|
Factors hampering the Integration of Refugee Children
Asfour, Sarah ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
U N I V E R Z I T A K A R L O V A FILOZOFICKÁ FAKULTA Sociální politika a sociální práce Katedra sociální práce Diplomová práce Master Thesis Bc. Sarah Asfour Factors hampering the integration of Refugee Children Faktory ztěžující integraci uprchlických dětí Vedoucí práce: doc. PhDr. Oldřich Matoušek 2018 ABSTRAKT Hlavním cílem této diplomové práce je zmínit faktory ovlivňující či ztěžující integraci uprchlických dětí do společnosti, a to ať nové hostitelské společnosti či do společnosti přechodné země. Zmiňované faktory se týkají vzdělávání, socioekonomických aspektů nebo nevlídných podmínek k řádnému dětství. V diplomové práci jsou diskutovány socio- ekonomické faktory, které úzce souvisí s ekonomickou situací rodiny. I z tohoto důvodu je v práci diskutována práce dětí, a to včetně jedné z nejhorších - dětských vojáků. Mnoho uprchlických dětí prochází situacemi složitými pro jejich psychické zdraví. V této diplomové práci jsou zmíněny složitosti spojené s přesídlením, zkušenostmi z války, zkušenostmi uprchlíků, migrací, zdlouhavým pobytem v uprchlických táborech i post traumatickými stresy. Dále, diplomová práce zmiňuje výzvy, kterými děti - uprchlíci čelí a to jak v zemi původu, tak v azylové hostitelské společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA uprchlíci, uprchlický tábor, vzdělávání, dětská práce, dětský voják,...
|
|
Strategické řízení a inovace rekvalifikačních kurzů
Asfour, Sarah ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Mgr. Sarah Asfour Vedoucí práce: PhDr. Michaela Tureckiová, CSc. Studijní program: Specializace v pedagogice Studijní obor: Andragogika a management vzdělávání ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá celoživotním vzděláváním, a to vzděláváním dospělých v otázce formálního, neformální i informální vzdělávání. V diplomové práci je pojednáváno o konceptu celoživotního vzdělávání a o efektu vzdělávání v životě jedince. Cílem je krátce porovnat a zhodnotit možnosti celoživotního vzdělávání s důrazem na neformální profesní vzdělávání, přesněji na rekvalifikační kurzy. V diplomové práci se v otázce dalšího neformálního vzdělávání věnuji strategickému řízení vzdělávání, stejně tak jako možnosti inovace zmiňovaných rekvalifikačních kurzů. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, a to do části teoretické a části praktické. V teoretické části je mimo jiné podrobněji pojednáváno o možnosti rekvalifikačních kurzů, dále je pojednáváno o podmínkách k získání akreditace pro pořadatele rekvalifikačních kurzů, o podmínkách a možnostech podpory zájemců o rekvalifikační kurz Úřadem práce, dále jsou také rozepsány výhody pro zaměstnavatele podporující své zaměstnance k dalšímu profesnímu vzdělávání. V diplomové práci je věnován prostor strategickému řízení a plánování vzdělávání, a to včetně důležitosti motivace účastníků ke...
|
|
Factors hampering the Integration of Refugee Children
Asfour, Sarah ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
U N I V E R Z I T A K A R L O V A FILOZOFICKÁ FAKULTA Sociální politika a sociální práce Katedra sociální práce Diplomová práce Master Thesis Bc. Sarah Asfour Factors hampering the integration of Refugee Children Faktory ztěžující integraci uprchlických dětí Vedoucí práce: doc. PhDr. Oldřich Matoušek 2018 ABSTRAKT Hlavním cílem této diplomové práce je zmínit faktory ovlivňující či ztěžující integraci uprchlických dětí do společnosti, a to ať nové hostitelské společnosti či do společnosti přechodné země. Zmiňované faktory se týkají vzdělávání, socioekonomických aspektů nebo nevlídných podmínek k řádnému dětství. V diplomové práci jsou diskutovány socio- ekonomické faktory, které úzce souvisí s ekonomickou situací rodiny. I z tohoto důvodu je v práci diskutována práce dětí, a to včetně jedné z nejhorších - dětských vojáků. Mnoho uprchlických dětí prochází situacemi složitými pro jejich psychické zdraví. V této diplomové práci jsou zmíněny složitosti spojené s přesídlením, zkušenostmi z války, zkušenostmi uprchlíků, migrací, zdlouhavým pobytem v uprchlických táborech i post traumatickými stresy. Dále, diplomová práce zmiňuje výzvy, kterými děti - uprchlíci čelí a to jak v zemi původu, tak v azylové hostitelské společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA uprchlíci, uprchlický tábor, vzdělávání, dětská práce, dětský voják,...
|
|
Úmluva OSN o právech dítěte ve vztahu k dětem uprchlíků.
Asfour, Sarah ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Cílem bakalářské práce je pojednání o základních právech uprchlického dítěte, která jsou každému dítěti zaručena Úmluvou OSN o právech dítěte z roku 1989. Práce obsahuje popis jednotlivých procesů a situacích, do kterých se uprchlické dítě se svou rodinou, případně nezletilý uprchlík bez doprovodu, dostává během řízení o mezinárodní ochranu v evropských zemích. Práce se nezaměřuje všemi článku úmluvy, ale zabývá jen takovými články, které jsou aplikovatelné na aktuální situaci stěžejních problémů uprchlických dětí.
|