Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Road to People - Use of Experiental Method for Integrated Group
Brázdilová, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Cieľom bakalárskej práce Cesta k ľudom je charakterizovať využitie zážitkovej pedagogiky pre integrovanú skupinu. Teoretická čásť je venovaná fenoménu integrácie a zážitkovej pedagogike ako výchovnej metóde. Praktická čásť približuje dramaturgické východiská a samotný priebeh zážitkového integračného kurzu občianského združenia Užitečný život Cesta k ľuďom. Teoretické vedomosti a praktické skúsenosti vedú k týmto záverom. Zážitkotvorné kurzy pre integrovanú skupinu možeme charakterizovať nasledovne: Patria medzi koadaptačné formy integrácie, vytvárajú priestor pre obojstraný proces integrácie, možu ovplyvňovať subjektívne determinanty účastníka s postihnutím, účastníkovi bez postihnutia umožňujú osobnú skúsenosť integrácie, odstraňujú bariery a predsudky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Porovnání měr nezaměstnanosti absolventů českých vysokých škol podle různých faktorů
Ryba, Lukáš ; Brázdilová, Michaela (vedoucí práce) ; Vltavská, Kristýna (oponent)
Sledování nezaměstnanosti absolventů českých vysokých škol podle různých charakteristik studentů je vhodným podkladem pro hodnocení jejich uplatnitelnosti na trhu práce. Porovnání měr nezaměstnanosti mezi skupinami absolventů tříděných např. dle zaměření, typu studijního programu či pohlaví může být užitečným nástrojem pro zhodnocení aktuálních pracovních příležitostí. Podrobnější analýza měr nezaměstnanosti podle různých faktorů přinese nové poznatky v oblasti zaměstnávání absolventů s vysokoškolským vzděláním. Cílem práce je srovnání měr nezaměstnanosti českých absolventů vysokých škol podle některých jejich klíčových charakteristik a zhodnocení jejich vývoje v čase.
Charakteristiky deprivace stárnoucí populace v České republice
Kobzová, Alexandra ; Malá, Ivana (vedoucí práce) ; Brázdilová, Michaela (oponent)
Práce se zabývá charakteristikami deprivace u populace starší padesáti let v České republice. Obsahuje základní popis dvou šetření, která se deprivací zabývají - EU-SILC a SHARE. Následují charakteristiky ukazatelů materiální deprivace dle obou šetření a popis ukazatele sociální deprivace šetření SHARE. Cílem práce je prozkoumat materiální a sociální deprivaci v České republice a postavení České republiky v této oblasti v mezinárodním srovnání. Byly analyzovány poměry deprivovaných dle jednotlivých položek materiální i sociální deprivace, vývoj materiální deprivace a faktory ovlivňující oba indikátory. Součástí práce je také srovnání indexu materiální deprivace dle EU-SILC a dle SHARE. V závěru je zkonstruován souhrnný index deprivace sestávající z indexů materiální a sociální deprivace, který dle SHARE indikuje riziko sociálního vyloučení a je provedena jeho analýza.
Dopady titulu Evropské hlavní město kultury 2015 na město Plzeň
Brázdilová, Michaela ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá projektem Plzeň-Evropské hlavní město kultury 2015. Práce si klade za cíl vyhodnotit úspěšnost projektu a zmapovat jeho dopady. Teoretická část práce se věnuje především marketingu měst a obcí, v části praktické jsou tyto poznatky aplikovány na konkrétní případ Plzně. Jsou popsány marketingové a komunikační aktivity spojené s projektem Evropské hlavní město kultury. Stěžejní kapitola se věnuje dopadům projektu, ať už se jedná o návštěvnost akcí nebo ekonomické dopady, poslední kapitola poté udržitelnosti projektu. Podkladem pro teoretickou část byla odborná literatura týkající se městského marketingu, při vypracování části praktické pak stěžejním zdrojem informací byly interní zdroje společnosti Plzeň 2015 a evaluace projektu.
