Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava a studium lidského lymfocytárního receptoru LLT1
Bláha, Jan ; Vaněk, Ondřej (vedoucí práce) ; Konvalinka, Jan (oponent)
Přirozené zabíječské buňky (NK buňky) jsou pro svojí schopnost rozpoznat a přivodit buněčnou smrt nádorovým a virem infikovaným buňkám bez předchozí antigenní senzitizace intenzivně studovanou součástí imunitního systému. Jejich imunitní funkce je regulována signály vyvolanými interakcí povrchových stimulačních a inhibičních receptorů s ligandy přítomnými na cílové buňce. Současný výzkum receptorů NK buněk C-lektinového typu ukázal, že jejich ligandy se nacházejí v rámci stejné proteinové rodiny, popisující tak receptor-ligandovou interakci dvou lektinů. Je tomu tak i v případě inhibičního receptoru lidských NK buněk NKRP1 (gen KLRB1) a jeho ligandu LLT1 (gen CLEC2D). Imunologické studie popisují ochranu nádorových buněk před imunitním systémem zvýšenou expresí receptoru LLT1 nádorovými buňkami nebo sníženou expresí receptoru NKRP1 na NK buňkách. Tato diplomová práce popisuje úspěšnou produkci rozpustné formy LLT1 metodou rekombinantní exprese v lidských embryonálních ledvinných buňkách (HEK 293). Ukazuje, že lichý počet cysteinů obsažených v rámci extracelulární lektinové domény LLT1 způsobuje agregaci a špatné sbalení proteinu. Rozpustná forma LLT1 byla stabilizována obnovením šestého cysteinu v evolučně konzervované pozici přístupem cílené mutageneze. Tvorba třetího disulfidického můstku byla...
Využití mentálních map uživatelů při hodnocení kartografických děl
Novotná, Kateřina ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce) ; Hudeček, Tomáš (oponent)
Využití mentálních map uživatelů při hodnocení kartografických děl Abstrakt Cílem předkládané bakalářské práce je navrhnout a prakticky aplikovat alternativní metodiku hodnocení kartografických děl. Práce je zpracovávána v rámci projektu Grantové agentury UK Mentální mapy: předmět a prostředek k hodnocení. Vedlejším cílem je potom otestovat, která z hodnocených turistických map je uživatelsky nejvstřícnější. Jako metoda získání dat bylo zvoleno dotazníkové šetření. Podkladem pro hodnocení kartografických děl jsou v případě této práce mentální mapy lynchovského typu. Teoretická část práce je věnována mentálním a kognitivním mapám, a dále pak způsobům hodnocení kartografických děl. Prostor je věnován rovněž samotné metodice hodnocení kartografických děl. Praktická aplikace navržené metodiky, stejně jako vyhodnocení získaných výsledků byly složeny z několika částí. Nejprve byly turistické mapy vyhodnoceny samotným odborníkem. Poté bylo přistoupeno k hodnocení s využitím mentálních map. Toto hodnocení bylo sestaveno z přípravné fáze, kdy byl vytvářen dotazník. Vytvořený dotazník byl harmonizován pomocí pilotního šetření a konzultace s odborníky na kognitivní psychologii. Po harmonizaci dotazníku bylo přistoupeno k samotnému sběru dat. Získaná data byla zpracována do tzv. agregovaných mentálních map, které byly...
Využití vizualizačních metod kartografie nad daty získanými v rámci činnosti volnočasových organizací
Rucki, Marek ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce) ; Hudeček, Tomáš (oponent)
Tato práce je o metodách tematické kartografie, kterými lze vizualizovat databáze organizací pracujících převážně s dětmi a mládeží skýtajících nepřeberné množství údajů, které jsou pro běžného člověka velmi nepřehledné. První částí je rešerše odborné literatury. Dále práce představuje možné metody vizualizace. V aplikační části práce ukazuje jednotlivé metody v praxi. Výstupy této práce jsou konkrétní mapy. Klíčová slova: mapy, kartografie, metody vizualizace, volnočasová organizace
Návrh atlasu východoslovanských národů
Kozhukh, Dzmitry ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce) ; Šára, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvořit koncepci atlasu východoslovanských národů. Na začatku prace je stručně vysvětlena autorova motivace k vyběru tématu. Poté následuje diskuze struktury atlasu a jednotlivých metod tematické kartografie, které jsou zvoleny pro vizualizaci tematickeho obsahu jednotlivých map. V této části jsou také prezentovány některé nové postupy, které mohou být užitečné pro vytvoření tematických map. Dále nasleduje část věnovaná transliteraci kyrilice východoslovanských jazyků do latinky. V této části jsou probrané hlavní transliterační systémy, které se používají k romanizaci východoslovanských jazyků, a také zároveň je zpracována jednotná transliterační tabulka pro všechny východoslovanské jazyky. Dále je navržen formát, který má mít daný atlas. Poté následuje diskuze problematických míst při zpracování atlasu a také popis možností jeho vydání. Nakonec v zavěru je stručně shrnuta celá práce. Součástí této práce je také maketa atlasu. Klíčová slova: tematicky atlas, východní Slované, kulturní geografie, transliterace, Bělorusko, Rusko, Ukrajina
