Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní "učebnice" biochemie (Kapitola Lipidy)
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánková, Jitka (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : Moderní "učebnice" biochemie (Kapitola Lipidy). Bakalářská práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, 2011. Bakalářská práce se zabývá zpracováním návrhu kapitoly do středoškolské učebnice biochemie. Kapitola obsahuje tematický celek Lipidy. V teoretické části je rozebrána obecná tvorba učebnice a tvorba závěrečného didaktického testu. V praktické části je vypracována kapitola Lipidy, zohledňující doporučení RVP. Přílohou této práce je powerpointová prezentace, křížovka k upevnění základních a důležitých pojmů a závěrečný didaktický test.
Coping strategie pacientek s diagnózou karcinomu prsu
Štěpánková, Jitka ; Šivicová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Karcinom prsu je život ohrožující onemocnění, se kterým je ve svém životě konfrontována téměř každá třináctá žena. Vzhledem ke svému charakteru má toto onemocnění mnohdy větší vliv na psychiku nemocné než na její fyzické zdraví. Zejména v časných stádiích u méně rizikových typů nádoru je léčba poměrně nekomplikovaná a nepřináší výraznější vedlejší účinky. Pacientka se však musí vyrovnat s pocity ohrožení života a strachem z návratu choroby. Téma zvládání zátěže spojené se zjištěním diagnózy karcinomu prsu považuji vzhledem k rostoucí incidenci tohoto onemocnění za velmi aktuální, proto jsem se rozhodla věnovat se mu ve své diplomové práci.
Přístup Bushovy administrativy k otázce iránského jaderného programu: od teorie k praxi
Štěpánková, Jitka ; Bečka, Jan (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Íránský jaderný program představuje problém již mnoho let. Ačkoliv režim v Teheránu formálně nepřiznal, že usiluje o vytvoření jaderné zbraně, a toto nařčení popírá, mezinárodní společenství z postupu íránské vlády usoudilo, že snaha získat jadernou zbraň je opravdu jejím cílem. Spojené státy americké zareagovaly na vývoj íránského programu a snažily se jej buď omezit, nebo zastavit úplně. Bushova administrativa nebyla v tomto ohledu výjimkou. Ač se v průběhu let 2001 - 2009 v přístupu k Teheránu mnohé změnilo, jaderný program nadále postupoval a dodnes představuje velké nebezpečí. Otázku, jak nejefektivněji přistupovat k režimu a docílit toho, aby Írán nukleární zbraň nezískal, si kladli nejen američtí politici, ale i badatelé, odborníci a analytici. Tato práce porovnává koncepty navrhované akademickou komunitou s reálnou politikou praktikovanou Bushovou administrativou a zjišťuje, že se oba postupy poměrně lišily. Zatímco převážná část akademiků doporučovala administrativě ustoupit od ekonomických sankcí a agresivní rétoriky operující s možností vojenského zásahu, americká vláda sankce proti režimu naopak zpřísňovala a dále zvažovala možnosti intervence. Jelikož Írán nadále pokračuje ve svém programu, dá se usoudit, že přístup nedosáhl zamýšlených výsledků. Přinesl ovšem alespoň dílčí pozitivní...
Zavedení ošetřovatelského standardu na Klinice anesteziologie a resuscitace
Štěpánková, Jitka ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Vaculíková, Barbora (oponent)
Kvalita je dnes často používaný pojem v souvislosti s poskytováním zdravotní péče. Poskytovat kvalitní služby je cílem každého zdravotnického zařízení. Záleží na každém z nich, jakou cestou se vydá a co vše je schopno udělat pro to, aby byli pacienti spokojeni. Na Klinice anesteziologie v IKEM poskytujeme pooperační péči pacientům po kardiochirurgických výkonech. V časném období pacienti mohou trpět akutní bolestí. Provází ji celá řada symptomů. Nedostatečná analgezie nedovoluje pacientům provádět dostatečnou dechovou rehabilitaci a brání časné mobilizaci pacienta po operaci. Někteří pacienti bolest berou tak, že k operaci patří. Nevyžadují analgezii a přesto bolest pociťují. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli zjistit, jakým způsobem pacient vnímá své pocity a prožitky v souvislosti s poskytováním léčebné péče na pooperačním oddělení. Jednoduchými organizačními opatřeními - intenzifikací a zefektivnění zpětné vazby, standardizací postupu a analgetické terapie lze zvýraznit komfort pacientů. A to bez zvýšení nákladů a bez zvýšení výskytu vedlejších nežádoucích účinků.
