Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Digital Piracy: Subsidize Software Developers or Tax Them? The Interaction between Public and Private IPR Protection
Asatryan, Davit ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Sun, Yiman (oponent)
Digitální pirátství je celosvětově významným problémem. V této práci vyvíjím model pro studium vlivu dotování nebo zdanění výrobce (vývojáře) digitálního zboží na jeho rozhodnutí, zda implementovat soukromou ochranu svého produktu. Mým zjištěním je mimo jiné fakt, že dotace a soukromá ochrana výrobce jsou strategickými doplňky: zatímco dotování výrobce motivuje utrácet více zdrojů na soukromou ochranu jeho produktu před pirátstvím, zdanění výrobce tuto pobídku odstraňuje. Zkoumám také interakci mezi dvěma formami veřejné ochrany práv duševního vlastnictví: pokutami za pirátství a dotacemi pro výrobce. Mým dalším zjištěním je pak skutečnost, že dotace a pokuty za pirátství jsou strategickými náhražkami: zvýšení pokut znamená nižší dotace pro výrobce. Dále studuji, zda jsou společensky optimální dotace nebo daně. V rámci užitého modelového rámce zjišťuji, že jak dotace, tak daně mohou být společensky optimální v závislosti na stávajících pokutách za pirátství a kvalitě pirátského produktu. Ačkoli mé závěry mohou být výsledkem specifik mnou zvoleného modelového rámce, má zjištění mohou stále sloužit jako cenné poznatky pro tvůrce politik při vývoji nových protipirátských opatření. Další výzkum by se pak měl zaměřit na zkoumání interakce mezi dotacemi a pokutami proti pirátství v takových případech,...
Labor Market Effects of the Working Family Tax Credit on Single Mothers in the UK
Sinani, Sofiana ; Menzel, Andreas (vedoucí práce) ; Žigić, Krešimir (oponent)
The Labor Market Effects of the Working Family Tax Credit on Single Mothers in the UK. Sofiana Sinani August 2022 Bibliographic note SINANI, Sofiana. The Labor Market Effects of the Working Family Tax Credit on Single Mothers in the UK. Prague 2022. Master thesis. Center for Economic Research and Graduate Education - Economics Institute, A joint workplace of Charles University and the Economics Institute of the Czech Academy of Sciences. Thesis supervisor: Andreas Menzel, Ph.D. Abstrakt Working Family Tax Credit (WFTC) byla sociální politika zavedená ve Spojeném Království v roce 1999. Tato politika vytvořila systém finančních pobídek pro rodiče s nízkými příjmy (hlavně matky samoživitelky). Pokud rodiče odpracovali alespoň 16 hodin za týden, obdrželi plný kredit. S rostoucím počtem odpracovaných hodin velikost získaného kreditu klesala, avšak skokově vrostla při odpracování 30 hodin za týden a následně znovu stejným tempem klesala. WFTC přiměla pracovat pouze ty rodiče, kteří před zavedením WFTC nepracovali. Vliv WTFC na počet odpracovaných hodin rodičů pracujících i před zavedením politiky je nejasný. V práci se zabývám vlivem WFTC na počet odpracovaných hodin matek samoživitelek. Využívám k tomu kvantilovou metodu rozdílu v rozdílech (dále...
A note on Jain's digital piracy model: horizontal vs vertical product differentiation
Kúnin, Michael ; Žigić, Krešimir
We study how private intellectual property rights protection affects equilibrium prices and profits in a duopoly competition between firms that offer a product variety of distinct qualities (vertical product differentiation) in a setup that is closely related to that put forward by Jain (2008), where firms offer the same qualities in equilibrium (horizontal product differentiation). Consumers may make a choice to buy a legal version, use an illegal copy (if they want to and can), or not use a product at all. Using an illegal version violates intellectual property rights protection and is thus punishable when disclosed. Thus, both private and public (copyright) intellectual property rights protection are available on scene.
