|
Hraní stolní hry Stratego počítačem
Irovský, Dominik ; Šátek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tématem této práce je desková hra s neúplnou informací Stratego. Cílem je průzkum a zhodnocení dosavadních řešení hraní počítačem, návrh, implementace a testovaní vlastního řešení hraní počítačem. Pro vlastní řešení byly zvoleny modifikovaný algoritmus Monte Carlo Tree Search, algoritmus alfa-beta a expectimax. Řešení bylo realizováno jako konzolová aplikace s možností rozšíření. Funkcionalita implementace byla validována a otestována pomocí experimentů. Efektivita výsledného algoritmu byla uspokojivá
|
|
Identifikace zvěře na základě biometrických informací
Plička, Maxim ; Šátek, Václav (oponent) ; Rydlo, Štěpán (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá získáním informací z fotografie vzoru nosu zvěře, které se využijí pro identifikaci jedince. Hlavním cílem je návrh a implementace aplikace, která dokáže tyto informace extrahovat ze vstupní fotografie a poté je vypsat, nebo najít fotografii v databázi, která se nejvíce shoduje se vstupní fotografií. Primárním účelem testování bylo určit přesnost extrakce těchto informací. Navržený přístup vykazoval 82,71% přesnost při databázi o velikosti 171 fotografií. Fotografie patřily zvěři typu jelen a srnka.
|
|
Aktualizace dat z webových stránek
Valušek, Jan ; Šátek, Václav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou webových stránek archivů v České republice a jejich technologií s cílem vytvoření autonomního programu pro hromadné stahování detailů o archivních materiálech a jejich skenů. Výsledná aplikace je vytvořena v programovacím jazyce Python s použitím knihovny Scrapy. Výstupem programu jsou soubory s daty archiválií uložených v jednotlivých archivech.
|
| |
|
Web pro přepisování genealogických pramenů
Sokolík, Jakub ; Šátek, Václav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Systém DEMoS je vyvinutý na prepis genealogických údajov do webovej podoby a zároveň poskytuje možnosť vyhľadávania v týchto údajoch. V súčasnosti podporuje prepis a spracovanie 5 z 8 historických prameňov. Cieľom tejto práce je uskutočniť dôkladnú analýzu celého systému s cieľom identifikovať chýbajúce a nefunkčné časti. Následne sa zameriame na odstránenie týchto nedostatkov a doplnenie chýbajúcich častí, aby sme zabezpečili, že systém bude schopný plne fungovať v súlade s pôvodným návrhom. Jednou z hlavných úloh je doplnenie chýbajúcich historických prameňov, aby bolo možné pracovať zo všetkými 8 prameňmi v rámci systému. Okrem toho budeme venovať pozornosť nedostatkom v užívateľskom rozhraní a budeme sa usilovať o ich odstránenie. Toto zahŕňa optimalizáciu použiteľnosti a zvýšenie prehľadnosti systému.
|
|
Hraní stolní hry Stratego počítačem
Irovský, Dominik ; Šátek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tématem této práce je desková hra s neúplnou informací Stratego. Cílem je průzkum a zhodnocení dosavadních řešení hraní počítačem, návrh, implementace a testovaní vlastního řešení hraní počítačem. Pro vlastní řešení byl zvolen modifikovaný algoritmus Monte Carlo Tree Search. Řešení bylo realizováno jako konzolová aplikace s možností rozšíření. Funkcionalita implementace byla validována a otestována pomocí experimentů. Efektivita výsledného algoritmu byla uspokojivá.
|
|
Multimodální systém pro multi-object tracking v reálném čase
Kučera, Adam ; Šátek, Václav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tématem multi-objektového multi-senzorového sledování. V programovacím jazyce C++ je implementován konvenční řetězec pro track-oriented multiple hypothesis tracking (TOMHT) a je navrženo implementovatelné rozhraní, které umožňuje snadno rozšířit základní algoritmus o libovolné senzory a měřené cílové atributy, čímž se systém stává multimodálním, tj. použitelným v heterogenních systémech senzorů. Je navržen nový algoritmus pro řešení kombinatorické optimalizace vznikající v TOMHT. Nakonec je poskytnuto několik příkladů implementace rozhraní a systém je vyhodnocen v simulovaných a reálných scénářích.
|
|
Generování rodokmenů z matričních záznamů
Marhefka, Adam ; Šátek, Václav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá oborom genealógie, spracovávaním, porovnávaním a klasifikovaním genealogických dát a následným prepájaním týchto dát do väčších celkov v grafovej databáze. Táto práca priamo nadväzuje na prácu Ing. Tušimovej a ďalej ju rozširuje. Rozšírenia popísané v práci sa budú týkať pridania podpory pre ďalšie formy vstupných genealogických dát, optimalizácií a vylepšení hlavného algoritmu realizujúceho spracovávanie genealogických záznamov. Cieľom práce bude teda zefektívniť algoritmus, zvýšiť jeho presnosť a pridať podporu pre matriky sobášov a úmrtí.
|
|
Automatická úprava ofocených dokumentů
Kuchta, Lukáš ; Šátek, Václav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá automatickou úpravou vyfotených dokumentov, konkrétne vytvorením knižnice, ktorá sa postará o orezanie, zarovnanie, transformáciu a jasovú úpravu vyfotených dokumentov. Cieľom je využitie tejto knižnice na vytvorenie programu, do ktorého sa nahrá fotografia dokumentu a ten vráti upravenú verziu dokumentu. Na realizáciu knižnice sú využité funkcie knižnice OpenCV pre programovací jazyk Python, konkrétne funkcie na vyhľadanie okrajov strán dokumentu, ich orezanie, zarovnanie a úpravu jasu. Na vytvorenie grafického užívateľského rozhrania výsledného programu sa používa knižnica PyQt. Cieľ práce bol splnený, bol vytvorený program s príjemným užívateľským rozhraním na automatickú úpravu vyfotených dokumentov. Prínosom tejto práce je možnosť využitia vytvoreného programu na detekciu dokumentov v snímke a ich úpravu.
|
|
3D Autoškola
Kapoun, Petr ; Veigend, Petr (oponent) ; Šátek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací simulátoru 3D autoškoly. Po analýze existujících řešení a návrhu simulátoru se práce zabývá problematikou kontroly pravidel silničního provozu a možností jejich implementace v simulátoru. Pro implementaci byl vybrán herní engine Unity 3D. Modely byly vytvořeny v programu Blender.
|