Dělení Evropy s využitím GIS
Burešová, Daniela ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
Dělení Evropy s využitím GIS Abstrakt Tato práce se zabývá teoretickým i praktickým rozdělením Evropy na jednotlivé části s využitím geoinformačních systémů. Hlavní náplní práce je za pomocí nástrojů programu ArcMap vymezit region Evropa a následně jej rozdělit na části. Důležitým zdrojem je rešerše literatury, která zjistila různé druhy dělení světadílu, a podkladová data společnosti ESRI. Hlavním kritériem, s jehož pomocí se Evropa rozdělila, byla celková rozloha světadílu a jednotlivých států. Právě na základě rozlohy se srovnávací analýzou prokázala, z geografického pohledu, vhodnost či nevhodnost označení jednotlivých částí světadílu. Výsledkem práce jsou mapové výstupy, které ukazují rozdíly či podobnosti u jednotlivých dělení a použitého hlediska. Nově vzniklé mapy jsou konfrontovány a srovnávány s mapami původními. Klíčová slova: Dělení Evropy, ArcGIS, Geografický medián
Kartografické hodnocení výuky regionální geografie
Hátle, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
Cílem práce je pomocí kartografických nástrojů - mentálních map a učivových map - analyzovat roli učitele při výuce regionální geografie. Nejprve byla vybrána vhodná třída žáků základní školy, v níž bylo provedeno vlastní šetření - vyhotovení mentálních map kontinentu žáky. Při zohlednění pokud možno co nejvyššího počtu možných zdrojů ovlivnění podoby mentálních map byly získané mapy porovnány s autorem vytvořenými učivovými mapami použí-vané učebnice, čímž je dosaženo cíle práce. S ohledem na charakter řešené problematiky je důležitou součástí výsledků též jejich diskuze.
Znázornění času v kartografických dílech na příkladu map historických bitev
Vít, Lukáš ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce) ; Bayer, Tomáš (oponent)
Znázornění času v kartografických dílech na příkladu map historických bitev Abstrakt Práce do hloubky analyzuje možnosti grafické prezentace čtvrté kartografické dimenze (času) a aplikuje získané poznatky na ukázkových animovaných mapách historických bitev. První kapitoly uvažují kartografická díla obecně, dále se těžiště zájmu přesouvá do roviny dynamických (zejména animovaných) map. V první části se text věnuje vztahu kartografie a času, jsou popsány způsoby, které se ke znázornění času v praxi využívají. Dále je stanoven obecný postup, který lze doporučit při návrhu a tvorbě časových legend tak, aby vyjádření času vystihovalo charakter znázorňované tematiky. Tento obecný postup je následně aplikován na skupinu kartografických děl, která znázorňují (historické) bitvy. Hmatatelným výsledkem práce je dílo, které formou kartografické animace znázorňuje bitvu u Gettysburgu a události které ji předcházely. Klíčová slova: čas, kartografie, časová legenda, animovaná mapa, bitva
Hodnocení mentálních map v GIS
Kynčlová, Martina ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
Práce se zabývá možnostmi hodnocení mentálních map pomocí nástrojů GIS. Hlavním cílem je vytvoření souboru metod pro hodnocení tvarové, polohové a relativní přesnosti mentálních map, jejichž principy budou založeny na metodách GIS. Důraz je kladen na co nejvyšší univerzálnost a automatizaci postupu hodnocení. U každé navržené metody jsou dále diskutovány její výhody a nevýhody. Nejprve je v práci nastíněna problematika mentálních map, následuje stručné seznámení s technologiemi GIS a možnostmi jejich využití v oblasti mentálních map. Hlavní část práce je věnována popisu a praktickým ukázkám jednotlivých metod hodnocení. V závěru práce je vedena diskuze nad navrženými metodami a o vhodnosti využití GIS v této problematice obecně. Tato diplomová práce vznikla v rámci projektu č. 26609 s názvem "Mentální mapy: předmět a prostředek k hodnocení" podpořeného Grantovou agenturou Univerzity Karlovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 BLÁHA, Jakub
44 BLÁHA, Jan
6 BLÁHA, Josef
7 Blaha, Jakub
3 Blaha, Jaroslav
1 Blaha, Jindřich
1 Blaha, Jindřich BBA.
28 Blaha, Jiří
6 Blaha, Josef
7 Bláha, Jakub
44 Bláha, Jan
5 Bláha, Jan Daniel
1 Bláha, Jaromír
3 Bláha, Jaroslav
28 Bláha, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.