Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Materiály ve stavbě výrobních strojů
Šafařík, Petr ; Hermanský, Dominik (oponent) ; Merenus, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení s materiály používanými ve stavbě výrobních strojů, jejich vlastnostmi, výhodami a nevýhodami. Dále je provedena pevnostní analýza součásti v programu Autodesk Inventor a výběr vhodného materiálu pro danou součást.
Dvoudobý motor pro paragliding
Šafařík, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem dvoudobého motoru pro paragliding. Nejprve je pojednáno o různých typech a provedeních dvoudobých motorů. Po návrhu klikového mechanismu jsou vyšetřeny síly působící v motoru s následnou pevnostní kontrolou vybraných součástí. Dále práce obsahuje návrh jednotlivých součástí motoru, vrtulového reduktoru a 3D modely součástí i motorového celku.
Mediální obraz vzniku nezávislého Kosova v denících MF DNES a Pravda
Pospíšil, Adam ; Králová, Kateřina (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
Práce analyzuje proměny zpravodajství v českém a slovenském tisku v rámci kosovské otázky v okamžiku vyhlášení nezávislosti Kosova na Srbsku v roce 2008. Analýza je založena na článcích deníků Mladá fronta DNES a slovenského deníku Pravda publikovaných v první polovině roku 2008. S využitím metody obsahové analýzy a teorie o nastolování agendy se práce soustředí na mediální interpretaci obrazu Republiky Kosovo. Cílem zkoumání je odpovědět na otázku, zda je možné označit zpravodajství o kosovském konfliktu ve zmíněných dvou denících za nestranné. Deníky jsou v práci zkoumány dohromady a výsledkem je komparace jejich přístupu k tématu kosovské otázky.
The Big Lift: cesta ke sblížení národů nebo nástroj propagandy?
Crkvová, Klára ; Brožová, Anežka (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou amerického polodokumentárního filmového snímku režiséra George Seatona , který byl vydán v první berlínskou krizi z let 1948 a 1949 a představuje operaci . Snímek je jedinečný svou autenticitou. Byl natočen záhy po ukončení berlínské blokády ve válkou zničeném městě natáčení využil skutečné příslušníky americké armády působící v okupovaném Berlíně. Práce nejprve čtenáři představuje historický kontext první berlínské krize v začínající studenou válkou, poté ho seznamuje s teorií týkající se paměti ve filmu a následně a analyzuje vybraný filmový snímek. Práce si klade za cíl odpovědět na otázku, zda a do jaké míry je filmový snímek propagandistický a jak se to projevuje. Analyzuje záměry, s jakými byly záběry natočeny a zkoumá, jaký vliv to mohlo mít na filmového diváka. Práce rovněž rozebírá vládní intervence v americkém filmovém průmyslu a odraz mocenského soupeření Východu a Západu v kultuře. Dále se ptá, do jaké míry a proč se lišila západoněmecká verze snímku s názvem Es begann mit einem Kuß, která vyš roce 1953. Nakonec práce seznamuje čtenáře s dobovými ohlasy, reakcemi tisku a odbornou kritikou.
Proměny obrazu československých parašutistů ve vzpomínkové a populární kultuře 1945-1989
Špitálník, Zdeněk ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Čížek, Martin (oponent)
Práce se věnuje problematice obrazu československých parašutistů ze Západu v poválečném Československu. Časový rámec zkoumaného období je ohraničen roky 1945 až 1989. Úvodní část je tvořena přehledem vydané literatury a pokusem o základní periodizaci vymezeného období. Následuje přehled hraných filmů, které se parašutistů týkají a jejich rozdělení do kategorií, dle prostoru, který je jim věnován. Další část se zabývá muzejním expozicím, které se parašutistům věnovaly. Své místo mělo připomínání parašutistů ze Západu i v československé armádě. Poslední část se věnuje vizuálním připomínkám parašutistů ve veřejném prostoru. Již v prvních poválečných měsících se začaly odhalovat na řadě míst republiky pamětní desky, připomínající narození, či smrt některých padlých parašutistů. Nejvýznamnějším místem pro setkávání parašutistů v den smrti jejich kamarádů byl kostel sv. Cyrila a Metoděje, vždy s účastí veřejnosti a často i vládnoucího aparátu. Cílem práce je vysledovat na výše zmíněných oblastech proměny obrazu parašutistů ze Západu a jejich zasazení či vytěsnění z kolektivní paměti.
