Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Renesanční umělec v osobních dokumentech. Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarroti, Benvenuto Cellini (p. t.)
Fabbri, Veronica ; Žáčková, Magdalena (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Cílem této práce je dohledat v textech tří výrazných renesančních umělců svědectví, jak sami reflektují svou profesionální roli. Z této perspektivy jsou analyzovány následující texty: traktát Trattato della Pittura a deníky, zápisky Scritti letterari Leonarda da Vinciho, verše Rime a dopisy Le lettere Michelangela Buonarrotiho, autobiografie La Vita a traktáty I trattati dell'oreficeria e della scultura Benvenuta Celliniho. První kapitola je stručným úvodem k celé práci, dále následují tři kapitoly, které jsou věnovány jednotlivým umělcům. Ve druhé kapitole je představen Leonardo da Vinci, jeho život a dílo. Třetí kapitola se zaměřuje na Michelangela Buonarrotiho, jeho život a dílo. Čtvrtá kapitola je věnována Benvenutovi Cellinimu, jeho životu a dílu. Značnou část práce představují úryvky z osobních dokumentů umělců, prostřednictvím kterých jsou analyzovány tři tematické okruhy. Jsou rozděleny do podkapitol: "Umělec a mecenáš", "Renesanční chápání umělce" a "Estetické názory". V podkapitolách sledujeme role jednotlivých dvorů či center, specifičnost umělce či jeho vztah k morálce. Jsou zde také popsány rady, jak se má správně malovat či sochat a jak řešit konkrétní problémy. Tyto podkapitoly jsou analyzovány v různém rozsahu v závislosti na textech. Pátá kapitola - Závěr má rekapitulační...
The Italian futurist theater and the Czech avant-garde theater: confluences and influences
Bohdanová, Alžběta ; Mengozzi, Chiara (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na inovace zavedené italskými futuristy v teorii a praxi divadla a na jejich přímé či nepřímé vlivy na české avantgardní divadlo. Po představení italského hnutí, prostřednictvím futuristických manifestů a hlavních děl skupiny, se zaměřím na české divadelní prostředí a na závěr se pokusím identifikovat podobnosti, rozdíly, vlivy a souběhy mezi italskou avantgardou a českou uměleckou produkcí, např. pražského Osvobozeného divadla Voskovce a Wericha, Devětsilu, Ference Futuristy, Divadla Dada a později "Déčka" E. F. Buriana. Klíčová slova italské futuristické divadlo, futurismus, avantgarda, české avantgardní divadlo, souběhy, vlivy
Generační protest italských spisovatelů na přelomu 20. a 21. století
Černá, Pavlína ; Mengozzi, Chiara (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Generační protest italských spisovatelů na přelomu 20. a 21. století Cílem této diplomové práce je analýza generačního protestu v italské próze na přelomu tisíciletí. Práce zkoumá díla Compleanno dell'iguana (1991) od Silvie Ballestry, Bla bla bla (1997) od Giuseppa Culicchii, Fango (1996) od Niccoly Ammanitiho a Superwoobinda (1998) od Alda Noveho, v nichž se tvůrci dotýkají témat zásadních pro moderní společnost. Nejprve se práce zabývá stavem italské literatury v devadesátých letech dvacátého století, kdy se objevují nové literární styly, tendence a témata a o slovo se hlásí mladá generace spisovatelů. Další kapitola je zaměřena na identifikaci společného nepřítele všech čtyř autorů, snaží se popsat jejich postoj vůči měnící se společnosti a současně vymezit cíle jejich protestů. Hlavní část práce tvoří tematický a stylistický rozbor jednotlivých děl; v některých kapitolách jsou samostatně rozebrány konkrétní povídky. Následuje vzájemné srovnání knih a výčet společných styčných prvků. Závěrečná část se věnuje stručnému zhodnocení generačního protestu a naznačuje dnešní odlišný životní styl. Příloha nabízí stručné medailonky autorů zmíněných v této diplomové práci. Klíčová slova: italská próza - přelom století - Giuseppe Culicchia - Aldo Nove - Silvia Ballestra - Niccolò Ammaniti
Politické motivy v Dantově Božské komedii
Szkanderova, Marie ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je shromáždit prvky Dantova politického myšlení a seřadit je tak, jak se jeho přesvědčení vyvíjelo pomocí Božské komedie, ve které můžeme vidět počátek jeho názoru, který pomalu, jak dílo pokračuje, dozrává, až se v jejím závěru zformuje v ustálenou teorii. Kromě Božské komedie, která je páteřní knihou této práce, se budeme opírat také o jeho důležitý politický traktát O jediné vládě, ve které Dante postupně vysvětluje a hájí svůj názor. Celá práce je rozdělena do tří klíčových částí dle vývoje Dantova politického myšlení, a to na město, impérium a papežství. U každé části jsme stručně popsali politicko-historický kontext středověké Itálie, a poté jsme se zaměřili na několik důležitých osobností z každé části. Představili jsme je v krátkých biografických úvodech a postupně jsme je pomocí Dantových zmínek popsali, určili jsme tak Dantův vztah k daným osobnostem a vytyčili jsme tak jejich politický profil a důležitost. V závěru jsme shrnuli vývoj Dantovy politické myšlenky a přirovnali ji tak k dnešní době. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Carlo Goldoni a Carlo Gozzi: spor o divadlo
Koryntová, Barbora ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je spor Carla Goldonniho a Carla Gozziho o divadlo. Úvodní část je zaměřena na jejich medailonky, důraz je pak zvláště kladen na klíčové okamžiky z jejich života. V následující kapitole je blíže rozebrán jejich spor o divadlo s odkazy na jejich názory, tak jak je uvedli ve svých polemických dílech. Poslední část je věnována jejich polemickým pozicím a jak je uvedli do praxe. Klíčová slova Italské divadlo, commedia dell'arte, Carlo Gozzi, Carlo Goldoni
Niccolò Machiavelli a Tommaso Campanella
Šilarová, Veronika ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je analyzovat a následně pak konfrontovat myšlenky a názory Niccola Machiavelliho a Tommasa Campanelly, kteří oba patří mezi významné italské politické filozofy. Díla, která budou analyzována jsou Machiavelliho politický traktát Il Principe (Vladař) a Campanellův utopický traktát La città del sole (Sluneční stát). Tato práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je krátkým úvodem, a je následována ústřední částí celé práce. Ve druhé kapitole je představen Niccolò Machiavelli, jeho život a dílo, stejně jako i analýza jeho pohledu na vybraná témata, kterými jsou: ideální panovník, etika a náboženství. Ve třetí kapitole je představen Tommaso Campanella, jeho život, dílo, a také analýza jeho názorů na zvolená témata. Poslední kapitola má shrnující charakter, konfrontuje Machiavelliho názory s těmi Campanellovými a poukazuje na odlišnosti a podobnosti mezi oběma autory.
