Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimental comparison of traffic flow models on traffic data
Přikryl, Jan ; Horňák, Ivan
Despite their deficiencies, continuous second-order traffic flow models are still commonly used to derive discrete-time models that help traffic engineers to model and predict traffic oflow behaviour on highways. We brie fly overview the development of traffic flow theory based on continuous flow-density models of Lighthill-Whitham-Richards (LWR) type, that lead to the second-order model of Aw-Rascle. We will then concentrate on widely-adopted discrete approximation to the LWR model by Daganzo's Cell Transmission Model. Behaviour of the discussed models will be demonstrated by comparing the traffic flow prediction based on these models with real traffic data on the southern highway ring of Prague.
Model oblasti pro projekt NOMŘÍZ
Přikryl, Jan
Tento dokument popisuje základní stavový model oblasti, používaný v aktualizované verzi algoritmu řízení (HRŠD) pro projekt NOMŘÍZ. Dokument je zkrácenou a neredigovanou verzí interního neveřejného implementačního dokumentu určeného pro interní potřebu UTIA AV ČR a ELTODO a.s..
Statistická analýza a průzkum vazeb v měřených dopravních datech
Brabec, M. ; Konár, O. ; Kasanický, I. ; Pelikán, E. ; Přikryl, Jan
Jedním z aktuálních problémů v dopravním výzkumu je problém dostupnosti obrovského množství nevyužitých dat, měřených telematickými systémy na dálnicích či městských komunikacích. Tato data obsahují mnohdy informace, jež – bez využití vhodných matematických nástrojů datové analýzy – zůstávají skryty a nevyužity při řízení dopravy. V rámci projektu Nové metody řízení dopravy v kongescích v intravilánu je naším cílem navrhnout nové algoritmy pro adaptivní řízení městské dopravní sítě. Současná verze algoritmů je založena na linearizovaném modelu vývoje délky fronty vozidel, čekajících na červenou, vycházejícím z klasického bilančního zákona zachování. Tento model je pro případy saturace doplněn alternativním modelem délky fronty jako funkce obsazenosti dopravního detektoru. Cílem práce, popsané v této zprávě, bylo prozkoumat možné další vazby a skryté stavy dopravního systému, ukryté v měřených datech a do této chvíle neuvažované v používaném dopravním modelu.
Přehled současných vědeckých a aplikačních výsledků v řízení světelné signalizace pomocí fuzzy logiky
Koukol, M. ; Přikryl, Jan
Zpráva popisuje základní principy fuzzy přístupu k řízení světelného signalizačního zařízení na pozemních komunikacích, podává přehled publikované literatury a vysvětluje postup implemetnace jednoduchého fuzzy systému řízení v rámci mikrosimulačního softwaru.
Graphics card as a cheap supercomputer
Přikryl, Jan
The current powerful graphics cards, providing stunning real-time visual effects for computer-based entertainment, have to accommodate powerful hardware components that are able to deliver the photo-realistic simulation to the end-user. Given the vast computing power of the graphics hardware, its producers very often offer a programming interface that makes it possible to use the computational resources of the graphics processors (GPU) to more general purposes. This step gave birth to the so-called GPGPU (general-purpose GPU) processors that – if programmed correctly – are able to achieve astonishing performance in floating point operations. In this paper we will briefly overview nVidia CUDA technology and we will demonstrate a process of developing a simple GPGPU application both in the native GPGPU style and in the add-ons for Matlab (Jacket and Parallel Toolbox).
Variational Bayes in Distributed Fully Probabilistic Decision Making
Šmídl, Václav ; Tichý, Ondřej
We are concerned with design of decentralized control strategy for stochastic systems with global performance measure. It is possible to design optimal centralized control strategy, which often cannot be used in distributed way. The distributed strategy then has to be suboptimal (imperfect) in some sense. In this paper, we propose to optimize the centralized control strategy under the restriction of conditional independence of control inputs of distinct decision makers. Under this optimization, the main theorem for the Fully Probabilistic Design is closely related to that of the well known Variational Bayes estimation method. The resulting algorithm then requires communication between individual decision makers in the form of functions expressing moments of conditional probability densities. This contrasts to the classical Variational Bayes method where the moments are typically numerical.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.