Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika klasifikace korozní agresivity vnitřních prostředí znečištěných těkavými organickými kyselinami
Kouřil, Milan ; Boháčková, Tereza ; Švadlena, Jan ; Prošek, Tomáš ; Strachotová, Kristýna Charlotte ; Kreislová, Kateřina ; Fialová, Pavlína ; Majtás, Dušan
Korozní napadení kovových historických artefaktů těkavými organickými sloučeninami (VOA – volatile organic acids) je běžné ve vnitřních atmosférách, v nichž se nacházejí zdroje VOA a kde nejsou přijímána dostatečná opatření pro eliminaci agresivního působení těchto látek na kovy. Postup pro stanovení korozní agresivity vnitřních atmosfér vůči kovům definují tři části normy ČSN EN ISO 11844 „Koroze kovů a slitin - Klasifikace vnitřních atmosfér s nízkou korozní agresivitou“. Třídy korozní agresivity (IC1 až IC5) jsou založeny mimo jiné na určení hmotnostního úbytku korozních kupónů ze stříbra, mědi, oceli, zinku a olovo. Olovo bylo do první části normy ČSN EN ISO 11844-1 zařazeno v roce 2021 na základě výsledků projektu NAKI II „Metodika klasifikace korozní agresivity vnitřních prostředí pro sbírkové předměty ze slitin olova“ (DG18P02OVV050), jakožto kov specificky citlivý na přítomnost těkavých organických kyselin. Cílem metodiky je konkretizovat postupy určení korozní agresivity vnitřních atmosfér pro oblast památkové péče, zejména v objektech se zvýšeným rizikem výskytu těkavých organických látek, které mohou svou korozní agresivitou ohrožovat kovové památky. Cílovými lokalitami tedy jsou například archivy, knihovny, výstavní prostory a depozitáře muzeí a kostely a cílovými předměty olověné pečetě, varhanní píšťaly obsahující olovo, vitráže, cínoolověné nádobí apod. Zdrojem těkavých organických kyselin je celá řada materiálů tvořících běžné vybavení v daných vnitřních prostředích – dřevěné obložení a stropy, nábytek, skříně, vitríny, ale i další vystavované nebo uložené předměty.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Využití sociálních sítí pro komunikaci s klienty zařízení poskytujících sociální služby
FIALOVÁ, Pavlína
Sociální sítě jsou bezpochyby neodmyslitelnou součástí dnešní společnosti. Pro mnohé může být jen těžko představitelné být tzv. off-line a nepřipojit se během dne alespoň k jedné z dostupných sociálních sítí. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat, jaké sociální sítě jsou využívány v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež ke komunikaci s jejich klienty. Práce je konkrétně zaměřena na NZDM v kraji Vysočina. Dalším cílem této diplomové práce bylo zjistit, jak tato komunikace mezi těmito zařízeními a jejich klienty probíhala v době nouzového stavu (COVID-19) a v jaké formě byla využívána. V návaznosti na cíle práce byly zvoleny tři výzkumné otázky. První otázka byla zaměřena na účel využívání sociálních sítí. Prostřednictvím druhé otázky byly zjišťovány překážky, se kterými se NZDM při komunikaci s klienty setkávají. Třetí otázka zkoumá, zdali on-line komunikace pomohla udržet kontakt mezi nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež a klienty v době nouzového stavu. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První část charakterizuje sociální sítě společně s jejich znaky, rozdělením, popisem konkrétních sociálních sítí a nechybí zde ani rizika s nimi spojená. Druhá část je věnována sociálním službám, jejich rozdělení, registraci, která je potřebná k jejich vykonávání a standardům kvality. Ve třetí části je konkrétně charakterizována sociální služba nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Společně s posláním, cíli, cílovou skupinou a principy poskytování služby jsou zde zmíněny základní činnosti, které jsou v rámci této služby poskytovány, a průběh služby. Pro praktickou část této diplomové práce byla využita kvalitativní výzkumná strategie a technika polostrukturovaných rozhovorů. K analýze získaných dat bylo použito otevřené kódování a následná kategorizace dat. Z výsledků rozhovorů s jednotlivými nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež je patrné, že sociální sítě, především Facebook a Instagram, si v rámci poskytování této sociální služby získaly své místo a jsou těmito zařízeními využívány ke komunikaci s klienty a s veřejností, pro informační a preventivní účely a také k jejich propagaci. Bylo také zjištěno, že sociální sítě hrály v období nouzového stavu (COVID-19) důležitou roli. Výsledky praktické části této diplomové práce mohou být inspirací pro další nízkoprahová zařízení pro děti a mládež nebo také pro zařízení poskytující ostatní sociální služby. Diplomová práce také může sloužit jako zdroj informací pro studenty, laickou či odbornou veřejnost.
