Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 543 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích
Staňková, Alžběta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích" se zabývá docusoap sériemi, které zobrazují porod, a to jak z české produkce, tak produkce zahraniční. Přihlížet budu jak k tomu, za jakých podmínek a v jakém prostředí show vznikly, tak ke konkrétním specifikům států, ve kterých byly natočeny. V první kapitole se budu zabývat vymezením žánru docusoap a jeho současným stavem v ČR i zahraničí a jeho stručnou historií. V následující, tedy druhé kapitole, se budu zabývat pořady českými, ve třetí kapitole dostanou vlastní prostor naopak pořady zahraniční. Věnovat se budu obsahu, formě zpracování, příkladům jednotlivých příběhů a také vyjádřením tvůrců, případně účastníků. Čtvrtá kapitola bude věnována mediálnímu obrazu porodu jako takového, a to jak v tuzemských, tak zahraničních médiích. Pátá a poslední kapitola poté bude věnována samotné analýze, která bude mít za cíl odhalit, zda jsou ve způsobu tvorby docusoap sérií s tématikou porodu v České republice a zahraničí patrné rozdíly a co z toho lze případně vyvodit pro žánr docusoap jako takový.
Mediální obraz Pinochetova režimu v zahraničních denících
Vojvoda, Václav ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozdílné mediální obrazy Chile v zahraničních denících v letech 1973, 1988 a 1990. Konkrétně se zaměřuje na deníky New York Times v USA, The Guardian ve Velké Británii a ABC ve Španělsku, které měly odlišné názory na Pinochetův režim a jeho vývoj. Práce se soustředí na všechny odkazy na Chile v období dvou týdnů ve všech klíčových momentech v historii Pinochetova režimu a srovnává pohledy jednotlivých deníků na tyto události. Cílem této práce je porovnat a analyzovat rozdílné mediální obrazy Chile v zahraničních denících a zkoumat vztahy jednotlivých deníků k Pinochetovu režimu. Teoretická část se zabývá historickým kontextem Chile jeho hospodářským a politickým vývojem stejně jako přiblížením jeho dvou nejvlivnějších politických osob druhé poloviny 20. století. Dále přibližuje ekonomický a politický vztah Chile a tří zemí, ze kterých sledované deníky pochází. V praktické části se zaměřím na tři nejdůležitější období v nejvýznamnějších momentech Pinochetova režimu, jeho převzetí moci, první plebiscit a konečné odevzdání prezidentského postu.
Kreslený humor v Dikobrazu od Sametové revoluce po rozpad Československa
Pour, Petr ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Cílem práce je analyzovat kreslený humor na stránkách humoristického a satirického časopisu Dikobraz mezi listopadem 1989 a prosincem 1992. Toto období bylo pro Československo významné změnou politického zřízení. Komunistický totalitní režim byl nahrazen demokratickým zřízením. Na konci tohoto období došlo k rozdělení na samostatnou Českou a Slovenskou republiku. Pro účely práce byla prostudována odborná literatura věnující se sledovanému období zejména v politické rovině. Dále bylo prostudováno 162 vydání časopisu Dikobraz, resp. Nový Dikobraz. V praktické části jsou uvedeny vybrané politické a společenské události a jejich ztvárnění za pomoci kresleného humoru.
Československá redakce Hlasu Ameriky v pamětnické perspektivě
Dandová, Lucie ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá československou redakcí Hlasu Ameriky a jejím vysíláním. Jelikož je tato zahraniční rozhlasová stanice v české literatuře takřka nezpracovaným tématem, klade si práce za cíl alespoň částečně vyplnit tato bílá místa novodobé historie Československa. V teoretické části se práce věnuje Hlasu Ameriky jako oficiálnímu hlasu Spojených států amerických a na základě dostupné literatury přináší ucelený pohled na fungování jeho československé redakce. Zvolenou metodou diplomové práce je orální historie, díky které byly získány zcela nové, dříve nikým nezískané informace. Do diplomové práce bylo zapojeno pět narátorů. Konkrétně byl nahrán rozhovor s panem Ludvíkem Čižinským, bývalým zaměstnancem Hlasu Ameriky. Na toto interview navazovaly další čtyři rozhovory, které nabídly zcela jiný pohled, jelikož byly uskutečněné s posluchači Hlasu Ameriky v Československu. Nahrána byla interview s Marií Tvrzníkovou, Karlem Křížem, Miroslavem Keroušem a Pavlem Racochou. Interpretace rozhovorů s narátory zachycuje subjektivní vzpomínky a zkušenosti s touto zahraniční rozhlasovou stanicí. Kromě individuálních pohledů na Hlas Ameriky se práce snaží, na základě uskutečněných rozhovorů, vykreslit důležitost této stanice pro Československo a jeho cestu za znovuzískáním svobody.