The Efficiency of Regulation in the European Union
Serdarevič, Goran ; Mejstřík, Michal (vedoucí práce) ; Žigić, Krešimir (oponent) ; Vacek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou ekonomické regulace a využitím empirických metod k hodnocení účinnosti regulace v různých oblastech hospodářství EU. Práce se skládá ze tři části, první část se dívá na fungování regulace spojování podniků (fúzí a akvizic) v EU, druhá a třetí část se pak zaměřují na vztah mezi regulací, hospodářskou soutěží a investicemi na telekomunikačních trzích. První kapitola se zabývá politikou hospodářské soutěže EU v oblasti kontroly spojování podniků a obsahuje empirickou analýzu dopadů zavedení více ekonomického přístupu při vyhodnocování konkurenčních účinků fúzí a akvizic. Naším klíčovým zjištěním je, že regulatorní reformy zavedené v roce 2004 zvyšily do určité míry účinnost kontroly spojovaní podniků v EU. Toto vyplývá ze zjištění, že posuzovaní Evropské komise je po roce 2004 více v souladu s nezávislým vyhodnocením těchto transakcí finančními trhy. Naše výsledky ukazují, že pravděpodobnost schválení proti-soutěžních transakcí je nižší v důsledku reforem z roku 2004. Nicméně, tyto reformy nevedly ke snížení výskytu nepotřebných nápravných opatření uložených na pro-soutěžní transakce. Celkově naše výsledky naznačují, že účinnost kontroly spojování se zvýšila v důsledku aplikace více ekonomického přístupu po reformách z roku 2004, což vede k lepším výsledkům pro spotřebitele v...
Essays in Industrial Organization
Senyuta, Olena ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Behringer, Stefan (oponent) ; Harhoff, Dietmar (oponent)
×ØÖ Ø Ì ØÓ Þ ÖØ Ò ÔÖ ÔÓ Ò Ú Ó Ø Ñ Ø ×ÓÙÚ × × ÒÚ ×Ø Ñ Ó Ú Ý Ú Þ ÙÑÙ 'Êš µ Ò ØÖÞ × Ò Ó ÒÒ Ñ ÙØÓÔ Ò Ñ Ò Ð Ýž ÃÓÒ Ö ØÒ Ú ÔÖÚÒ Ô ØÓÐ ' ö ×ÔÓÐÙ ÙØÓÖ Ñ ÃÖ Ñ Ö ê µ¸ ÓÒ×ØÖÙÙ Ñ Ø ÓÖ Ø ÑÓ Ð¸ Ú Ø Ö Ñ Ó ËÙع ØÓÒÓÚ ÓÒ ÔØÙ Ò Ó ÒÒ ÙØÓÔ Ò Ò Ð ó ' ÒÚ ×Ø Ó Ú Ð Øݵ Þ Ú Ò Ø Ô Ð Ú Ò ÞÒ ÐÓ×Ø ž Í ÞÙ Ñ ¸ ö Ô ÞÚÝ Ù × Ø Ô Ð Ú Ò ×Ò öÙ × ¹ Ø Ú ØÓÙ ÒÚ ×Ø Ó ÞÚÝ ÓÚ Ò Ú Ð Øݸ × ËÙØØÓÒÓÚ ÓÐÒ Ñ Þ ÓÒ ÒØÖ Ó Ú ØÚ ×Ò öÙ ž Ø ØÓ ÓÐÒ Ñ Þ Ð × ö ÒÙÐ ¸ ÔÓ Ù ×ÓÙ ØÝ Ô Ð Ú Ò Ó×Ø Ø Ò Ú ÞÒ ÑÒ »Ò Ó Ø Ú Ø ÒÚ ×ØÓÚ Ò Ó ÞÚÝ ÓÚ Ò Ú Ð ØÝ Ó×Ø Ø Ò Ò Þ ž Ì Ù ÞÙ Ñ ¸ ö ÔÖÓ ×Ø Ò ÒØ ÖÚ Ð × ÐÝ ØÙ Ô Ð Ú Ò ÖÑÝ ÒÚ ×ØÙ Ó Êš ¸ Ô ×ØÓö × ØÖöÒ ×ØÖÙ ØÙÖ Ö Ñ ÒØÙ × ÖÓ×ØÓÙ Ú Ð Ó×Ø ØÖ Ù 'Ò Ò ÓÐÒ Ö Ò µž Î ÖÙ ×Ø ÙÑÓö Ù Ñ Ö¹ Ñ Ñ ×Ú ÒÚ ×Ø Ô ØÝ Ô Ð Ú Ò Ö Ò Øž Ñ Ù Ñ × Ò ×ÝÑ ØÖ ÖÓÚÒÓÚ Ý¸ Ú Ø Ö Ú ÒÝ ÖÑÝ Ù Ö Ò ×ÚÓ ÒÚ ×Ø Ò Ó Ò Ö Ò Úó ž Í ÞÙ Ñ ¸ ö Ú Ø ØÝ Ô Ð Ú Ò »Ò Ó Ò ö Ø Ú Ø ÒÚ ×Ø Ó ÞÚÝ ÓÚ Ò Ú Ð ØÝ Ñóö Ô Ñ Ø ÖÑݸ Ý × Ô ØÝ Ô Ð Ú Ò Ö Ò Ðݸ Óö Ú ÚÝ Ñ ÒÚ ×Ø Ñ Ó Ú Ð ØÝ Ú ÓÒ ÒØÖÓÚ Ò ØÖöÒ ×ØÖÙ ØÙ ž ËÙØØÓÒóÚ Ú ×Ð Ó Ð Ò Ñ Þ ÓÒ ÒØÖ Ø Ý Þ ÓÚ Òž ÊÓÞÐ Ù Ñ Ñ Þ Ü ÔÓ×Ø Ü ÒØ Ô Ð Ú Ò Ñ ÞÒ ÐÓ×Ø ž Ü ÒØ Þ ÖÒÙ ÔÓÙÞ Ü¹ Ó ÒÒ Ö Ø Ö ×Ø Ý ØÖöÒ Ó ÔÖÓ×Ø ¸ Þ Ø Ñ Ó Ü ÔÓ×Ø Ö Ú ÔÓØ Þ ÑÓöÒ Ó Ö ÒÒ Ø Ú ØÝ Ö Ñž Î ÖÙ Ô ØÓÐ ÑÔ Ö Ý Ø ×ØÙ Ñ ÖÓÐ Ô Ð Ú Ò ÞÒ ÐÓ×Ø Ú ÑÓ ¹ ÐÓÚ Ñ ÔÖÓ×Ø Ò Ó ÒÒ ÙØÓÔ Ò Ò Ð óž ÔÖÚ Ù ÞÙ Ñ ¸ ö ØÖ Ý¸ Ò Ø Ö ÖÑÝ ÚÝ ÞÙ ÒØ ÒÞ ÚÒ Êš Ò Ð Ý¸ × × ÖÓ×ØÓÙ Ú Ð Ó×Ø ØÖ Ù¸ Ø Ö × Ô Ö Ù׸ ÔÖ Ú ÔÓ Ó Ò Ò ×Ø ÒÓÙ Ö Ñ ÒØÓÚ Ò ž Æ ÔÖÓØ...