Stereotypy a předsudky pracovníků Úřadu práce vůči klientům
FIALOVÁ, Pavlína
Každý má určité předsudky a řídí se podle nějakých stereotypů. Tato bakalářská práce je zaměřena na Úřad práce a především pak hlavně na zaměstnance tohoto úřadu společně s jejich předsudky a stereotypy, které se na tomto pracovišti vyskytují. Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda se u pracovníků Úřadu práce objevují stereotypy a předsudky vůči klientům tohoto úřadu. Výzkumná otázka: Jaká je míra výskytu předsudků a stereotypů u pracovníků Úřadu práce vůči klientům? Hypotézy: Existuje statisticky významný rozdíl mezi pracovníky Úřadu práce ve vnímání vlastností klientů, podle délky praxe. Délka praxe pracovníků Úřadu práce má vliv na vnímání vlastností klientů. Na vnímání vlastností klientů má vliv oddělení, na kterém pracovníci Úřadu práce působí. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako je právě předsudek a stereotyp. Je zde popsán jejich vývoj, formování, změna a měření stereotypů. Ve druhé části teorie je vysvětlen pojem Úřad práce. Společně s organizační strukturou je zde zmíněna činnost tohoto úřadu, které služby poskytuje a podle kterých zákonů se řídí. Informace pro praktickou část této práce byly zjištěny pomocí kvantitativní výzkumné strategie, metodou dotazování, pomocí techniky anonymního dotazníku, konkrétně pomocí sémantického diferenciálu a použita byla i Likertova škála. Dotazník byl rozeslán na všechna kontaktní pracoviště v Jihočeském kraji spadající pod krajskou pobočku Úřadu práce v Českých Budějovicích. Data získaná pomocí právě tohoto dotazníku byla vytvořena pomocí popisné statistiky v programu MS Excel a testování hypotéz bylo uskutečněno v programu SPSS, metodou Pearson Correlation, T-testu a použit byl i test ANOVA. Z výsledků výzkumu této bakalářské práce můžeme vidět, že na Úřadu práce se vyskytují určité předsudky, které však nejsou nějak výrazně závislé na délce praxe pracovníků. Tato práce může posloužit jako zdroj informací pro veřejnost, stejně tak i pro pracovníky Úřadu práce, kteří se díky ní mohou pokusit změnit svůj postoj.
Posouzení finanční výkonnosti zemědělského podniku pomocí analýzy časových řad
Fialová, Pavlína ; Tichá, Dana (oponent) ; Doubravský, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá finanční výkonností soukromého zemědělství Václava Žďárského. Hodnotí vybrané ukazatele podniku za posledních 8 let, vyvozuje závěry a odhaduje budoucí vývoj těchto ukazatelů. Obsahuje návrhy, které přispějí ke zmírnění dopadů případné další ztráty z rostlinné výroby a celkově povedou ke stabilitě podniku.
Posouzení projektu rozvoje zemědělského podniku
Fialová, Pavlína ; Tichá, Dana (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením současné situace zemědělského podniku pomocí metod strategické analýzy a posouzením záměru jeho dalšího rozvoje. Konkrétně se jedná o posouzení přechodu z konvenčního zemědělství na ekologické za využití metody diskontované doby návratnosti.

Viz též: podobná jména autorů
8 FIALOVÁ, Pavla
6 FIALOVÁ, Pavlína
8 Fialová, Pavla
20 Fialová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.