Mytologická inspirace v básních Lorenza de' Medici
Lukášová, Denisa ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
První část práce se zaměřuje na osobnost Lorenza de ʼ Medici a jeho zařazení do dobového a kulturního kontextu. Je představeno literární pozadí v 15. století v Itálii, Lorenzova biografie, přehled jeho tvorby a jeho přínos jako mecenáše florentské kultury a umění. Druhá část práce se zabývá analýzou čtyř Lorenzových děl, které spojuje mytologická tematika sahající až k antickým autorům. Na konkrétních citacích je demonstrováno jasné Lorenzovo ovlivnění těmito autory, ale zároveň je odkázáno i na jeho vlastní inovace v textu a příběhu. Závěr srovnává míru tohoto ovlivnění a podíl vlastní Lorenzovy invence na jednotlivých dílech a upozorňuje na jedinečnost jeho osobnosti, a to jak na poli kulturním, tak na poli literárním.
Angelo Beolco, řečený Ru(z)zante
Plocková, Tereza ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou komedie Angela Beolca. Úvodní část je zaměřena především na život Angela Beolca a na představení jeho prvotní a vrcholné tvorby. Následuje charakteristika žánru komedie v dobovém kontextu 16. století, kde je pozornost soustředěna především na komedii eruditu, její charakteristické rysy, autory, kteří se jí zabývali, a také na postupný přechod od komedie erudity ke komedii dell'arte. Další část se podrobněji věnuje analýze vybraných Beolcových komedií: La Pastoral (Pastorála), Il Reduce (Navrátilec) - Primo dialogo: Parlamento de Ruzante che iera vegnú de campo (První dialog: Co řekl Ruzante, když se z pole vrátil) a Secondo dialogo: Bilora (Druhý dialog: Bilora).
Boccacciův Dekameron
Tyšerová, Tereza ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je Boccacciovo vrcholné dílo Dekameron. Nejprve je zde v rámci historického kontextu představen Boccacciův život, jeho dílo a aspekty, které napomohly formovat jeho spisovatelskou osobnost. Následně je podrobněji rozebrána tematika a struktura Dekameronu a Boccacciovy prehumanistické myšlenky. V samostatné kapitole jsou analyzovány některé jeho novely. Na závěr je stručně charakterizováno dílo Boccacciových následovníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Poezie Sebastiana Satty
Šimková, Petra ; Žáčková, Magdalena (oponent)
(česky) Hlavním tématem této rigorózní práce je básnická tvorba předního sardského básníka Sebastiana Satty, tématické konstanty a obraz Sardinie v jeho tvorbě. Práci otevírá stručný historický, sociální a politický kontext Sardinie od sjednocení Itálie po první světovou válku. Následují kapitoly, věnující se básníkovu životu a dílu, posléze jeho začlenění do širšího kontextu italské poezie na přelomu 19. a 20. století a vlivu soudobých autorů na jeho tvorbu. Po úvodním představení básníkova života a doby, ve které tvořil, následují kapitoly, ve kterých je podrobně analyzována celé dílo Sebastiana Satty. Je zde věnován prostor i otázce jazyka, či jednotlivým tématickým konstantám básníkovy tvorby. Následují rozbory drobné poezie a básnických sbírek v chronologickém pořadí. Jedná se o sbírky Nella Terra dei Nuraghes, Versi ribelli, Canti barbaricini a Canti del Salto e della Tanca. Po jejich rozborech následuje kapitola věnující se motivické analýze vybraných Sattových básní ve srovnání s poezií Carducciho a Pascoliho a kapitola mapující ohlasy na Sattovo dílo. V závěru práce jsou na základě výše zmíněných analýz zhodnoceny jednotlivé konstanty v básnické tvorbě Sebastiana Satty a jejich vývoj v rámci jednotlivých sbírek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 ŽÁČKOVÁ, Magdaléna
4 Žáčková, Markéta
2 Žáčková, Martina
2 Žáčková, Michaela
2 Žáčková, Miluše
1 Žáčková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.