Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Frézování vozovek pozemních komunikací
Žižka, Tomáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce, která je rešeršního typu, je zpracování poznatku o frézování pozemních komunikací. Úvodní část práce je věnována využití frézování. V dalších částech se hlouběji zaměřuji na samotný proces frézování, technologie a druhy frézovacích zařízení. Součástí této práce je seznámení s moderními metodami frézování a také představení tří firem působících v České republice, které se zabývají frézováním silnic. Na závěr práce jsem se zaměřil na normové předpisy pro frézování. Práce je zhotovena pro studijní účely.
Frézování vozovek pozemních komunikací
Žižka, Tomáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce, která je rešeršního typu, je zpracování poznatku o frézování pozemních komunikací. Úvodní část práce je věnována využití frézování. V dalších částech se hlouběji zaměřuji na samotný proces frézování, technologie a druhy frézovacích zařízení. Součástí této práce je seznámení s moderními metodami frézování a také představení tří firem působících v České republice, které se zabývají frézováním silnic. Na závěr práce jsem se zaměřil na normové předpisy pro frézování. Práce je zhotovena pro studijní účely.
Scénografická práce s dokumentárním materiálem
Zemenová, Kateřina ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ-HRABOVÁ, Jana (oponent)
Bakalářská práce popisuje dokumentární projekt Rodinná večeře, a jemu předcházející dílčí projekty Peace Generation a Jmenuju se Sára MIlesson, zkoumající scénografické možnosti práce s dokumentárním materiálem. Nejprve je zasazuje do kontextu současné světové umělecké tvorby žánrů dokumentárního divadla, performance, a konceptuálního umění. Poté nastiňuje vývoj konceptu projektu od jeho prvopočátku, přes dílčí realizace, až po finální realizaci. Cílem této teoretické práce je především zpětně pojmenovat a rozebrat procesy, vedoucí k výsledné formě.
Přes hranici / Przez granicę
Hornáčková, Heidi ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Text se zabývá počátky dlouhodobého projektu realizovaného v oblasti Kladského pomezí. Sleduje vývoj různých možností divadelní práce a jejich vliv na regionální kulturu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První se pokouší stručně popsat přirozené podmínky zkoumané oblasti a vysvětlit pojem hranice v lokálním kontextu. Druhá se soustředí na praktickou realizaci počátečních uměleckých aktivit v oblasti. Na konkrétních příkladech různorodých projektů mapuje ty vlivy, které se odrazily na formování hledaného tvaru divadelní práce. Ve třetí kapitole je podrobně popsán rezidenční pobyt skupiny umělců, metodika jejich zkoušení a různé metafory přechodu přes hranici. Čtvrtá kapitola se pokouší detailně dokumentovat přípravy a průběh Symposia, setkání nad tématem krajiny, které bylo závěrečnou událostí v prvním roce činnosti na Kladském pomezí. V závěru se autorka snaží shrnout své náhledy na realizované projekty, posoudit jejich význam pro plánované pokračování a nastínit zamýšlený směr prohlubování pohraničních aktivit.
I lidé se mohou použít
Kamanová, Pavla ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V první části diplomové práce popisuji průběh scénografické realizace několika divadelních inscenací, ze kterých chci vycházet v rámci třetí části tohoto textu. Na základě subjektivních kritérií se pokouším pojmenovat prvky a momenty, které by mohly být důležité a jejichž vzájemné srovnání by mi mohlo poskytnout relevantní informace o společných jmenovatelích mé tvorby. Ve druhé části se snažím najít souvislosti v širším kontextu a věnuji se historii a myšlenkám hnutí DADA. Ve třetí, závěrečné části práce, hledám průsečíky mezi jednotlivými inscenacemi, uvažuji o možném vlivu dadaismu na moji práci a pokouším se v tom všem nalézt vlastní identitu.
Vizuální a loutkové divadlo pro specifickou skupinu diváků - seniorů
Stará, Markéta ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Tématem této magisterské práce je senior jako divák a klade si otázku jak pracovat se seniorským divákem. V teoretické části seznamuje s tématikou stáří. Pojem stáří vymezuje z pohledu psychologie. S tématem stáří nastiňuje také pojmy jako je komunikace a paměť. Seznamuje také s divadelními výtvarně konceptuálními projekty, které se stářím zabývaly a organizacemi, které se ve své tvorbě plně věnuji sociálnímu prostředí. Teoretická část se také zabývá divadelní terminologií a zdroji, které vedly ke zvolenému výtvarnému a koncepčnímu řešení. Praktická část obsahuje popis procesu vzniku představení a jeho scénograficko dramaturgickou koncepci. Též hledá řešení do budoucna, jak se zvolenou skupinou pracovat.
Kytice - světelná instalace
Vítek, Petr ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá reflexí světelné instalace Kytice inspirované básnickou sbírkou Karla Jaromíra Erbena. Blíže vysvětluji vybrané prvky z Kytice, které určily směr mého uvažování. Cílem je nalézt základní inspirační zdroje, které mě v tvorbě ovlivnily, vysvětlit dramaturgický koncept instalace jako celku a jednotlivě analyzovat každou baladu ztvárněnou v instalaci.
Principy a postupy v současných interaktivních inscenacích tzv. imerzivního divadla
Brychta, Lukáš ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit principy a postupy uplatňované v tzv. imerzivním divadle. V první části práce představuji samotný pojem, diskusi kolem něj vedenou i vlastní názor na jeho užívání. Dále nastiňuji svůj teoretický výzkum této formy a dokládám ho na příkladech zahraničních produkcí. V druhé části se zabívám vlastní tvůrčí prací v tomto žánru, především inscenací Letec - l'Aviateur. Nejdříve se věnuji dramaturgicko-režijní reflexi, přibližuji proces vzniku díla a jeho zkoušení. Zvláštní prostor věnuji specifikům herecké práce. Následně se věnuji dramaturgii prostoru a zvláštním nárokům při tvorbě scénografie.
Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenace
Petáková, Linda ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.
Scénografie jako organizace prostoru
Pospíšilová, Jitka ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou organizace prostoru a jejím využitím pro scénografii v divadelní praxi. Teoretická část krátce shrnuje historii vývoje netradičního pojetí scénického prostoru v průběhu 20. století. V praktické části práce jsou prezentovány zkušenosti s organizací prostoru, práce se světlem, zvukem a kostýmy při realizaci studentských inscenací Endgame a Sarajevo, včetně aspektu práce s herci ve variabilním prostoru (fáze zkoušení, vlastní inscenace). Jsou diskutovány možnosti jak znedivadelnit prostor a inscenaci co nejvíce přiblížit k divákovi. Součástí práce je obrazová dokumentace zahrnující základní scénické návrhy a fotografie z obou inscenací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Žižka, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.