Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 761 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Antropologická reflexe ženy v druhé polovině 19. století. Dimenze intimně osobnostního prožívání jako předpoklad vnitřní ženské emancipace
Vlčková, Lenka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Kučera, Rudolf (oponent)
Práce se zabývá osobnostně-intimním rozměrem proměny ženství v průběhu druhé poloviny 19. století. Hlavní důraz je kladen na proměnu ženské subjektivity v kontrastu se zažitou a kulturně podmíněnou ženskou rolí. Zaměření práce: biologická determinaci ženy z pohledu (maskulinního) diskursu devatenáctého století a vliv socializačních faktorů na proměnu uchopování ženské subjektivity. Hlavní důraz je v práci kladen na roli matky jako (ne)zprostředkovatelky specifických druhu informací o manželském soužití. Metodicky se práce opírá o historické, kulturně-antropologické, sociologické výzkumy a rozměr genderu jako kulturně a sociálně vytvořeného konstruktu. Hlavní kostrou je biologická determinace ženství, ženská psychika, dospívání, osvětový vliv církve, ženská připravenost pro manželství, postavení svobodné matky. V daném kontextu jde o zdůraznění paradoxu požadavku na ženu a ženství. Žena byla tradicí vychovávaná k vedení domácnosti a k roli manželky a matky bez toho, aby jí byly poskytnuty informace o početí a jiných otázkách intimního soužití manželů. Nuance v proměně ženství v průběhu druhé poloviny devatenáctého století jsou zdůrazněny na životních reflexích dvou žen: Honoráty Zapové a Marie Fingerhutové-Storchové. Práce postihuje novou generaci žen, která se objevuje v průběhu druhé poloviny devatenáctého...
Objektivizace operační léčby syndromu karpálního tunelu
Dvořáková, Marie ; Dudová, Agnieszka (vedoucí práce) ; Pánek, David (oponent)
Název: Objektivizace operační léčby syndromu karpálního tunelu Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnocení efektivnosti operační léčby syndromu karpálního tunelu. Metody: V práci byl použit dvoubodový diskriminační test, kterým se hodnotila taktilní citlivost ruky se syndromem karpálního tunelu. Hodnotila se změna diskriminačního čití po operaci syndromu karpálního tunelu. Výsledky testování byly hodnoceny pomocí statistického programu SigmaPlot 9.01 se SigmaStat 3.1 integration. Výsledky: Výzkumem bylo zjištěno, že operačním řešením syndromu karpálního tunelu se dvoubodová diskriminace v oblasti inervované n. medianus zlepší, tedy že dojde ke zlepšení taktilní citlivosti ruky, která je syndromem karpálního tunelu porušená. Vliv fyzioterapie na zlepšení diskriminačního čití po operaci nebyl prokázán. Přesto má fyzioterapie po operaci karpálního tunelu význam. Klíčová slova: syndrom karpálního tunelu, diskriminační čití, dvoubodový diskriminační test
Bezdomovectví jako téma občanské výchovy
Hobzová, Adéla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím tématu bezdomovectví v předmětu občanská výchova. Obsahuje vybraná data, která zdůvodňují oprávněnost výuky tohoto tématu v občanské výchově. Východiskem didaktické části diplomové práce je analýza vzdělávacích programů a dostupných výukových materiálů. Poslední část práce obsahuje navržení cílů a konkrétních didaktických aktivit, které umožňují uchopení bezdomovectví v občanské výchově. KLÍČOVÁ SLOVA bezdomovectví, občanská výchova, didaktika, aktivní občanství, společnost
Vytknutí vady a uplatnění práva z vadného plnění ve spotřebitelské kupní smlouvě
Dvořáková, Anna-Marie ; Flídr, Jan (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Vytknutí vady a uplatnění práva z vadného plnění ve spotřebitelské kupní smlouvě Abstrakt Tato práce se zabývá vytknutím vady a uplatněním práva z vadného plnění u kupních smluv uzavíraných se spotřebitelem. Cílem práce je analyzovat právní úpravu této problematiky v občanském zákoníku a v zákoně o ochraně spotřebitele, zejména zhodnotit přínos změn provedených zákonem č. 374/2022 Sb. s účinností od 6. 1. 2023, včetně reakce zákonodárce na některé problematické aspekty, a porovnat tuto právní úpravu se směrnicí 2019/771, kterou transponuje. První kapitola této práce je zaměřena na právní úpravu práv z vadného plnění podle občanského zákoníku. V jednotlivých podkapitolách jsou podrobněji popsány jakost při převzetí, výjimky z vadného plnění, následně jsou představena práva z vadného plnění, přičemž se práce zaměřuje zejména na jejich hierarchii. Dále je popsáno vytknutí vady, které je upraveno v obecném ustanovení § 1922 OZ a dále ve zvláštním ustanovení § 2165 OZ. Pozornost je věnována též změně provedené zákonem č. 374/2022 Sb., která upřesňuje odpovědnost prodávajícího za vadu při převzetí věci. Dále je popsána problematika "notifikační lhůty", tedy vytknutí vady v určité lhůtě po jejím zjištění. Závěr první kapitoly je věnován právní úpravě dle směrnice 1999/44 a navazující směrnice 2019/771 a...
