Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spatial aspects of retail development in Russia during the transformation period and the latest trends
Zhigulina, Anastasiia ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Bartošek, Petr (oponent)
Prostorové aspekty vývoje maloobchodu v Rusku v transformačním období a jeho nejnovější trendy Abstrakt Cílem této práce je analyzovat a vyhodnotit vývoj maloobchodu v Rusku během transformačního období se speciálním zaměřením na maloobchodní řetězce v Rusku. Práce si klade několik výzkumných otázek. V jakých regionech se koncentrovaly? Jak probíhala jejich expanze? Existuje rozdílná strategie expanze mezi zahraničními a ruskými maloobchodními řetězci? Představeny jsou vybrané maloobchodní řetězce (top 6 v Rusku), které prezentují několik typů strategie expanze. Analyzované charakteristiky maloobchodních řetězců jsou: město a doba založení v Rusku, příjem, počet a typy prodejen, regiony přítomnosti řetězce a oblast s největší koncentrací obchodů. Práce v analytické části používá metody komparace a mapování. Bylo zjištěno, že největší koncentrace obchodních řetězců v Rusku, a to jak zahraničních, tak domácích, je v Centrálním Federálním Distriktu. Zahraniční maloobchodníci dávají přednost zakládání poboček v největších ruských aglomeracích a soustředí se na největší města, zatímco ruští prodejci se pokoušejí co nejvíce rozšířit po celém ruském území, a ne vždy začít podnikat v největších ruských aglomeracích či v Centrálním Federálním Distriktu. Klíčová slova: maloobchod, maloobchodní řetězce, Rusko, trendy
Analýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze
Bartošek, Petr ; Sýkora, Luděk (vedoucí práce) ; Drtina, Tomáš (oponent)
Analýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných maloobchodních et zc na území Prahy. Výzkum jsem koncipoval do t í tematických oblastí: prostorové vzorce a distribuce maloobchodních jednotek, vzdálenost prodejen k zastávkám MHD a docházková dostupnost obyvatelstva k prodejnám potravin. V první ásti seznamuji tená e se skute nostmi, které m ly vliv na sou asnou podobu tohoto odv tví v esku a zejména v hlavním m st . Následuje analytická ást, ve které podrobuji vytvo ené skupiny, kategorie i samotné et zce maloobchodních aktér výzkumu prostorových konfigurací v rámci m stského prost edí. Výsledky ukázaly, že maloobchodní prost edí je na území hlavního m sta velmi koncentrované. Rozdíly v prostorové distribuci mezi jednotlivými kategoriemi i et zci jsou zna né a odráží obchodní strategii i historický vývoj daného odv tví nebo spole nosti. I p es existenci díl ích nedostatk je dostupnost plnosortimentních prodejen potravin uspokojující. Klí ová slova: lokaliza ní strategie, prostorové vzorce, maloobchod, metoda nejbližšího souseda, dostupnost prodejen s potravinami

Viz též: podobná jména autorů
4 Bartošek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.