Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Původní podoba náhrobku Petra Parléře v katedrále sv. Víta
Chotěbor, Petr
Rekonstrukce původní podoby a interpretace lineární ryté figury druhého architekta katedrály sv. Víta. Text je jedním z výstupů grantového projektu Imago, imagines: Výtvarné dílo a proměny jeho funkcí ve středověku v českých zemích.
Roudnické nekrologium z let 1457–1464 ve Státním oblastním archivu v Třeboni
Dragoun, Michal ; Gaudek, Tomáš
Studie přináší popis, základní zhodnocení a edici nekrologia roudnické kanonie z let 1457–1464, uloženého v Státním oblastním archivu v Třeboni, fond Velkostatek Třeboň, registratura IA 3K β 28e. Jeho text byl psán jednou rukou a v některých detailech doplňuje údaje rozsáhlého roudnického nekrologia (1333-1516), uloženého v rukopise Národní knihovny České republiky XIX B 3. K vzhledu oltáře sv. Mikuláše v roudnickém kostele dodává, že byl vybaven sochami, a rukopis NK ČR VII C 23 spojuje s konkrétní donací libochovického faráře Jana. Nová data pak nekrologium přináší o životě vdovy po Janu Smiřickém a o životě jejich syna Václava. Geografický rozptyl záznamů nekrologia není široký a na rozdíl od pražského rukopisu jsou zcela opomenuty konfraternity. Nápadné množství žen v údajích nekrologia, které je v souladu i s jinými prameny (nekrologium kláštera českokrumlovských minoritů a klarisek), bude moci být zhodnoceno až po důkladném poznání pražského rukopisu. Třeboňské nekrologium ale potvrzuje, že roudnická kanonie nepatřila ani po husitských bouřích k opomíjeným institucím, v Roudnici a jejím okolí byla respektována a podporována a její konec zapříčinily spíše opětovné válečné události za vlády Jiřího z Poděbrad než nezájem o její činnost.
Emauzský cyklus a liturgie
Kubínová, Kateřina
Studie se snaží o nový pohled na malby Emauzského cyklu. Řešení je hledáno v souvislostech ikonografie a všední liturgie. Některé malby totiž pravděpodobně odrážejí liturgické obřady v klášteře.
Karmelitáni a slovanští benediktini na Novém Městě pražském
Benešovská, Klára
Obě klášterní fundace Karla IV. byly zajištěny papežskými listinami již roku 1346, dva roky před oficiálním založením Nového Města. Výběr právě těchto dvou řádů a jejich lokace v urbanismu budoucího města odpovídá jejich úloze v Karlově vizi nového centra římské říše a českého království. Na rozdíl od starších názorů autorka nevidí obě fundace jakožto projev snah mladého Karla pronikat s pomocí obou řádů do zemí schismatiků a nevěřících.
Středověká architektonická skulptura presbytáře chrámu sv. Ducha v Hradci Králové
Dáňová, Helena
Příspěvek se soustředí na architektonickou výzdobu presbyteria kostela sv. Ducha v Hradci Králové a zvláště na období konce 13. a první polovinu 14. století. Zahrnuje rovněž interpretaci některých zásahů provedených Františkem Schmoranzem při regotizaci stavby ve třetí čtvrtině 19. století.
Madonnas on Lions in the Context of Iconographic Innovations in the Sculpture of the Third Quarter of the 14th Century
Mudra, Aleš
Elaboration of iconography of sculptures depicting Virgin and child on a lion from the perspective of general tendencies of iconography of the Luxembourg era.
Existoval "sloh madon na lvu" v malířství? Několik poznámek k oltáři z Bakówa
Klípa, Jan
Článek se zabývá otázkou, zda lze i v deskové malbě druhé poloviny 14. století definovat fenomén slohu madon na lvu. Modelovým příkladem je oltář ze slezského Bakówa.
Jacob Beinhart a Mistr olomouckých madon. Možnosti spolupráce a kulturní výměna mezi regiony v první třetině 16. století
Dáňová, Helena
Příspěvek je věnován problematice kulturního prostředí Moravy v první třetině 16. století. Zabývá se vztahem tvorby Mistra olomouckých madon k dílu připisovanému Jacobovi Beinhartovi a dalším vratislavským dílnám činným ve sledované době.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.