Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh metodiky měření pro hodnocení účinnosti filtrace přenosných čističek vzduchu
Dvořáková, Michaela ; Bělka, Miloslav (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem a porovnáním různých typů čističek vzduchu. Objasňuje principy filtrace a popisuje základní typy čističek vzduchu. Součástí práce je navržená metodika pro porovnání čističek vzduchu vzhledem k rychlosti a účinnosti filtrace. V experimentální části této práce je provedeno měření pro dva druhy čističek a jejich vzájemné porovnání. Vybrané čističky byly De’Longhi AC230 s mechanickými filtry a ionizační čistička Ionic-CARE Triton X6. V rámci této práce byla sestavena měřicí trať v domácím prostředí pro simulaci reálných podmínek pro funkci čističek vzduchu. Výsledky měření poskytují informace o průběhu početních koncentrací aerosolu v měřeném prostředí a účinnosti filtrace čističek vzduchu.
Levné přístroje pro měření čistoty ovzduší
Dvořáková, Michaela ; Pokorný, Jan (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem a porovnáním různých typů levných přístrojů pro měření kvality ovzduší. Objasňuje principy měření aerosolových částic a přibližuje důvody použití levných čítačů. Poskytuje základní informace o dopadu aerosolů na lidské zdraví. V experimentální části této práce je provedeno porovnání kvality výsledků naměřených těmito přístroji vzhledem k jejich ceně.
Studium chování betonu při působení vysokých teplot
Dvořáková, Michaela ; Bruckner,, Dipl Heinrich (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na odolnost betonu exponovaného vysokým teplotám se zaměřením na problematiku explosivního odprýskávání a objasnění účinku polypropylenových vláken. Teoretická část je úvodem do problematiky explosivního odprýskávání, jeho mechanismu a majoritním vlivům podílejícím se na jeho vzniku. Popis procesů probíhajících ve struktuře betonu pod extrémním teplotním zatížením, velikost a distribuce pórů v betonu, tepelné zátěže, teplotní křivky a jejich aplikace, metody eliminace negativního chování betonu exponovaného tepelnému zatížení (pasivní a aktivní metody) a mechanismus účinku polypropylenových vláken (dále jen PP- vláken) je také zahrnuto v teoretické části. Cílem experimentální části je ověření účinku polypropylenových vláken o různém indexu toku taveniny (MFI) a dávkování vláken. Primárně byly porovnány zkušební vzorky s obsahem PP-vláken s referenčním vzorkem bez vláken. Sekundárně, vzorky se standardními PP-vlákny (s MFI 25) o dávkování 2,0 kg/m3 byly porovnány se vzorky s modifikovanými PP-vlákny (s MFI 2500) o dávkování 0,9 kg/m3. Fotogrammetrické snímky byly provedeny pro hodnocení a porovnání odprýskaného povrchu, hloubky odprýsknutí a vzniku trhlin. Teploty měknutí a tání modifikovaných a standardních PP-vláken byly stanoveny za použití vysokoteplotní mikroskopie. V druhé části experimentální práce byla stanovena permeability betonu za různých teplot a tlaků. Propustnost byla měřena při teplotě 20°C, 90°C, 150°C, 175°C, 200°C, 225°C a 250°C a součastně při tlaku 0,2; 0,4 a 0,6 MPa.
Kabeltechnik Mikulov - stavebně technologická příprava
Dvořáková, Michaela ; Novotný, Michal (oponent) ; Biely, Boris (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je technologie provádění ocelové výrobní haly a zděné administrativní budovy v areálu firmy Kabeltechnik Mikulov. Práce se zabývá návrhem zařízení staveniště, pracováním stavebně technologické studie výstavby ocelové výrobní haly, položkového rozpočtu dle projektové dokumentace, zpracování finančního a časového plánu, návrhem vhodné strojní sestavy včetně zvedacích mechanismů, bezpečnosti práce, environmentálního plánu a kontrolního zkušebního plánu.
