|
Všímavost a koučování
Běrská, Kristina ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá všímavostí a způsoby, jak ji rozvíjet - těmi L) i nestandardizovanými (individuální koučování nezaložené na všímavosti). aměřená především na běžnou, neklinickou populaci. V teoretické části všímavosti pomocí definic a jednotlivých složek. Dále také vyjmenovává různé pozitivní přínosy všímavosti včetně možných přínosů pro kouče. V empirické části kvantitativně zjišťov , zda koučování u klientů zvyšuje všímavost a jak si stojí v porovnávnání se standardizovanou metodou rozvoje všímavosti MBCT individuálního koučování vykazovali po intervencích signifikantně vyšší všímavost. Intervence L měla na všímavost velmi v = 2.01) a intervence koučování velký efekt = 0.95). Koučování signifikantně zvýšilo všímavost skrze všechny škály FFMQ kromě škály Nehodnocení, přičemž nejvíce podpořilo škálu Pozorování ( rozptylu (ANOVA) ukázal, že je MBCT L signifikantně lepší než koučování ve zvyšování všímavosti ( ηš 116) na hladině významnosti α = 0.05. Přestože L zvýšilo všímavost více, koučování na ni taktéž pozitivně působilo. Tyto poznatky můžou rozšířit přístupnost benefitů všímavosti pro jedince, kteří chtějí zvyšovat všímavost jinými způsoby než jsou ty s
|