Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reakce české nákladní dopravy na pandemii Covid-19: celostátní statistiky a příklad dopravní firmy
Štěpánek, Zdeněk ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Randák, Jakub (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat a popsat vliv celosvětové pandemie Covid-19 na českou nákladní dopravu. Problematika je posuzována nejprve z národního hlediska, kdy jsou porovnávány změny v objemu zboží a dopravním výkonu české nákladní dopravy mezi lety 2015-2021. Dále práce popisuje vládní protiepidemická nařízení a kompenzace související s dopravou. Chronologie vládních opatření tvoří interpretační rámec pro případovou studii společnosti ESA logistika s.r.o., která patří mezi největší společnosti svého druhu v Česku. V případové studii se práce zaměřuje zejména na ekonomické a provozní dopady, které pandemie na společnost měla. Celostátní vývoj nákladní dopravy je vyhodnocen pomocí statistické analýzy dat z ročenek Ministerstva dopravy, úředních dokumentů vydaných pro dopravce, článků psaných dopravci a dalších seriózních zdrojů. Případová studie ESA logistiky využívá interní firemní data, články a v neposlední řadě také polostrukturovaný rozhovor s jedním z vedoucích pracovníků. Celkově lze konstatovat, že se pandemie Covid-19 dotkla více silniční než železniční nákladní dopravy. Ve vydávání protiepidemických opatření na počátku panoval chaos, následně díky politice Evropské unie začaly státy více spolupracovat. Vládní kompenzace a různé typy úlev stavěly některé dopravce do...
Specifika vzdělávání seniorů
Jiráčková, Libuše ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Staří lidé studují, aby dávali svému životu smysl, aby zvýšili své sebevědomí a zlepšili své sociální postavení. Ale nejen to. Jedná se především o psychologický, fyziologický a sociální problém. Penzionovaný člověk, bohužel, často bývá vytlačován na okraj společnosti jako již nepotřebný. Pro většinu seniorů je tento pocit impulsem k tomu, aby dokázali, že jsou stále schopni výkonu. V souvislosti s touto potřebou je třeba rozdělit život člověka na tři etapy, které souvisí se schopností vykonávat činnost. V první etapě života člověk myslí na své vzdělání, studuje. Ve druhé etapě směřuje většinu své pozornosti na své profesní uplatnění a ve třetí pak na utváření "podvečera" svého života, kdy ustupuje orientace na materiální bytí. Člověk se spíše vrací ke svým odkládaným plánům a neuskutečněným studijním snům (Deset let vzdělávacích aktivit pro seniory, 1997). Senior vnáší do učení své zkušenosti a vědomosti, tím může pozitivně ovlivňovat průběh vzdělávacího procesu i jeho didaktickou podobu. Univerzity a akademie třetího věku se tak stávají místem mezigeneračního setkávání a vzájemného učení. Díky tomu dochází k předávání nejen teoretických ale i praktických znalostí. Základem motivace starších lidí je vlastní stanovení úkolu, cíle. Při jeho plnění a následném dosažení člověk prožívá uspokojení a pocit...
Institucionalizované vzdělávání seniorů
Formáčková, Marie ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Cílem práce je poukázat na duležitost vzdelávacích aktivit v živote seniora. Pozornost je venována institucionalizaci vzdelávání senioru, jeho podpore ze strany spolecnosti a možnostem, které se seniorum nabízejí. V práci jsou vymezeny základní pojmy, název vedy o vzdelávání senioru, její predmet a zarazení do systému ved. Dále je pojednáno o duležitých okolnostech, které prispely k jejímu konstituování, o významu vzdelávání jak pro seniory, tak pro spolecnost. Pozornost je zamerena také na spolecenskou podporu vzdelávacích aktivit urcených seniorum, a to na úrovních mezinárodní, evropské i národní, na preseniorské a vlastní seniorské vzdelávání.
Stres na pracovišti
Fuchsová, Jaroslava ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématikou stresu a to konkrétně stresu vyplývajícího z pracovního procesu. V úvodu práce jsou definovány pojmy stres, stresová reakce a stresory. V další části je podán přehled druhů pracovní zátěže a stresu jako zátěže nadlimitní. Hlavním tématem práce je popis stresorů specifických pro pracovní oblast a jejich manifestace dle určitých profesí. Popsány jsou formy zvládání zátěžových situací pomocí copingu, vliv osobnostních charakteristik na zvládání zátěže a je vymezen syndromu vyhoření V závěrečné části jsou uvedeny některé metody hodnocení pracovní zátěže a spojitost vlivu pracovního stresu se zdravotním stavem.
Syndrom vyhoření
Baudyš, Jiří ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Syndrom vyhoření sdružuje řadu příznaků, které doprovázejí ztrátu původního nadšení a motivace. Podmínkou konečného vyhoření je počáteční entuziasmus. Postižený jedinec nejprve pro nějakou myšlenku, obrazně řečeno, vzplane, zahoří. Když po určité době usilovného snažení pocítí, že mu ani největší zanícení nepomůže dosáhnout cíle, začne pozvolna doutnat… Je emocionálně vyčerpaný, méně výkonný a straní se lidí, ke kterým si vytváří odosobněný vztah. Syndrom vyhoření bývá definován situačně specificky, tedy ve vazbě na povolání postiženého. Společným jmenovatelem profesí, které působí zvýšeným rizikem syndromu vyhoření, bývá kontakt s lidmi. Typicky se vyskytuje mezi příslušníky pomáhajících profesí: lékaři, zdravotními sestrami, psychology, učiteli, manažery. Ti se setkávají s překážkami, které někdy pociťují jako nepřekonatelné. Toužili kdysi léčit, učit, vést zaměstnance či prodávat, ale postupem času získali nepříjemné zkušenosti o tom, že všechny nelze úspěšně vyléčit, naučit, vést či motivovat ke koupi. Ztrácejí vůli ke smyslu.