Private and public IPR protection in a vertically differentiated software duopoly
Žigić, Krešimir ; Střelický, J. ; Kúnin, Michael
We study the interaction between public and private intellectual property rights (IPR) protection in a duopoly in which software developers offer a product variety of differing quality and compete for heterogeneous users, who have an option to buy a legal version, possibly use an illegal copy, or not buy a product at all. Illegal usage implies violation of IPR and is punishable. A developer may use private IPR protection for his software if the level of piracy is high. An important intermediate step in our analysis addresses firms’ pricing strategies and the analysis of the impact of both private and public IPR protection on these strategies (with monopoly serving as a benchmark case). Last but not least, we make some comparisons with an analogous model based on horizontal product differentiation.
Essays on Economics of Advertising
Valei, Azamat ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Etro, Federico (oponent) ; Kováč, Eugen (oponent)
V této dizertaci studujeme z pohledu industriální organizace dvě témata z oblasti ekonomie reklamy. Ve své práci uvažujeme roli reklamy na trzích se síťovou externalitou ve spotřebě, a dále analyzuji reklamu jako odpověď úřadující firmy na vstup nového konkurenta na trh. První článek se zabývá pobídkou monopolistické firmy, která vyrábí produkt, jenž vykazuje charakteristiky síťové externality, inzerovat reklamu v situaci, kdy spotřebitelé nemají úplné informace, což vede k hledání jejich rezervační ceny. Pokud uzná za vhodné, může firma pomocí reklamy odhalit určité tržní informace. Výsledky naznačují, že reklama je pravděpodobnější v situaci negativní síťové externality a méně pravděpodobná v situaci pozitivní síťové externality. Pokud monopolista čelí silné síťové externalitě, pak podporuje maximální možnou síť a požaduje cenu, která odpovídá hodnotě této externality. Monopolista si může zvolit obsah své reklamy na základě typu síťové externality a nákladů spotřebitelů na hledání rezervační ceny. Obsah reklamy může obsahovat pouze informace o ceně produktu nebo pouze o vlastnostech produktu, nebo může obsahovat informace jak o ceně, tak o vlastnostech produktu. Firma si dále může zvolit takovou reklamu, která nebude poskytovat žádné výše zmíněné informace o produktu. Konkrétně pokud mají všichni...
