Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Management preprimárního vzdělávání v letech 2007-2017 z pohledu ředitelů mateřských škol
Matějovská, Renata ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza inovací legislativy za posledních 10 let a jejich pozitivní či negativní vliv na práci ředitele v mateřské škole. Diplomová práce se v teoretické části zabývá managementem preprimárního vzdělávání v letech 2007-2017 očima ředitelů mateřských škol. V práci je popsán management, role ředitele mateřské školy, základní školská legislativa ČR, kompetence ředitele mateřské školy, vzdělávací politika. Praktická část zaměřená na výzkum změn v legislativě od roku 2007-2017 očima ředitelů mateřských škol a dále na management v preprimárním vzdělání po dobu 10 let z pohledu ředitelů mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA kariérní řád, kompetence ředitele mateřské školy, MŠMT legislativa, management, ředitel mateřské školy
Vztah zřizovatele a ředitele preprimárního vzdělávání v Plzeňském kraji.
Bradová, Jana ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce, zabývající se problematikou vztahu zřizovatele a ředitele mateřské školy v Plzeňském kraji, si klade za cíl zhodnotit síť mateřských škol, které jsou samostatnými příspěvkovými organizacemi a jejichž zřizovatelem je obec. Zjistit, jaké má zřizovatel kompetence ve vztahu k mateřské škole, v jakých oblastech zřizovatel spolupracuje s ředitelem, jak hodnotí jeho práci, zda provádí kontrolní činnost a zda pracuje s výstupy kontrolních orgánů, zejména České školní inspekce. Zjistit, jaké jsou kompetence ředitele mateřské školy, zda je při své činnosti podporován zřizovatelem či nikoli. Zjistit, jak hodnotí spolupráci mezi zřizovateli a řediteli mateřských škol inspektoři České školní inspekce specializující se na oblast preprimárního vzdělávání a působící v Plzeňském inspektorátu ČŠI. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, právních předpisů a strategických dokumentů týkajících se mateřských škol, jejich zřizovatelů a České školní inspekce, které byly platné v době vzniku této diplomové práce. Praktická část je vypracována na základě výsledků výzkumného šetření provedeného u ředitelů mateřských škol, u jejich zřizovatelů a u inspektorů České školní inspekce specializujících se na oblast preprimárního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Preprimární vzdělávání, mateřská škola,...
Výběrové řízení na akademického pracovníka na vysoké škole
Doležalová, Helena ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem procesu výběrového řízení na akademického pracovníka na vysoké škole. V teoretické části seznámí čtenáře s personálními činnostmi v organizaci, jejichž součástí je získávání uchazečů o zaměstnání, předvýběr a výběr pracovníků. V této části práce jsou popsány metody výběru zaměstnanců a etapy procesu výběru pracovníků. Práce dále definuje vysokou školu (univerzitu) a specifikuje akademického pracovníka - tj. pracovníka na vysoké škole. Výzkumná část práce je zaměřena na detailní posouzení postupu výběrových řízení prováděných pro akademické pracovníky na vysokých školách. Výzkum byl prováděn na vzorku veřejných vysokých škol v České republice. Byly prováděny rozhovory s pracovníky odpovědnými za výběrová řízení na vysokých školách (pracovníci personálního odboru). Další poznatky k této problematice byly získány pomocí přímé účasti na výběrových řízeních na akademické pracovníky probíhajících na některých vysokých školách. Součástí práce je analýza dokumentů souvisejících s výběrovým řízením, mezi které se řadí zejména životopisy uchazečů o práci s uvedením uchazečovy dosavadní praxe spolu s kopiemi dokladů o dosaženém vzdělání, přihlášky k výběrovým řízením, přehled publikační činnosti a řády výběrového řízení, které jsou součástí vnitřních předpisů vysokých škol....