Náměty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu Zdravá výživa
Novotná, Michaela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánková, Jitka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - P írodov decká fakulta Katedra u itelství a didaktiky chemie Hlavova 8, Praha 2 Nám ty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu zdravá výživa Bc. Michaela Novotná novotna.michaela@email.cz V této diplomové práci byl zpracován tematický celek Nám ty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu zdravá výživa. Byly zd vodn ny zásady zdravého stravování a zdravý životní styl, dále vymezeny následky nedodržování zásad zdravé výživy a charakterizovány možné choroby z toho plynoucí. Byl zpracován teoretický p ehled onemocn ní tak, aby díky tomu u itel získal pevnou základnu pro p ípadné vysv tlování této látky v rámci p edm t chemie a biologie. Na základ p edem stanovených kritérií byla vypracována analýza odborné literatury, u ebnic chemie a biologie pro ZŠ a SŠ a záv ry z dosud vytvo ených záv re ných prací na podobné téma (KUDCH). Následn byly navrženy experimenty, které jsou zpracovány pro žáky gymnázií a st edních škol. Sou ástí diplomové práce jsou p edlohy k vybraným experiment m. Provedeno bylo dotazníkové šet ení na gymnáziu, které posloužilo ke zjišt ní vztahu mládeže ke zdravému životnímu stylu.
Postoj státu k dobrovolníkům
Štěpánková, Jitka ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; NÁHRADNÍ, OPONENT (oponent)
Diplomová práce "Postoj státu k dobrovolníkům" pojednává o vývoji vztahu státu k dobrovolnickým aktivitám v české společnosti se zřetelem na období od roku 1989. Vychází ze zasazení dobrovolnictví do kontextu postindustriální společnosti, která nás nutí revidovat hodnotové orientace, možnosti trhu práce, přístup k celoživotnímu vzdělávání a úroveň sociální koheze. Věnuje se analýze přístupu státu (v roli podporovatele) k fenoménu dobrovolnictví a z toho vyplývajícímu postavení dobrovolníků v české společnosti a zaměřuje se na kroky, které byly učiněny ze strany státu na podporu dobrovolnictví. Vychází z analýzy statistický dat, která se týkají charakteru organizací a projektů, jež jsou státem podporovány v rámci zákona 198/2002 Sb., o dobrovolnické službě. Dále představuje porovnání problematických oblastí české legislativy dobrovolnictví s polskou a maďarskou právní úpravou dobrovolnické služby. Nakonec navrhuje kroky a opatření, která by mohla být v českém prostředí využita k další podpoře dobrovolných aktivit.
Rozvoj přírodovědných kompetencí žáků pomocí aktivních činností (zaměřeno na přírodovědné exkurze)
Štěpánková, Jitka ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent) ; Kolář, Karel (oponent)
Název: Rozvoj přírodovědných kompetencí žáků pomocí aktivních činností (zaměřeno na exkurze) Abstrakt Celková koncepce i strategie přírodovědného vzdělávání prochází významnými změnami, jejichž základním východiskem jsou kurikulární dokumenty směřující k rozvoji klíčových kompetencí důležitých pro osobnostní rozvoj a uplatnění každého člena ve společnosti. Proto vedle tradičních, možná i osvědčených metod a forem vstupují do popředí spíše participativní a badatelsky orientované přístupy, které podporují kreativní přístup k výuce a zdůrazňují vlastní iniciativu žáků. Nezastupitelné postavení mají komplexní přírodovědné exkurze směřované do nejrůznějších lokalit za účelem plnění předem promyšlených a zadaných úkolů přírodovědného i společenského charakteru. Nový pohled v tomto směru poskytují přírodní lokality či naučné stezky, kde žáci mohou objevovat, chápat a posuzovat jevy v širších souvislostech s ohledem na jejich přírodní, hospodářský či společenský význam. Toto přímé i nepřímé studium přírody výzkumnými metodami, praktickými činnostmi, zvláště experimentálními umožňuje žákům vytvářet komplexní přírodovědné dovednosti a kompetence. Napomáhá rozumovému rozvoji žáků postupným přechodem od převážně názorného poznávání okolního světa k poznávání racionálnímu, abstraktnímu. Uvedená problematika je také...