Essays on Vertically Differentiated Markets for Complementary Goods
Burlakov, Georgi ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Giannakas, Konstantinos (oponent) ; Kováč, Eugen (oponent)
Cílem této práce je objasnit, jak komplementarita statků ovlivňuje rovnováhu na vertikálně diferencovaných trzích. Komplementarita není neobvyklá. Mnohé diferencované statky představují z hlediska spotřebitele komplementy, to znamená, že jsou užívány pouze v kombinaci s jinými statky, které také mohou mít různou kvalitu (např. klavír a služby ladiče, pracovní cesta a ubytování, počítač a internetový prohlížeč apod.). Komplementarita mezi statky představuje exogenní náklad pro spotřebitele, který je třeba zaplatit navíc k ceně jakéhokoli dostupného statku na vertikálně diferencovaných trzích. Schopnost firem kompenzovat tyto zvýšené náklady spotřebitele tím, že účtují nižší ceny, je však pouze omezená. Některé firmy jsou také nuceny zvýšit kvalitu zboží, které nabízí. Pak ovšem již neplatí obecný princip výběru maximalizujícího diferenciaci. To, kolik firem bude mít kladné tržní podíly a zda budou obsluhovat všechny zákazníky, není možné určit pouze na základě rozdělení charakteristik zákazníků (příjmu nebo preferencí). Při zohlednění těchto faktů tato práce diskutuje množství možných rovnovážných řešení, které byly (až na pár výjimek) v existující literatuře dosud ignorovány. V prvním článku jsou exogenní náklady spotřebitele modelovány jako jednorázová daň uvalená na příjem spotřebitele. Cílem je...
Essays in Industrial Organization
Senyuta, Olena ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Behringer, Stefan (oponent) ; Harhoff, Dietmar (oponent)
×ØÖ Ø Ì ØÓ Þ ÖØ Ò ÔÖ ÔÓ Ò Ú Ó Ø Ñ Ø ×ÓÙÚ × × ÒÚ ×Ø Ñ Ó Ú Ý Ú Þ ÙÑÙ 'Êš µ Ò ØÖÞ × Ò Ó ÒÒ Ñ ÙØÓÔ Ò Ñ Ò Ð Ýž ÃÓÒ Ö ØÒ Ú ÔÖÚÒ Ô ØÓÐ ' ö ×ÔÓÐÙ ÙØÓÖ Ñ ÃÖ Ñ Ö ê µ¸ ÓÒ×ØÖÙÙ Ñ Ø ÓÖ Ø ÑÓ Ð¸ Ú Ø Ö Ñ Ó ËÙع ØÓÒÓÚ ÓÒ ÔØÙ Ò Ó ÒÒ ÙØÓÔ Ò Ò Ð ó ' ÒÚ ×Ø Ó Ú Ð Øݵ Þ Ú Ò Ø Ô Ð Ú Ò ÞÒ ÐÓ×Ø ž Í ÞÙ Ñ ¸ ö Ô ÞÚÝ Ù × Ø Ô Ð Ú Ò ×Ò öÙ × ¹ Ø Ú ØÓÙ ÒÚ ×Ø Ó ÞÚÝ ÓÚ Ò Ú Ð Øݸ × ËÙØØÓÒÓÚ ÓÐÒ Ñ Þ ÓÒ ÒØÖ Ó Ú ØÚ ×Ò öÙ ž Ø ØÓ ÓÐÒ Ñ Þ Ð × ö ÒÙÐ ¸ ÔÓ Ù ×ÓÙ ØÝ Ô Ð Ú Ò Ó×Ø Ø Ò Ú ÞÒ ÑÒ »Ò Ó Ø Ú Ø ÒÚ ×ØÓÚ Ò Ó ÞÚÝ ÓÚ Ò Ú Ð ØÝ Ó×Ø Ø Ò Ò Þ ž Ì Ù ÞÙ Ñ ¸ ö ÔÖÓ ×Ø Ò ÒØ ÖÚ Ð × ÐÝ ØÙ Ô Ð Ú Ò ÖÑÝ ÒÚ ×ØÙ Ó Êš ¸ Ô ×ØÓö × ØÖöÒ ×ØÖÙ ØÙÖ Ö Ñ ÒØÙ × ÖÓ×ØÓÙ Ú Ð Ó×Ø ØÖ Ù 'Ò