu s dílem autora, který je mu v České republice zřejmě nejbližší - Jiřího Suchého. Současně práce poukáže na vývoj italské populární kultury ve druhé polovině dvacátého století a to především na hudebním poli. Abstract: My Bachelor thesis deals with the personality and work of an...
"Fiabe teatrali" Carla Gozziho
Hendrychová, Jana ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
a klíčová slova Předmětem bakalářské práce Fiabe teatrali Carla Gozziho je nástin autorovy divadelní polemiky a analýza čtyř z jeho dramatických pohádek. V úvodní části bude stručně popsán kulturně-historický kontext Benátek v 18.století a dramatikův život s přehledem nejznámějších děl. Následuje charakteristika divadelní tvorby Carla Gozziho a poté je popsána jeho účast v divadelních polemikách na základě významných děl v chronologickém pořadí. Ve čtvrté kapitole se práce zaměří na obecnou charakteristiku Fiabe a analýzu her: L'amore delle tre melarance (Láska ke třem pomerančům), Il re cervo (Král jelenem), Turandot (Turandot) a L'augellino belvedere (Zelenavý ptáček). V závěru je shrnuta divadelní poetika Carla Gozziho. Klíčová slova: Carlo Gozzi, Fiabe teatrali, divadelní polemika, komedie dell'arte, Láska ke třem pomerančům, Král jelenem, Princezna Turandot, Zelenavý ptáček

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.