First Generation of RAF in Selected Media
Janatková, Tereza ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Picka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce První generace RAF ve vybraných médiích se zabývá činností převážně první generace teroristické skupiny Frakce Rudé armády v letech 1970-1977 a jejím odrazem v československém tisku. První část se věnuje historickému vývoji německé společnosti v 60. letech a studentskému hnutí v roce 1968. Jedna kapitola se zabývá biografií vůdčích osobností první generace. Následující část se popisuje činnosti Frakce Rudé armády od jejich počátku až po smrt ve Stammheimu. Krátce se také v této části zmiňuji o druhé a třetí generaci RAF a jejímu úplnému ukončení činnosti. Závěrečná část se věnuje informovanosti československého obyvatelstva o činnosti první generace v denících Rudé právo a Práce, o vývoji československého tisku od roku 1960 a jejich zhodnocení.
Analýza mediálních sdělení: Palachův týden 1989
Vacek, Josef ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Tůma, Oldřich (oponent)
Předkládaná práce analyzuje šest hlavních celostátních deníků, které vycházely v Československu v roce 1989. Sledovaným tématem analýzy jsou události tzv. Palachova týdne, které probíhaly v lednu roku 1989. Mezi hlavní teze patří to, že deníky, které vydávaly politické strany, informovaly o událostech více než jiná periodika. Tento předpoklad se potvrdil jen částečně, když v počtu článků je na prvním místě deník komunistické strany Rudé právo, ostatní stranické deníky však zaostávají. K hlavním zjištěním patří skutečnost, že všechny deníky užívaly mediální prostředky v různém poměru. Kromě toho byly ve sledovaném období shodně u všech listů identifikovány dva zlomové dny, které ohraničovaly nárůst či pokles v počtu článků. Za výzkumnou metodu byla použita kvantitativní analýza doplněná o částečnou komparaci výsledků.
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Kulturní politika národního socialismu: vývoj německého výtvarného umění ve 30. letech
Mojžíš, Radek ; Pelánová, Anita (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rolí kulturní politiky v nacistickém režimu mezi lety 1933 až 1937 a její vliv na výtvarné umění. Snaží se doložit propojení mezi politickou mocí a uměním. Zaměřuje se nejen na jednotlivé kroky nacistů, ale i na předpoklady, které k vytvoření kulturní politiky NSDAP vedly. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První představuje společenské změny výmarské republiky a její hlavní umělecké proudy. Klíčovým momentem byla hospodářská krize v roce 1929, po které docházelo k radikalizaci jak v politické, tak v kulturní sféře. Stoupající vliv NSDAP vyvrcholil jejím působením v durynské vládě, kde bylo nacistům poprvé umožněno regulovat oblast umění. Druhá část představuje období po nástupu Adolfa Hitlera do funkce říšského kancléře, v němž dochází k podmanění umělecké tvorby nacisty. Vznikají první zákony omezující svobodnou tvorbu a začíná proces tzv. "glajchšaltování". Je zde zmíněna specifická role A. Hitlera v utváření kulturní politiky i dalších institucí a spolků, které oblast kultury spravovaly. Největší důraz je kladen na potírání výtvarné moderny. Vrcholem této snahy byla organizace difamační výstavy Entartete Kunst v roce 1937. Ta byla pořádána paralelně s Velkou výstavou německého umění, která měla představit tvorbu reprezentující nacistický režim. Snaha o...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Šafařík, P.
11 Šafařík, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.