Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Církevní památky na Strakonicku (využití tématu v hodinách občanské výchovy na základní škole, didakticko metodická práce)
ŠMÍDOVÁ, Jaroslava
Tato diplomová práce na téma ?Církevní památky na Strakonicku? (využití tématu v hodinách občanské výchovy na základní škole, didakticko-metodická práce) je rozdělena do několika základních částí. V první teoretické části je hlavní pozornost věnována úvodu do rozsáhlé problematiky církevních památek, a to prostřednictvím vymezení každého z dílčích klíčových podtémat. Druhá část je zaměřena na analýzu vybraných sakrálních památek na Strakonicku, a to z několika úhlů pohledu. V další, praktické (resp. metodické) části je zpracován tematický blok několika vzorových výukových jednotek pro hodiny občanské výchovy na druhém stupni základní školy se zaměřením na konkrétní církevní památky Strakonic. Pro ilustraci a doplnění je závěrečná část této diplomové práce opatřena přílohami, jedná se zejména o slovníček užitých odborných výrazů a další tištěné a obrazové materiály potřebné pro koncept navrhovaných výukových jednotek.
Motivace vzdělávání zdravotnických asistentů v souvislosti s jejich uplatněním v praxi
ŠMÍDOVÁ, Jaroslava
Po vstupu do Evropské unie a přijetím zákona č. 96/2004 Sb., O nelékařských zdravotnických povoláních došlo ke změnám, které se týkají především sester. Změny zasahují převážně do administrativy a kompetencí sester. Zákon v současné podobě rozlišuje a definuje výkony středoškolsky vzdělaného personálu na výkony bez odborného dohledu a pod odborným dohledem a také definuje proces získávání osvědčení k výkonu povolání bez odborného dohledu na základě kreditního systému. V praxi to znamená, že pokud zdravotnický asistent nedosáhne ve svém oboru vyššího odborného nebo vysokoškolského vzdělaní, nemůže pracovat samostatně bez odborného dohledu. A právě výklad pojmů bez odborného dohledu a pod odborným dohledem je předmětem diskusí. Sestry odmítají nést odpovědnost za práci někoho jiného a tento svůj postoj dávají otevřeně najevo. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, co motivuje současné zdravotnické asistenty k práci ve zdravotnictví a jakým způsobem přistupují ke vzdělávání, které by mělo být nedílnou součástí jejich života. Také byla řešena otázka, zda informace o oboru, podávané žákům základních škol, jsou přiměřené takovému životnímu rozhodnutí, jako je volba povolání. V šetření byly stanoveny tyto hypotézy. H1: Žáci základních škol nemají informace o studiu na SZŠ, H2: Studenti jsou motivováni pro další vzdělávání a H3: Absolventi SZŠ chtějí dále studovat ke zvýšení své kvalifikace na školách vyššího typu. Na základě dotazníkového šetření byly Všechny stanovené hypotézy byly potvrzeny a cíl práce byl splněn.Výzkumné šetření bylo tedy úspěšné. Získané informace bude možné využít především ke zlepšení přístupu v podávání informací žákům základních škol před rozhodováním o volbě povolání, neboť výchovní pracovníci mají o zjištěné výsledky zájem. Pro učitele středních škol budou tyto poznatky využitelné ke zlepšení motivace studentů pro budoucí profesi.

Viz též: podobná jména autorů
8 Šmídová, Jana
3 Šmídová, Jekaterina
1 Šmídová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.