Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční návrh zařízení pro homogenizaci jemnozrnného granulátu
Daňhel, Jan ; Štěpánek, Vojtěch (oponent) ; Hermanský, Dominik (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje konstrukci dvoukuželového mísiče pro využití ve farmaceutickém, chemickém, či potravinářském průmyslu. V první části se věnuje procesu mísení a poté konstrukčním provedení mísičů. Jsou zde i doporučení pro volbu vhodného mísiče pro danou aplikaci. Druhá část se týká konstrukci dvoukuželového mísiče a základním pevnostním výpočtům jeho částí.
Konstrukční návrh zařízení pro homogenizaci jemnozrnného granulátu
Daňhel, Jan ; Štěpánek, Vojtěch (oponent) ; Hermanský, Dominik (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje konstrukci dvoukuželového mísiče pro využití ve farmaceutickém, chemickém, či potravinářském průmyslu. V první části se věnuje procesu mísení a poté konstrukčním provedení mísičů. Jsou zde i doporučení pro volbu vhodného mísiče pro danou aplikaci. Druhá část se týká konstrukci dvoukuželového mísiče a základním pevnostním výpočtům jeho částí.
Časová smyčka ve filmech Na Hromnice o den více, Lola běží o život a Uvězněni v čase
Ortiz Cordero, Edgar Josue ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Brothánek, Adam (oponent)
Časová smyčka je narativní nástroj, který příběhovou linii staví na základě opakování událostí. Postavy jsou v ní často uvězněny a odsouzeny zažívat události znovu a znovu, dokud nenaleznou východisko či řešení. Jedná se o široce užívanou narativní metodu, která odkazuje na Nietzscheho „věčný návrat“, řecký mýtus o Sisyfovi, Kolo Dharmy v buddhismu a čínskou legendu o Wu Gangovi. Časová smyčka je druh syžetu, ve kterém se události opakují vícekrát, aby si buď postavy nebo i diváci, uvědomili různé dopady a důsledky činů postav. To často vede až ke konečnému rozřešení, kdy se smyčka buď přeruší, či pokračuje do nekonečna. Tato práce předpokládá, že současné filmy, které používají časovou smyčku jako hlavní nástroj děje, použivaji řadu filmově jazykových prvků pro lepší orientaci diváků. Za účelem průzkumu této teze bylo na základě kritického a komerčního úspěchu vybráno a analyzováno 5 současných filmů, které používají tuto metodu, a stanovily se u nich klíčové prvky jejich narativu časové smyčky. Tyto filmy se použily ke stanovení společných vizuálních, zvukových a střihových principů, které slouží k vytváření narativu časové smyčky a zároveň k tomu, aby čtenáři lépe pochopili jak vytvořit časovou smyčku .
Jevení
Kulka, Jan ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Tato diplomová práce je pokusem o formulování osobního manifestu filmového tvůrce. Jde o pokus o reflexi současné situace z hlediska tvůrčího, technologického, společenského i historického. Pokus o nalezení vlastní odpovědi na základní ontologickou otázku: co je film? Co je to světlo? Jaká je povaha vztahu tvůrce a aparátů, které používá. To vše s důrazem na praktické naplnění těchto úvah. Jako případová studie je proto součástí také kapitola věnovaná speciálnímu promítacímu aparátu jménem Pramítačka, která je ztělesněním, výsledkem i iniciátorem výše popisovaných úvah.
Cinema of transgression
Čejková, Karolína ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá americkým volným hnutím z 80. let s názvem Cinema Of Transgression. Zkoumá filmová díla stěžejních tvůrců Nicka Zedda, Richarda Kerna a Davida Wojnarowicze. Práce se snaží analyzováním jednotlivých děl nalézt společné výrazové prostředky, které jednotliví filmaři používali ke konfrontaci diváka. Díky nastínění samotného pojmu transgrese v interpretaci Georgese Bataille, nabízí čtenáři možnost nahlížet na hnutí v nové perspektivě. Zároveň díky jejímu zkoumání se snaží pochopit motivace, vznik, proces tvorby a důvod zániku těchto děl.