Hodnocení vzdělávací činnosti vysokých škol zaměřené na vzdělávání studentů se speciálními potřebami
Toupalová, Nikola ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku edukace a rozvoje studentů se speciálními potřebami v terciárním vzdělávání. Cílem diplomové práce je analyzovat dokumenty vztahující se ke vzdělávání osob se speciálními potřebami a komparovat nastavení systému podpory na jednotlivých vysokých školách. Práce vychází nejen z poznatků odborné literatury, a to jak světové, tak domácí, ale také z šetření provedeného na vybraných vysokých školách. Výzkumná část zahrnuje obsahovou analýzu, která systematicky popisuje obsahy dokumentů týkajících se vzdělávání studentů se speciálními potřebami a komparuje nastavení systému podpory na vybraných vysokých školách, které je doplněno o rozhovory s vedoucími pracovníky poradenských center. KLÍČOVÁ SLOVA Evaluace, management školy, terciární vzdělávání, handicap, inkluze.
Management environmentálního vzdělávání ve vybraných zemích Evropy
Vrchotická, Bohunka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Název práce: Management environmentálního vzdělávání ve vybraných zemích Evropy Vypracovala: Bohunka Vrchotická ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá environmentálním vzděláváním ve vybraných zemích Evropy. V práci je použita metoda deskripce a komparace. Práce hledá odpověď na otázku, zda se významně liší environmentální vzdělávání ve vybraných zemích Evropy. KLÍČOVÁ SLOVA Management, environmentální vzdělávání, společenská odpovědnost vzdělávacích organizací, metoda, nástroj, cílová skupina.
Rozvoj a vzdělávání pedagogů v preprimárním vzdělávacím systému
Pinkasová, Šárka ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
V diplomové práci, která se věnuje "Rozvoji a vzdělávání pedagogů preprimárního vzdělávacího systému" jsou zkoumány potřeby pedagogického vzdělání a dalších možností vzdělávání pedagogických pracovníků preprimárního vzdělávání. Práce se zabývá tématem rozvoje profesních a kompetenčních schopností, které jsou uplatnitelné v preprimárním vzdělávacím systému. Práce pojednává o legislativních požadavcích na vzdělání budoucích pedagogů, které je adekvátní k plnohodnotnému uplatnění. Cílem diplomové práce je popsat systémově nastavené a legislativou požadované vzdělání pedagogů preprimárního vzdělávání a komparovat ho s požadavky skutečné potřeby rozvojových aktivit pedagoga preprimárního zařízení za účelem připravenosti na vzdělávání za pomoci svých kompetenčních dovedností. Kladené výzkumné otázky jsou zda teoretické a praktické znalosti získané požadovaným studiem jsou dostatečné dle názorů pedagogů pro výkon začínajícího preprimárního pedagoga, zda mají pedagogové preprimárního vzdělávání snahu se opět zapojovat do dalšího vzdělávání a jaké typy kurzů jsou ze strany preprimárních pedagogů využívány? Samotný výzkum je zaměřen na zjištění aktivity a využívání nabídky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Bylo dotazováno celkem osm pedagogů z třech zařízení preprimárního vzdělávání. Pozitiva,...
Zajištění kvality vysokých škol v ČR prostřednictvím evaluace vzdělávací činnosti
Horáková, Hana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou evaluace a systémového nastavení zajištění kvality vzdělávací činnosti vysokých škol v České republice. Vymezuje postavení vysokých škol v rámci vzdělávacího systému, jejich členění dle typu poskytovaných studijních programů a podání aktuálního přehledu v současnosti působících vysokých škol v ČR, poskytuje náhled na světové žebříčky, jejich historii a postavení českých škol v nich, dále osvětluje pojem evaluace ve vzdělávání, rozdíl mezi vnitřním a vnějším hodnocením. Současně též představuje činnost Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství a jeho odlišnost od předcházející Akreditační komise. Empirické šetření této diplomové práce se zaměřuje pomocí obsahové analýzy vnitřních dokumentů vybraných vysokých škol vztahujících se k problematice hodnocení a nastavení vnitřních systémů zabezpečení kvality vzdělávací činnosti, na odhalení předností a nedostatků nastavení současného systémů hodnocení kvality vzdělávací činnosti vysokých škol. KLÍČOVÁ SLOVA Evaluace, hodnocení, kvalita, vysoké školy, vzdělávací činnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠAFRÁNKOVÁ, Jitka
5 Šafránková, Jana
1 Šafránková, Johana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.