Komparace českých adaptací reality show Survivor
Dittrichová, Anna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací českých adaptací reality show Survivor, tj. pořady Trosečník (Prima, 2006), Robinsonův ostrov (Nova, 2017) a Survivor Česko & Slovensko (Nova, 2022). V teoretické části je nejprve vymezen žánr reality show - jeho definice, znaky, důvody úspěchu, jsou nastíněny módy reprezentace a rozdíl mezi reality show a realitou, je představena historie formátu, jeho klasifikace na subžánry a v neposlední řadě reality show v českém prostředí. Dále je vymezena globalizace televizních formátů a s tím související proces adaptací licencovaných formátů. V analytické části je nejprve popsána metodologie výzkumu a ve stručnosti jsou charakterizovány vybrané adaptace a původní globální formát. Následně je provedena samotná komparace tří českých adaptací reality show Survivor, přičemž v případě dvou novějších adaptací jsou do výzkumu zahrnuty pouze první série pořadu. Adaptace jsou srovnávány na základě těchto hledisek: název pořadu, programová strategie (vysílací schéma, počet epizod a jejich stopáž, doprovodné pořady), účinkující (soutěžící a moderátoři), vizuální́ a zvuková složka pořadu, struktura dílu, pravidla soutěže, výběr obsahu a zpětná vazba (sledovanost, kritika).
Mediální obraz aféry Pentagon Papers v denících Rudé právo, The New York Times a The Times
Šimečková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Charvát, Jakub (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz aféry Pentagon Papers v denících The New York Times, Rudé právo a The Times se zabývá událostmi spojenými s aférou Pentagon Papers z poloviny roku 1971, konkrétně analýzou novinových textů s danou tématikou. Problematika tohoto skandálu je zachycena polovinu měsíce před jejím odhalením (od 31. 5. do 13. 6. 1971), dva týdny po odhalení v červnu (od 13. 6. do 30. 6. 1971) a do poloviny července (od 1. 7. do 14. 7. 1971). V teoretické části práce je vysvětlen pojem propaganda společně s představením samotných deníků, jejich historie a soudobé charakteristiky. Následně je vykreslen historicko- politický kontext aféry Pentagon Papers, včetně stručného pozadí války ve Vietnamu i dvou klíčových osob a jejich funkce při odhalení zprávy veřejnosti. Během komparativní analýzy periodik The New York Times, Rudé právo a The Times je sledována tématika, obsah textů, lexikální rovina článků stejně jako styl prezentace a zpravodajská hodnota jednotlivých příspěvků. Cílem práce je vytvořit přehledný souhrn různého zpracování totožného skandálu periodiky s rozdílnými tendencemi způsobenými nejen, ale především okolnostmi studené války.
Mediální obraz ruské invaze na Ukrajinu ve vybraných českých médiích
Koubková, Dana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem ruské invaze na Ukrajinu ve vybraných českých online médiích. Cílem práce je porovnat změny formy, četnosti a prezentace konfliktu ve třech specifických časový úsecích a to: 24. února - 24 března 2022, 24. dubna - 24. května 2022, 24. července - 24. srpna 2022, tj. první, třetí a šestý měsíc invaze na Ukrajinu. Teoretická část práce se věnuje referování o válečných konfliktech, teorii mírového žurnalismu a popisu kontextu a událostí jednotlivých měsíců. V analytické části se věnuji popisu a intepretaci výsledků, kterých jsem dosáhla obsahovou analýzou. V závěru shrnuji výsledky zkoumání kvantitativní a kvalitativní metodou.