Řeč filmových snů
Hasalík, Petr ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Předmětnou náplní této práce je řeč filmových snů, tedy výrazové prostředky používané filmaři při vytváření stylizovaných snových scén či sekvencí od dob Georgese Mélièse až do současnosti. Každá kapitola se zaměřuje na jednu dekádu a obsahuje analýzy originálních snových scén či sekvencí ze dvou filmů z daného období. U všech analyzovaných filmů je uvedena i stručná synopse, aby bylo možné si snové scény či sekvence zařadit do kontextu, a každou snovou scénu či sekvenci reprezentují dva obrázky z filmu. Na konci každé kapitoly jsou uvedeny další filmy se stylizovanými snovými scénami či sekvencemi z daného období, a rovněž filmy, které s žádnou stylizací snů nepracují. Cílem této práce je nabídnout stručný historický přehled filmů se snovými scénami či sekvencemi s důrazem na výrazové prostředky používané tvůrci v průběhu dějin filmu.
Radek Pilař "znovu nacházet dětství umění"
Komrzýová, Adéla ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; DAŇHEL, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobností Radka Pilaře jak v rovině osobní, tak veřejné a umělecké. Skrze osobní deníkové zápisky, texty psané do periodik zabývajících se výtvarným umění, rozhovory různých žánrů i dosud nepublikovaných úvah o budoucnosti elektronického pohyblivého obrazu, se snažím o rekonstukci Pilařovy osobnosti a jejího prostoru v československém kontextu umění i doby.
Live Cinema a jeho subžánr Filmově-divadelní performance
Walterová, Zuzana ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci zkoumám fenomén Live Cinema, nikoliv však pouze jako žánr nových médií. Pokouším se tento pojem konfrontovat s možným novým užitím na poli filmově-divadelní performance. Cestu ke správnému pochopení smyslu živého kina hledám v prozkoumání jeho předchůdců. První část věnuji historii Live Cinema z pohledu filmu. V druhé se naopak zaobírám prozkoumání dějin tohoto fenoménu z pohledu divadla. Ve třetí, závěrečné části popisuji vlastní praktické zkušenosti s tvorbou filmu na divadle.
Prolog
Procházka, Jiří ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Brothánek, Adam (oponent)
Jako “prolog” se dnes ve filmu označuje téměř cokoli před úvodními titulky. Jde o termín bez ustáleného významu. Tato diplomová práce nedefinuje fenomén zvaný “prolog”, nechce ho popisovat ve sférách umění v rámci dějin. Práce se věnuje úvodním záběrům na začátku filmu, před samotnou stavbou hlavního příběhu a zabývá se funkcemi těchto záběrů v celkové dramaturgické struktuře díla. Pro uchopení a popis funkce “prologů” se pokouší pojem zobecnit a dělí jej do několika skupin, dle stanovených kritérií. Cílem práce není vytvoření definice, ale rozbor dramaturgické struktury konvenčně chápaného pojmu “prolog” a iniciování diskuze na všech frontách filmového řemesla o tomto nástroji, který umožňuje více než jen zatraktivnění prvních minut filmu.
Dvakrát měř a jednou řež
Krutská Vrbová, Kateřina ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; HORNÍČEK, Jiří (oponent)
,, Dvakrát měř a jednou řež." Montáž narativního super8 formátu v 80.tých letech u Ing. Kunce. Předkládaná diplomová práce se zabývá amatérskými autorskými filmy Ing.Vladimíra Kunce na formátu super 8mm s důrazem na montážní skladbu jako odrazu doby svého vzniku v letech 80tých. Fenomén nanaseného magnetického zvuku Dr.Rentzem na Kuncovy obrazové montáže, budu srovnávat se zvukovou skladbou autorských filmů Čaroděje OZ, který zvolil dobrodružnou cestu magnetofonových pásků ke svým filmům na formátu super 8mm ve stejném desetiletí.Aspekt autorské zvukové montáže je nahlížem skrze soudobé technologické a distribuční možnosti.Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků super 8mm filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů ? modelových autorských subjektů. Předkládaná práce zkoumá narativní filmy, které v průběhu natáčení a střihu hledají nejen svoji výpovědní hodnotu, ale také způsob vyprávění. Filmy, které hledají nejen svoje sdělení, ale i svoji formu v dobovém kontextu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Daňhel, Jan
1 Daňhel, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.