Ò ÓÐÒ Ö Ò µž Î ÖÙ ×Ø ÙÑÓö Ù Ñ Ö¹ Ñ Ñ ×Ú ÒÚ ×Ø Ô ØÝ Ô Ð Ú Ò Ö Ò Øž Ñ Ù Ñ × Ò ×ÝÑ ØÖ ÖÓÚÒÓÚ Ý¸ Ú Ø Ö Ú ÒÝ ÖÑÝ Ù Ö Ò ×ÚÓ ÒÚ ×Ø Ò Ó Ò Ö Ò Úó ž Í ÞÙ Ñ ¸ ö Ú Ø ØÝ Ô Ð Ú Ò »Ò Ó Ò ö Ø Ú Ø ÒÚ ×Ø Ó ÞÚÝ ÓÚ Ò Ú Ð ØÝ Ñóö Ô Ñ Ø ÖÑݸ Ý × Ô ØÝ Ô Ð Ú Ò Ö Ò Ðݸ Óö Ú ÚÝ Ñ ÒÚ ×Ø Ñ Ó Ú Ð ØÝ Ú ÓÒ ÒØÖÓÚ Ò ØÖöÒ ×ØÖÙ ØÙ ž ËÙØØÓÒóÚ Ú ×Ð Ó Ð Ò Ñ Þ ÓÒ ÒØÖ Ø Ý Þ ÓÚ Òž ÊÓÞÐ Ù Ñ Ñ Þ Ü ÔÓ×Ø Ü ÒØ Ô Ð Ú Ò Ñ ÞÒ ÐÓ×Ø ž Ü ÒØ Þ ÖÒÙ ÔÓÙÞ Ü¹ Ó ÒÒ Ö Ø Ö ×Ø Ý ØÖöÒ Ó ÔÖÓ×Ø ¸ Þ Ø Ñ Ó Ü ÔÓ×Ø Ö Ú ÔÓØ Þ ÑÓöÒ Ó Ö ÒÒ Ø Ú ØÝ Ö Ñž Î ÖÙ Ô ØÓÐ ÑÔ Ö Ý Ø ×ØÙ Ñ ÖÓÐ Ô Ð Ú Ò ÞÒ ÐÓ×Ø Ú ÑÓ ¹ ÐÓÚ Ñ ÔÖÓ×Ø Ò Ó ÒÒ ÙØÓÔ Ò Ò Ð óž ÔÖÚ Ù ÞÙ Ñ ¸ ö ØÖ Ý¸ Ò Ø Ö ÖÑÝ ÚÝ ÞÙ ÒØ ÒÞ ÚÒ Êš Ò Ð Ý¸ × × ÖÓ×ØÓÙ Ú Ð Ó×Ø ØÖ Ù¸ Ø Ö × Ô Ö Ù׸ ÔÖ Ú ÔÓ Ó Ò Ò ×Ø ÒÓÙ Ö Ñ ÒØÓÚ Ò ž Æ ÔÖÓØ...
Essays on Pricing, Product Quality and Intellectual Property Rights Protection in Software Market
Střelický, Jiří ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Horniaček, Milan (oponent) ; Peitz, Martin (oponent)
V disertaci zkoumám specifické problémy cenotvorby, výběr kvality výrobku a ochranu autorských práv (IPR) na softwarovém trhu. V první části disertace studuji cenovou diskriminaci u softwarového monopolu. Monopol účtuje rozdílné ceny za upgrade verzi a za plnou verzi. Uživatelé jsou různorodí v užitku ze softwaru, který je nekonečně trvanlivý a jeho další prodej není možný. Ukazuji, že cenová diskriminace sice vede k vyšší kvalitě softwaru, ale zároveň zvedne jak absolutní cenu, tak cenu za jednotku kvality, a že tato cenová diskriminace sníží celkový počet uživatelů. Nakonec, tento druh cenové diskriminace snižuje spotřebitelské přebytky, zvyšuje zisk monopolu, avšak v limitě celkový společenský přebytek dosahuje sociálního optima. V druhé části disertace analyzuji ekonomické dopady interakce mezi ochranou duševních práv proti softwarovému pirátství regulatorní politikou na straně jedné a formou ochrany softwaru, kterou implementují k ochraně svých děl výrobci, na straně druhé. Dvě softwarové firmy, každá nabízející software odlišné kvality, soutěží o různorodé uživatele, kteří se rozhodují mezi nákupem legální verze, používáním ilegální kopie a celkovým nepoužíváním softwaru. Používání ilegální verze porušuje autorská práva a vede k postihům v případě odhalení. Jestliže softwarová firma považuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.