Animované filmy Walta Disneyho jako nástroj propagandy druhé světové války
Křemenová, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce zkoumá filmovou tvorbu studia Walta Disneyho během druhé světové války, kdy z důvodu finanční krize a budoucí nejistoty studio spolupracovalo s americkou vládou na výrobě propagandistických snímků na podporu válečného úsilí. Využití animace v tomto období hrálo zásadní roli při propagaci národní hrdosti, solidarity se spojenci či povzbuzení veřejnosti ke konkrétním akcím. Teoretická část práce se zaměřuje na koncept propagandy a roli amerického animovaného filmu jako významného nástroje propagandy během války. Kromě toho nabízí pohled na život a kariéru Walta Disneyho a jednotlivé fáze jeho filmové tvorby. Praktická část se na základě podrobné kvalitativní analýzy tří Disneyho filmů zabývá tím, jakým způsobem studio ve svých filmech šířilo propagandistická poselství, a to prostřednictvím výzkumu předávaných sdělení, zobrazení spojenců a nepřátel a použitých technik. Skrze studium Disneyho válečné produkce se tato práce snaží přispět k diskusi o funkci filmové propagandy a využití animace v tomto kritickém období amerických dějin.
Válka ve Vietnamu v letech 1964-1975 z pohledu Rudého práva a New York Times
Matoušek, Martin ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zaměření se na klíčové události konfliktu známého jako vietnamská válka pohledem československých a amerických dobových periodik, tedy Rudého práva a New York Times. Zkoumání novinových článků zaměřujících se na nejdůležitější události pomůže pochopit, nakolik se lišila subjektivní interpretace československých komunistických médií oproti těm americkým, a následně tyto informace objektivně zasadit do historického kontextu. Vzhledem k období, ve kterém se válka odehrávala, se pracuje s předpokladem, že obě média do jisté míry podléhala propagandě a své čtenáře neinformovala objektivně. Práce se skládá ze tří hlavních částí, v první z nich nastiňuje historickou a politickou situaci ve Vietnamu a Spojených státech. Dále pak analyzuje zkoumaná periodika v historickém kontextu. Druhá část se zaměřuje na kvalitativní analýzu vybraných novinových článků z obou periodik a jejich následné porovnání. Třetí, závěrečná část se pak zaměřuje na analýzu dat získaných ve druhé části a vyhodnocuje, s jakou přesností se shodovaly informace v článcích s historickým kontextem a zda byla periodika ve svém informování objektivní.
Vznik a vývoj časopisu Gól v letech 1968-1989
Hamplová, Kateřina ; Lukšů, David (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vzniku a vývoji sportovního týdeníku Gól, který se zaměřoval na dva nejpopulárnější sporty - fotbal a lední hokej. Cílem práce je přiblížit okolnosti vzniku Gólu v roce 1968 a zmapovat jeho následný vývoj až do roku 1989. Práce se rovněž zabývá prostředím české sportovní žurnalistiky ve druhé polovině 60. let 20. století a nakladatelstvím Olympia, které Gól vydávalo. Zkoumala jsem 22 ročníků týdeníku, analyzovala jsem jeho strukturu a zaměřila jsem se na jeho obsahovou agendu a grafickou podobu. Popsala jsem významné rubriky Gólu a také zjišťovala vliv komunistického režimu na tvorbu obsahu časopisu. V neposlední řadě jsem se věnovala redaktorským osobnostem, které podobu zkoumaného periodika utvářely. Provedla jsem polostrukturované rozhovory s bývalými redaktory Jaroslavem Kolářem, Pavlem Bártou, Stanislavem Hrabětem, Přemyslem Hrubým a Jiřím Macků, jejichž výpovědi mi pomohly získat cenné informace o vývoji tradičního periodika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 543 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bednařík, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.