Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv médií na rozvoj řeči u dítěte
Koudelová, Zuzana ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými vlivy, jež mají média, konkrétně pak televize, na rozvoj řeči u dítěte. V první části je rozebrán vývoj řeči, narušení komunikační schopnosti, historie médií a dostupné studie o vlivu sledování televizních pořadů na osobnost dítěte. Praktická část zkoumá, zda a jaký vliv má sledování televizních pořadů na dítě a jeho řeč.
Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku
Malinová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku" analyzuje problematiku přípravných tříd. Rozpracovává kompetence školní zralosti a školní připravenosti. Shrnuje vývoj řeči jako východisko k diagnostice narušené komunikační schopnosti. Dokládá přínos přípravných tříd pro rozvoj komunikačních dovedností dětí s odloženou školní docházkou v oblasti Praha 9. Prokazuje potřebu zařazovat děti s narušenou komunikační schopností do přípravných tříd. Dává možnost vyjádření názorů rodičů dětí navštěvujících přípravné třídy na chod těchto tříd. Informuje o existenci přípravných tříd rodiče předškolních dětí v oblasti Praha - východ a zároveň mapuje informovanost těchto rodičů o existenci přípravných tříd. Výzkumné šetření je smíšené. Zahrnuje kvantitativní metodu - dotazník (anketu) i kvalitativní metody: strukturované rozhovory a kazuistiky. Závěr práce obsahuje doporučení pro praxi: změnu školského zákona a zavedení testování školní připravenosti na začátku a na konci školního roku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku
Durdilová, Lucie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce je složena ze dvou hlavních částí, části teoretické a části praktické. Část teoretická shrnuje poznatky o slově, slovní zásobě, jejím osvojování v předškolním věku, nastíněna je patologie slovní zásoby. Praktická část hodnotí úroveň slovní zásoby předškolních dětí před nástupem do první třídy základní školy. Nástrojem k tomu je sestavený test skládající se z deseti subtestů, založený pouze na slovní instrukci. Cílem této práce je zhodnotit slovní zásobu dětí předškolního věku po stránce kvantitativní i kvalitativní.
Přínos Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení do roku 1989
Vaclová, Zdeňka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce nese název ,,Přínos Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení do roku 1989", zaměřuje se na úctyhodnou osobnost speciální pedagogiky Prof. MUDr. et PhDr. Miloše Sováka, DrSc. (1905 - 1989) a především na jeho úspěchy v oblasti logopedie. Práce se nám snaží představit Miloše Sováka jako osobnost, nastiňuje nám jeho roli ve speciální pedagogice, ale především se věnuje logopedické péči v Československu a podílu Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení. Přibližuje a ukazuje nám Sovákovy pokrokové myšlenky a činy, které vedly k rozvoji logopedie. Práce vychází ze studia a komparace Sovákových publikací a odborných článků, dále z materiálů ostatních významných a činných osobností.
Dítě s narušenou komunikační schopností na prvním stupni ZŠ očima jeho rodičů
Kaletová, Magdalena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem dětí s narušenou komunikační schopností v období jejich vzdělávání na prvním stupni základní školy. Věnuje se vymezení narušené komunikační schopnosti, etiologii, formám a terapii poruch řeči a blíže charakterizuje tři konkrétní formy narušené komunikační schopnosti - vývojovou dysfázii, koktavost a breptavost. Dále práce představuje specifika vývojového období mladšího školního věku se zřetelem na vývoj dětí s narušenou komunikační schopností a snaží se objasnit, jaké jsou u nás v současnosti možné způsoby vzdělávání dětí s poruchami řeči. Zároveň nastiňuje vliv rodinného prostředí dítěte s narušenou komunikační schopností, jeho současné možnosti a proměny. Čerpá zejména z publikací zabývajících se logopedií a z publikací zabývajících se vývojem a vzděláváním dětí, předně pak dětí s poruchami řeči. Mimo to zjišťuje, jak vnímají rodiče své dítě s narušenou komunikační schopností v rámci vzdělávání na prvním stupni základní školy. Zkoumá, jaký způsob vzdělávání pro své dítě rodiče zvolili a z jakých důvodů, jak se podle rodičů jejich dítě cítí ve třídním kolektivu či ve skupině vrstevníků. Pátrá po tom, jaký, se rodiče domnívají, že je vliv narušené komunikační schopnosti na přijetí a školní úspěšnost jejich dítěte. A objasňuje, co považují rodiče dítěte s narušenou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Durdilová, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.