Road to People - Use of Experiental Method for Integrated Group
Brázdilová, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Cieľom bakalárskej práce Cesta k ľudom je charakterizovať využitie zážitkovej pedagogiky pre integrovanú skupinu. Teoretická čásť je venovaná fenoménu integrácie a zážitkovej pedagogike ako výchovnej metóde. Praktická čásť približuje dramaturgické východiská a samotný priebeh zážitkového integračného kurzu občianského združenia Užitečný život Cesta k ľuďom. Teoretické vedomosti a praktické skúsenosti vedú k týmto záverom. Zážitkotvorné kurzy pre integrovanú skupinu možeme charakterizovať nasledovne: Patria medzi koadaptačné formy integrácie, vytvárajú priestor pre obojstraný proces integrácie, možu ovplyvňovať subjektívne determinanty účastníka s postihnutím, účastníkovi bez postihnutia umožňujú osobnú skúsenosť integrácie, odstraňujú bariery a predsudky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problem solving strategies of school children
Brázdilová, Michaela ; Provazníková, Hana (vedoucí práce)
Pomocou dotazníku sa zisťovala stratégia riešenia problémov u detí školského veku, medzi 9-12 rokov. Overovala sa hypotéza, či stratégia a efektivita riešenia problémov závisí na komnikácií v rodine. Dáta sa zbierali na dvoch pražských základných školách. Z celkového počtu hodnotiteľných dotazníkov bolo 58 chlapcov a 68 dievčat. 89 detí (70%) odpovedalo, že v časovom období pol roku prežili krízovú situáciu, medzi problémami dominovali zoradené zostupne: prospech v škole, kamaráti, spolužiaci, rodičia. Pri stratégii výberu pomoci sa deti najčastejšie obracali na (zoradené zostupne): matka, kamaráti, otec, širšia rodina. 54% uviedlo, že im vyhľadaná pomoc pomohla, oproti 17%, ktorým nepomohla. Aj po možnom opakovanom hľadaní pomoci 15.7% detí uviedlo, že sa im problém nepodarilo vyriešiť. Keby sa deti vyskytli teraz v krízovej situácii obrátili by sa na nasledujúce osoby: matka, otec, kamaráti. Nepodarilo sa potvrdiť, že riešenie problémov závisí na komunikácii v rodine. Nepriame výsledky poskytuje porovnanie medzi šťastnými a nešťatnými deťmi: Nešťastné deti sa v svojich problémoch obracajú len sami na seba, nevyhľadávajú pomoc. Táto ich stratégia im nepomáha, nevedie k úspešnému riešeniu problémov. To svedčí pre to, že rozhodujúca pri riešení krízovej situáce je pre dieťa prítomnosť blízkého člověka,...
Vývoj nezaměstnanosti a uplatnění absolventů českých veřejných vysokých škol podle studijních programů
Jiruška, Tomáš ; Brázdilová, Michaela (vedoucí práce) ; Vltavská, Kristýna (oponent)
Uplatnitelnost absolventů veřejných vysokých škol na trhu práce je důležitou součástí hodnocení jednotlivých veřejných vysokých škol a s tím spojené následné financování vysokých škol. Navíc, do budoucna je plánován ještě větší důraz na hodnocení vysokých škol podle tohoto hlediska. Tato bakalářská práce má za cíl zhodnotit nezaměstnanost absolventů veřejných vysokých škol v rámci jednotlivých studijních programů vzhledem k hospodářskému vývoji České republiky. První část práce se zabývá základním rozčleněním trhu práce a přibližuje konkrétní přístupy k měření nezaměstnanosti. Druhá část se věnuje členění studijních programů. Třetí část se krátce věnuje hospodářskému vývoji České republiky v posledních letech a poslední část se týká konkrétní analýzy nezaměstnanosti s důrazem na komentář k výsledkům v jednotlivých studijních programech včetně nastínění možných příčin.
Stupeň diferenciace příjmů podle sociálního postavení osob ve společnosti
Brázdilová, Michaela ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Zelený, Martin (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat, které sociálně-ekonomické faktory nejvíce ovlivňují úroveň nerovnosti příjmů ve společnosti. Snahou je kvantifikovat příspěvky jednotlivých skupin osob k celkové příjmové nerovnosti pomocí dekompozice některých ukazatelů příjmové diferenciace. Práce je zaměřena především na skupiny osob podle jejich sociálního postavení ve společnosti a stupeň jejich vzdělání, čímž je dán do souvislosti sociální status a úroveň příjmů. Příjmové rozdělení silně ovlivňuje hodnotu míru ohrožení chudobou, a proto je v práci kladen důraz také na závislost mezi příjmovou nerovností a mírou chudoby jednotlivých skupin. Vývoj nejrůznějších ukazatelů měřících nerovnost příjmů poskytne ucelený přehled o situaci příjmové nerovnosti v České republice a také indikuje trend, který se v posledním období u rozdělení příjmů uplatňuje.
HODNOCENÍ KVALITY ŽIVOTA Z HLEDISKA MĚR CHUDOBY
Brázdilová, Michaela ; Malá, Ivana (vedoucí práce) ; Čabla, Adam (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality života z pohledu měr chudoby. Cílem je ukázat, jak sociální podmínky obyvatel ovlivňují subjektivní vnímání kvality života. V práci je uveden přehled nejvýznamnějších výzkumů v této oblasti, z nichž Průzkum o vnímání kvality života v 75 evropských městech a šetření Příjmy a životní podmínky jsou podrobněji analyzovány. Je zde zjišťována závislost problému chudoby na ostatních sociálních ukazatelích. Poslední kapitola se věnuje výpočtům měr chudoby, především míry ohrožení chudobou, avšak zmíněny jsou i další ukazatele chudoby z pohledu příjmové nerovnosti. V závěru je předložen index chudoby jako jeden z možných kvantifikátorů sociální oblasti kvality života.

Viz též: podobná jména autorů
6 Brázdilová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.