Užití psychologie v personálním řízení (zaměřeno na psychiatrickou léčebnu)
Žáčková, Miluše ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Jelikož podstatným činitelem úspěšného působení každé organizace je člověk, je nutné mu tedy věnovat patřičnou péči a poornost. Člověk je především sociální tvor, který má jisté potřeby, jejichž míra uspokojování významně ovlivňuje jeho celkový prožitek spokojenosti a tím i jeho přístup k životním aspiracím, hodnotám a vůbec ke smyslu života. Jelikož vykonávání práce vyplňuje většinu času z našeho života, měla by se vzhledem ke své povaze stát pro nás zábavnou, naplňující a především by pro nás měla mít smysl. Jde o to, že práce je ve své podstatě ušlechtilou činností, ať už spočívá v provádění rutinních úkolů nebo v zapojení mnoha složitých myšlenkových operací, jejichž výsledkem je umělecký výtvor nevyčíslitelné hodnoty. Neměli bychom zapomínat, že práce jako taková je totiž výrazem pychické zralosti jedince a současně prostředkem jeho dalšího osobnostního rozvoje. (...)
Kompetence lektora v zážitkové pedagogice
Hoznauerová, Viola ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
CHern teto prace Je zmapovat zakladni kompetence dulezite pro lektora zazitkovYch akci. Kompetencemi se zde mysli jak potrebne dovednosti, znalosti a osobnostni charakteristiky, tak ukoly a pravomoci lektora. Cast prace je venovana kompetencim trenerU socialne-psychologickeho vYcviku.Ten se zahyva socialnimi kompetencemi, ktere jsou pro lektory zazitkove pedagogiky velmi dulezite. Posledni kapitola je venovana hodnoceni lektorU. Konkretne popisuji system hodnoceni ve sdruzeni Jules a Jim, predevsim tvorbu kompetencniho modelu lektora zazitkovych kurzu. Na zaklade vysledku hodnoceni navrhuji doporuceni pro praci s lektory ve sdruzeni.
Motivace pracovní činnosti
Hloušková, Lenka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá motivací pracovní činnosti a motivačními nástroji, které může organizace ke stimulaci svých zaměstnanců využít. Motivace je složitý vnitřní proces, ovlivněný řadou osobních potřeb, hodnot a zájmů jedince, ale také spoustou vnějších incentiv. Prostřednictvím pracovního jednání se snažíme uspokojit specifické druhy potřeb, jako je například potřeba výkonu, potřeba úspěchu, potřeba seberealizace atd. Uvádím nejznámější motivační teorie, které se přímo zaměřují na motivaci pracovního chování, jako například Maslowova hierarchie potřeb, Herzbergova dvoufaktorová teorie, Alderferova teorie ERG, McClellandova teorie, teorie expektace, spravedlnosti či cíle aj. Protože cílem stimulace ze strany organizace je v konečném důsledku zvýšení a zkvalitnění výkonu pracovníků, věnuji se podrobněji potřebě výkonu a faktorů, které k vyšší výkonnosti motivují. V práci popisuji motivační nástroje, kterých může organizace ke stimulaci svých zaměstnanců využít a blíže se věnuji podmínkám k utváření a fungování motivačního programu. Na konci bakalářské práce popisuji motivační nástroje mého nynějšího zaměstnavatele (pod fiktivním názvem "AZ") a snažím se zhodnotit jejich efektivitu.
Teoretická východiska vzdělávání ve stáří
Drekslerová, Anna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Štěpánek, Zdeněk (oponent)
Vypracování následujícího textu bylo v prvé rade motivováno snahou prispet k rozširování povedomí o významu vzdelávání ve stárí a o možnostech a mezích jeho praktické realizace. S využitím statistik, analýz mezinárodních dokumentu a záveru nejruznejších výzkumu je poukázáno na evidentní rozpor mezi nemalými ocekáváními, která jsou na vzdelávání senioru kladena, a jeho skutecným stavem, zázemím a popularitou, jíž se teší v soucasné ceské spolecnosti. Stranou zájmu pochopitelne nemohlo zustat ani teoretické uchopení gerontagogiky - relativne moderní vední disciplíny zabývající se edukací "ve stárí a ke stárí", kterou považuji za další, velmi perspektivní, kvalitativní stadium v procesu diferenciace a specializace ved o výchove a vzdelávání. Spolecenská potreba, která za jejím formováním stojí, je obecne spojována zejména s celosvetovým trendem demografického stárnutí. Ten - nejen pro gerontagogiku - predstavuje velkou, neprobádanou oblast, nastolující radu otázek. Jaké zamerení ve vzdelávání senioru v budoucnu prevládne? Zvítezí jeho ekonomická, ci humanizacní dimenze? Bude samotnými seniory prijato jako samozrejmá soucást celoživotního rozvoje a stane se tak naplnením zodpovedného prístupu k vlastnímu, aktivnímu, stárnutí? Predkládaná práce nemá natolik vysoké ambice, aby se na tyto a radu dalších...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.