Integrace humanitních předmětů v konkrétní školní praxi
Nováková, Lenka ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce se zabývá konkrétním případem propojení humanitně zaměřených předmětů (český jazyk, dějepis, zeměpis a občanská výchova) na Pražském humanitním gymnáziu. Za použití vybrané teoretické literatury a konkrétní (auto)etnografické sondy ve jmenované instituci analyzuje výuku z hlediska školního vzdělávacího programu a jeho návaznost na RVP, na podrobnější rovině také z hlediska tematického plánu a jeho realizace. Součástí práce je také popis hodnocení daného předmětu. Cílem práce je zjistit, jaká je funkčnost tohoto propojení na základě zkušeností pedagogů i studujících. KLÍČOVÁ SLOVA humanitní předměty; integrované kurikulum; český jazyk; dějepis; zeměpis; občanská výchova
Výuka o dezinformacích. K mediální výchově v Česku, Finsku a Velké Británii
Bílková, Petra ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem dezinformací a demonstruje, jak ve vybraných zemích školy ve výuce mediální výchovy přistupují k problematice dezinformací a následně tyto přístupy porovnává. Bakalářská práce se věnuje konceptu dezinformací a rozlišuje další pojmy s tímto tématem spojené (fake news, hoax, konspirace atd.) Práce dále analyzuje základní aspekty mediální výchovy, a to konkrétně v České republice, Finsku a Velké Británii. Tato část podává čtenáři jasnější obraz o tom, jak jednotlivé státy přistupují k výuce mediální výchovy. Srovnání je provedeno právě s důrazem na téma dezinformací. Práce se tak snaží přispět k řešení otázky, zda jsou čeští žáci dostatečně edukováni v tom, jak zacházet s dezinformacemi a médii celkově.
Didaktická analýza a návrh výuky vybraných témat kariérového vzdělávání v rámci průřezového tématu "Člověk a svět práce" a "Občan v demokratické společnosti" na středních odborných školách
Ticháčková, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tématem této diplomové práce je kariérové vzdělávání v rámci průřezového tématu Člověk a svět práce a jeho didaktické zpracování ve výuce na středních odborných školách. Tato práce předkládá analýzu pojetí výuky kariérového vzdělávání ve vybraných zahraničních zemí v rámci kurikulárních dokumentů a učebních materiálech dostupných na českém území. Kapitoly teoretické části se zabývají vztahem středního odborného vzdělávání a trhu práce, pojetí kariérního vzdělávání a poradenství, srovnání se zahraničím a srovnání učebních materiálů, v neposlední řadě obsahuje také seznámení s psychologickými a sociálními faktory ovlivňující výběr povolání. Celá práce ústí do didaktické analýzy, kde zpracovávám výuku kariérového vzdělávání podle uvedených poznatků. V první části didaktického návrhu pracuji především s rozvíjením kariérových kompetencí a objevováním směru profesní dráhy. Druhá část didaktického návrhu je zaměřena na sebeprezentaci žáků. Výstupem výuky žáků je seznámení s faktory ovlivňující profesní směr a principy jeho hledání. Za hlavní výstup práce považuji zpracování pracovního portfolia a životopisu v rámci mezinárodního nástroje Europass. V didaktickém návrhu se kromě popisu aktivit objevují i podklady pro učitele. V příloze předkládám sadu pracovních listů a metodik, které využívám ve výuce. Na...
Didaktické zpracování problémů současné demokracie pro výuku základů společenských věd
Záleský, František ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Fapšo, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problémům současné demokracie a jejich didaktickému zpracování pro výuku předmětu základy společenských věd na gymnáziích. Nejprve je rozebráno téma demokracie z několika různých úhlů pohledu a ty jsou vzájemně porovnávány, přičemž je částečně vycházeno i z učebnic, vzhledem k didaktickému zacílení práce. Následně je velký prostor věnován čtyřem vybraným problémům současné demokracie a několika různým pohledům na ně, přičemž vybranými problémy jsou nerovnosti, vzdělávání, populismus a epistemické znetvoření. Následuje analýza uchopení tématu v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a na ni poté navazuje analýza zpracování tématu ve vybraných školních vzdělávacích programech čtyřech gymnázií, které jsou poté také z tohoto hlediska porovnány. V další podkapitole je rozebíráno, v jaké míře dostávají problémy současné demokracie prostor v učebnicích základů společenských věd pro střední školy a učebnice jsou mezi sebou porovnány. Bylo zjištěno, že v rámcových i školních vzdělávacích programech chybí kritický přístup, pojmenování problémů a jejich vtažení k současnosti. Druhá část práce obsahuje popsané návrhy čtyř vyučovacích hodin, které jsou zacíleny na zmíněné čtyři vybrané problémy a měly by částečně nahrazovat vzdělávací obsahy, které byly vyhodnoceny jako...
Bájná zvířata v zrcadle raně novověké naučné literatury
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá dvěma bájnými zvířaty, konkrétně jednorožcem a fénixem od antiky až po raný novověk. Nejprve se v první kapitole věnuji metodologii a současnému stavu bádání o zvířatech celkově, včetně těch bájných. Druhá kapitola představuje jednorožce v antických a středověkých pramenech, kde se toto bájné zvíře zrodilo a vyvíjelo. Třetí kapitola tvoří polovinu hlavního zájmu práce, a to jednorožce v 16. a 17. století. V další kapitole následuje kodifikace fénixe v antice a středověku, kdy i tento bájný tvor měl zde svůj původ. Pátá kapitola tvoří druhou polovinu práce, jež se věnuje bájnému ptáku v 16. a 17. století v naučných a cestovatelských spisech, ale také jak byl fénix zobrazován v krásné literatuře. Následující kapitolou je představení fénixe v hmotných pramenech od antiky po raný novověk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 761 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
30 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
36 DVOŘÁKOVÁ, Martina
52 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
14 DVOŘÁKOVÁ, Monika
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
13 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
30 Dvořáková, Markéta
36 Dvořáková, Martina
52 Dvořáková, Michaela
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
14 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.