Přístup Bushovy administrativy k otázce iránského jaderného programu: od teorie k praxi
Štěpánková, Jitka ; Bečka, Jan (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Íránský jaderný program představuje problém již mnoho let. Ačkoliv režim v Teheránu formálně nepřiznal, že usiluje o vytvoření jaderné zbraně, a toto nařčení popírá, mezinárodní společenství z postupu íránské vlády usoudilo, že snaha získat jadernou zbraň je opravdu jejím cílem. Spojené státy americké zareagovaly na vývoj íránského programu a snažily se jej buď omezit, nebo zastavit úplně. Bushova administrativa nebyla v tomto ohledu výjimkou. Ač se v průběhu let 2001 - 2009 v přístupu k Teheránu mnohé změnilo, jaderný program nadále postupoval a dodnes představuje velké nebezpečí. Otázku, jak nejefektivněji přistupovat k režimu a docílit toho, aby Írán nukleární zbraň nezískal, si kladli nejen američtí politici, ale i badatelé, odborníci a analytici. Tato práce porovnává koncepty navrhované akademickou komunitou s reálnou politikou praktikovanou Bushovou administrativou a zjišťuje, že se oba postupy poměrně lišily. Zatímco převážná část akademiků doporučovala administrativě ustoupit od ekonomických sankcí a agresivní rétoriky operující s možností vojenského zásahu, americká vláda sankce proti režimu naopak zpřísňovala a dále zvažovala možnosti intervence. Jelikož Írán nadále pokračuje ve svém programu, dá se usoudit, že přístup nedosáhl zamýšlených výsledků. Přinesl ovšem alespoň dílčí pozitivní...
Role atomové bomby v zahraniční politice Spojených států amerických v době korejské války
Štěpánková, Jitka ; Bečka, Jan (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Atomová bomba velmi výrazně ovlivnila mezinárodněpolitickou situaci po konci druhé světové války. Stala se nejen účinnou vojenskou zbraní, ale jak doufali američtí státníci, mohla Spojeným státům rovněž přinést politické a diplomatické výhody. Atomovou zbraň chtěli využít k vymáhání ústupků na Sovětském svazu a také jako prostředek k odstrašení nepřítele. Tato práce se soustředí na posouzení skutečné role atomové bomby v prvním "horkém" konfliktu studené války - v korejské válce. Podle amerických vojenských stratégů měla bomba sehrát ve válečných plánech důležitou roli, ovšem v případě omezené války, jakou se korejský konflikt nakonec stal, jejich koncepty nebyly použitelné a jaderná zbraň v něm nenašla z nejrůznějších důvodů bojové uplatnění. Atomové bomby bylo tak v korejské válce použito nikoliv jako vojenské zbraně, ale jako politického prostředku. Například prezident Eisenhower a jeho ministr zahraničí John F. Dulles pevně věřili, že právě díky jejich atomovým hrozbám došlo v Koreji v roce 1953 k uzavření příměří. Prostřednictvím analýzy jednotlivých kroků amerických politiků a teoretických studií zkoumajících odstrašující účinek jaderných zbraní lze ale dojít k závěru, že hrozba atomovými zbraněmi nesehrála z hlediska ukončení korejské války tak důležitou roli, jakou jí někteří američtí státníci připisují.
Moderní "učebnice" biochemie (Kapitola Lipidy)
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánková, Jitka (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : Moderní "učebnice" biochemie (Kapitola Lipidy). Bakalářská práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, 2011. Bakalářská práce se zabývá zpracováním návrhu kapitoly do středoškolské učebnice biochemie. Kapitola obsahuje tematický celek Lipidy. V teoretické části je rozebrána obecná tvorba učebnice a tvorba závěrečného didaktického testu. V praktické části je vypracována kapitola Lipidy, zohledňující doporučení RVP. Přílohou této práce je powerpointová prezentace, křížovka k upevnění základních a důležitých pojmů a závěrečný didaktický test.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
27 ŠTĚPÁNKOVÁ, Jana
1 ŠTĚPÁNKOVÁ, Jaroslava
27 Štěpánková, Jana
11 Štěpánková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.