Bezdomovectví jako téma občanské výchovy
Hobzová, Adéla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím tématu bezdomovectví v předmětu občanská výchova. Obsahuje vybraná data, která zdůvodňují oprávněnost výuky tohoto tématu v občanské výchově. Východiskem didaktické části diplomové práce je analýza vzdělávacích programů a dostupných výukových materiálů. Poslední část práce obsahuje navržení cílů a konkrétních didaktických aktivit, které umožňují uchopení bezdomovectví v občanské výchově. KLÍČOVÁ SLOVA bezdomovectví, občanská výchova, didaktika, aktivní občanství, společnost
Integrace humanitních předmětů v konkrétní školní praxi
Nováková, Lenka ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce se zabývá konkrétním případem propojení humanitně zaměřených předmětů (český jazyk, dějepis, zeměpis a občanská výchova) na Pražském humanitním gymnáziu. Za použití vybrané teoretické literatury a konkrétní (auto)etnografické sondy ve jmenované instituci analyzuje výuku z hlediska školního vzdělávacího programu a jeho návaznost na RVP, na podrobnější rovině také z hlediska tematického plánu a jeho realizace. Součástí práce je také popis hodnocení daného předmětu. Cílem práce je zjistit, jaká je funkčnost tohoto propojení na základě zkušeností pedagogů i studujících. KLÍČOVÁ SLOVA humanitní předměty; integrované kurikulum; český jazyk; dějepis; zeměpis; občanská výchova
Výuka o dezinformacích. K mediální výchově v Česku, Finsku a Velké Británii
Bílková, Petra ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem dezinformací a demonstruje, jak ve vybraných zemích školy ve výuce mediální výchovy přistupují k problematice dezinformací a následně tyto přístupy porovnává. Bakalářská práce se věnuje konceptu dezinformací a rozlišuje další pojmy s tímto tématem spojené (fake news, hoax, konspirace atd.) Práce dále analyzuje základní aspekty mediální výchovy, a to konkrétně v České republice, Finsku a Velké Británii. Tato část podává čtenáři jasnější obraz o tom, jak jednotlivé státy přistupují k výuce mediální výchovy. Srovnání je provedeno právě s důrazem na téma dezinformací. Práce se tak snaží přispět k řešení otázky, zda jsou čeští žáci dostatečně edukováni v tom, jak zacházet s dezinformacemi a médii celkově.
Didaktická analýza a návrh výuky vybraných témat kariérového vzdělávání v rámci průřezového tématu "Člověk a svět práce" a "Občan v demokratické společnosti" na středních odborných školách
Ticháčková, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tématem této diplomové práce je kariérové vzdělávání v rámci průřezového tématu Člověk a svět práce a jeho didaktické zpracování ve výuce na středních odborných školách. Tato práce předkládá analýzu pojetí výuky kariérového vzdělávání ve vybraných zahraničních zemí v rámci kurikulárních dokumentů a učebních materiálech dostupných na českém území. Kapitoly teoretické části se zabývají vztahem středního odborného vzdělávání a trhu práce, pojetí kariérního vzdělávání a poradenství, srovnání se zahraničím a srovnání učebních materiálů, v neposlední řadě obsahuje také seznámení s psychologickými a sociálními faktory ovlivňující výběr povolání. Celá práce ústí do didaktické analýzy, kde zpracovávám výuku kariérového vzdělávání podle uvedených poznatků. V první části didaktického návrhu pracuji především s rozvíjením kariérových kompetencí a objevováním směru profesní dráhy. Druhá část didaktického návrhu je zaměřena na sebeprezentaci žáků. Výstupem výuky žáků je seznámení s faktory ovlivňující profesní směr a principy jeho hledání. Za hlavní výstup práce považuji zpracování pracovního portfolia a životopisu v rámci mezinárodního nástroje Europass. V didaktickém návrhu se kromě popisu aktivit objevují i podklady pro učitele. V příloze předkládám sadu pracovních listů a metodik, které využívám ve výuce. Na...
Didaktické zpracování problémů současné demokracie pro výuku základů společenských věd
Záleský, František ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Fapšo, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problémům současné demokracie a jejich didaktickému zpracování pro výuku předmětu základy společenských věd na gymnáziích. Nejprve je rozebráno téma demokracie z několika různých úhlů pohledu a ty jsou vzájemně porovnávány, přičemž je částečně vycházeno i z učebnic, vzhledem k didaktickému zacílení práce. Následně je velký prostor věnován čtyřem vybraným problémům současné demokracie a několika různým pohledům na ně, přičemž vybranými problémy jsou nerovnosti, vzdělávání, populismus a epistemické znetvoření. Následuje analýza uchopení tématu v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a na ni poté navazuje analýza zpracování tématu ve vybraných školních vzdělávacích programech čtyřech gymnázií, které jsou poté také z tohoto hlediska porovnány. V další podkapitole je rozebíráno, v jaké míře dostávají problémy současné demokracie prostor v učebnicích základů společenských věd pro střední školy a učebnice jsou mezi sebou porovnány. Bylo zjištěno, že v rámcových i školních vzdělávacích programech chybí kritický přístup, pojmenování problémů a jejich vtažení k současnosti. Druhá část práce obsahuje popsané návrhy čtyř vyučovacích hodin, které jsou zacíleny na zmíněné čtyři vybrané problémy a měly by částečně nahrazovat vzdělávací obsahy, které byly vyhodnoceny jako...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.