Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  začátekpředchozí139 - 148dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzorce, podobnosti a rozdíly životních drah osob s postižením
Reitzová, Hana ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životními osudy osob s mentálním postižením žijícím v oblasti Šluknovského výběžku. Kvalitativní výzkum je zpracován formou rozhovorů, díky nimž je umožněno nahlédnout do jejich životů, myšlenek a názorů. Práce je podložena teoretickými východisky z oblasti vývoje paradigmatu mentálního postižení a legislativního a sociálního vývoje za období od padesátých let dvacátého století do současnosti. A v neposlední řadě je podán přehled možností ubytování, vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením v regionu. Klíčová slova: mentální postižení, životní osudy, kvalitativní výzkum, rozhovory
Listening to the voices of children with autism about their primary school experience
Underwood, Becky ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Listening to the voices of children about their school experience can give valuable insight on how a school can improve their practices of inclusion and plan effective programmes of learning and support. Gauging the views of children with autism is underexplored in research, especially in the primary age range. There is an increase in prevalence of children diagnosed with autism each year. It is acknowledged that children and young people with autism are one of the most vulnerable groups to be excluded at school. Trying to address the gap identified, the aim of the study was to gain the views from primary school aged children with autism about their perspectives of school. A qualitative research design was chosen as the best approach. Gathering the meanings children with autism made for themselves about the context of school was best informed by using semi - structured interviews as a methodological tool. To facilitate the interview process children could choose to take photographs or draw pictures of the way they perceived school. A small purposeful sample was drawn of four children, all with a diagnosis of autism, between the ages of seven and eleven years of age attending a range of settings in primary provision. Data was analysed using a thematic, interpretative approach. From the results a unique...
Education of Learners with Special Needs in a Mainstream Primary School in the Czech Republic: A Case Study
Kavyu, Alfred Kimuyu ; Káňová, Šárka (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
This research study investigates the education of learners with special needs in a mainstream primary school in the Czech Republic. The concept of inclusive education is the focus in this study. There is diversity in what inclusive education means depending on different contexts but its purpose and goal is the accommodation of learnerswith special needs in mainstream primary schools in the best practical way possible. This research study was motivated by the fact that, I am a Kenyan primary school teacher practising inclusive education in my school and my aim is to grow in the career byequipping myself with related knowledge and skills to impact to the Kenyan child with special needs. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role dobrovolníků ve volnočasových aktivitách osob s postižením
Cudlínová, Olga ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit úlohu dobrovolníků v naplňování volného času osob s postižením a porovnat ji s výchovně vzdělávací úlohou pedagogů. Výzkumné šetření proběhlo formou kvalitativního výzkumu pomocí případové studie. Sběr dat byl proveden metodikou rozhovoru pomocí návodu. Průzkumu se zúčastnilo celkem sedm osob se zdravotním postižením. Z výsledků šetření vyplývá, že respondenti u dobrovolníků preferují kladné prosociálně orientované vlastnosti (empatie, otevřenost, snaha pomoci, aj.). Dále vnímají neformální charakter úlohy dobrovolníků. Ve většině případů je přijímají jako své přátele. Někteří vnímají dobrovolníky jako osoby, které je podporují k naplnění jejích potřeb. Respondenti se společně s dobrovolníky věnují hromadně organizovaným aktivitám (výlety, kulturní akce, tradiční slavnosti, letní tábory, aj.). Úlohu dobrovolníků a pedagogů vnímají obdobně, a to v přípravě a organizaci aktivity, nikoliv ve neformálnosti vztahu. Pedagogy řadí do prostředí školy a ve většině případů k nim zaujímají formální vztah. Činnost dobrovolníků ve volnočasových aktivitách osob s postižením vhodně doplňuje a navazuje na činnost pedagogů.
Význam muzikoterapie pro neurorehabilitaci a pedagogickou rehabilitaci osob po poškození mozku v kontextu kvality jejich života
Gerlichová, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent) ; Mastnak, Wolfgang (oponent)
Disertační práce se věnuje zkoumání působení muzikoterapie na vnímání kvality ži- vota u osob po získaném poškození mozku v rámci komplexního neurorehabilitačního procesu. Jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumu. Kvantitativní část studie vychází ze souboru 100 osob, které navštěvovaly denní stacionář KRL 1. LF UK a VFN v Praze v letech 2006-2012. U těchto osob bylo provedeno vstupní a výstupní měření dle metodiky FIM a tyto údaje byly statisticky vyhodnoceny v závislosti na dalších sledovaných parametrech. Kvalitativní část studie zpracovává výsledky provedených polostrukturovaných rozhovorů s 15 osobami, které se také účastnily kvantitativní studie. Vnímání muzikoterapie se vyhodnocuje postupem inspirovaným metodou zakotvené teorie. Z výsledků smíšeného výzkumu vyplývá, že muzikoterapie je důležitou součástí re- habilitačního procesu osob po získaném poškození mozku. Jsou potvrzeny účinky vyšší četnosti muzikoterapie na zlepšení ve sledovaných kategoriích (motorika, ko- munikace, samostatnost). Významným příspěvkem muzikoterapie v oblasti vnímání kvality života je pozitivní ovlivnění vnímání pohybu, dynamiky a vnímání samo- statnosti, dále získávání emoční stability, posílení schopnosti relaxace a uvolnění. Práce přináší potvrzení účinnosti muzikoterapie v procesu rehabilitace osob po zís-...
Zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením v prostředí IT firmy - případová studie
Stříhavková, Hana ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením v prostředí IT firmy - případová studie AUTOR: Hana Stříhavková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. ABSTRAKT: Tématem bakalářské práce je zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením v prostředí IT firmy, a to především z hlediska pracovních pozic a možné náplně práce. Cílem práce je zjištění možností zaměstnávání ve vybrané společnosti, definovat překážky, které tomu brání, a návrh možného řešení pro danou společnost. Teoretickými východisky práce jsou klasifikace mentálního postižení, možnosti zapojení osob s lehkým mentálním postižením do pracovního procesu a pravidla pro zaměstnávání osob se zdravotním postižením na otevřeném trhu práce. V bakalářské práci je použit empiricko - analytický přístup, komparace a polostrukturovaný rozhovor. Z výsledků šetření vyplývá, že v dané společnosti není vzhledem k obsazovaným pozicím možné osobu s lehkým mentálním postižením zaměstnat, nicméně by bylo možné jí ve firmě zajistit praxi. V doporučení bylo poukázáno na potřebu vytvoření strategie zaměstnávání osob s postižením a dalších opatření s tím souvisejících. KLÍČOVÁ SLOVA: lehké mentální postižení, zaměstnávání, otevřený trh práce, IT firma
Aplikovaná kognitivně-behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Spilka, Ivo ; Šiška, Jan (oponent) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.
Aplikovaná kognitivně-behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Spilka, Ivo ; Šiška, Jan (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   začátekpředchozí139 - 148dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Siska, Josef
8 Šiška, Jakub
4 Šiška, Jaroslav
2 Šiška, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.