Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh výroby polohovatelného držáku
Slavík, Tomáš ; Řiháček, Jan (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Řešenou záležitostí byla výroba těla polohovatelného univerzálního držáku registrační značky, blinkrů a odrazky u motorek typu Yamaha. Jako materiál pro výrobu dané součástky byla zvolena ocel DC01 o tloušťce 3 mm a velikost série činí 120 000 kusů za rok. Po zhodnocení uvažovaných variant výroby bylo rozhodnuto, že se výlisek bude zhotovovat ve sdruženém nástroji kombinující střižné a ohýbací operace. Díl se bude zhotovovat čtyřmi střižnými operacemi, třemi střižnými mezikrokovými operacemi, jednou ohýbací operací a odstřižením hotové součásti od pásu plechu. Jako polotovar byl vybrán svitek plechu, u kterého je procentuální využití materiálu 51,46 %. S ohledem na technologické výpočty bylo rozhodnuto, že bude pro výrobu využit excentrický lis DM400 od firmy Formetal. Bylo zvoleno konstrukční řešení nástroje s odpruženým plovoucím vedením a jeho parametry byly vyvozeny z předešlých výpočtů a vybraného postupu výroby.
Výroba otvíráku lahvových uzávěrů
Šimka, Radek ; Podaný, Kamil (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh vhodné technologie výroby pro otvírák láhvových uzávěrů, který je vyráběn z korozivzdorné oceli X12CrNi18–8. Výrobní série je stanovena na 250 000 kusů ročně. Jako polotovar je zvolen svitek plechu o tloušťce 1 mm. Po zhodnocení možných výrobních variant je zvolena jako nejvhodnější technologie výroba v postupovém sdruženém nástroji. Díl je zhotoven v pěti krocích, zahrnujících technologii stříhání a ohýbání. Pro zvolené technologie výroby je vypracovaná literární rešerše a následně provedeny potřebné technologické, konstrukční a kontrolní výpočty. K výrobě otvíráku je zvolen jako tvářecí stroj lis PE45M od firmy Vaptech, který splňuje všechny potřebné požadavky. Zavedení svitku plechu do stroje probíhá pomocí odvíjecího, rovnacího a podávacího zařízení.
Výroba ramene řízení
Velcer, Miroslav ; Štroner, Marek (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem výroby spodního ovládajícího ramene zadní nápravy ze slitiny hliníku EN AW-6082 T6 na automobil Porsche 996. Pro výrobu je zvolena technologie zápustkového kování na vřetenových lisech, na kterou je zaměřena teoretická část práce. V úvodu praktické části je zhodnocena technologičnost, vyrobitelnost součásti a dle norem určeny základní parametry procesu jako jsou technologické přídavky, přídavky na obrábění, mezní úchylky a tvar výronkové drážky. S pomocí sady průřezů je zkonstruován tvar ideálního předkovku. Na základě něj jsou stanoveny rozměry předkovku vyráběné příčným klínovým válcováním. Na tuto problematiku je navázán výběr dělení a ohřevu polotovaru. Na základě určených parametrů je zkonstruován kovací nástroj. Dále je proveden výpočet kovací síly dle Tomlenova, na základě, níž je zvolen vřetenový lis. Pro ověření funkčnosti kovacího nástroje s daným předkovkem a analýzy procesu včetně silových parametrů je provedena numerická simulace v softwaru Simufact Forming metodou konečných prvků.
Návrh výroby krytu vysoušeče rukou
Štancl, Oldřich ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem výroby krytu vysoušeče rukou z korozivzdorné oceli X5CrNi18-10. Vyráběná součást má dutý obdélníkový tvar se zaobleným dnem a konstantní tloušťkou stěny 1 mm. Z důvodu tvarové jednoduchosti, materiálových vlastností a velikosti roční výrobní série 200 000 kusů je pro výrobu zvolena technologie hlubokého tažení. Dílec je zhotoven v jedné tažné operaci, pro kterou jsou provedeny potřebné technologické a kontrolní výpočty. Pomocí vypočtených parametrů je zvolen hydraulický trojčinný lis DIEFFENBACHER PO 250. Pro stroj je zkonstruován jednoduchý tažný nástroj, jehož činnost a vyrobitelnost krytu je následně ověřena pomocí numerické simulace v softwaru PAM-Stamp.
Výroba segmentu zámku dveří automobilu
Vrtiška, Roman ; Peterková, Eva (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na výrobu segmentu zámku dveří automobilu z oceli 15CrMo5 o tloušťce 4 mm. Na základě stanovené výrobní série 280 000 kusů za rok, předepsaných tolerancí a drsností povrchu, je zvolena výroba technologií přesného stříhání s tlačnou hranou. V praktické části je zhodnocena technologičnost součásti. Je zvolen polotovar ve formě svitku a nástřihový plán s nejvyšším procentuálním využitím. Pro výrobu zadané série je potřeba 61 ks svitku o hmotnosti 500 kg. Na základě vyhotovených technologických, kontrolních a konstrukčních výpočtů je zkonstruován nástroj včetně vypracování výkresové dokumentace. Vzhledem k vypočtené celkové síle Fc = 1 085,85 kN a půdorysné ploše nástroje je zvolen mechanický trojčinný lis XFT 1500speed. Lis je součástí linky společně se zařízení na zpracování vstupního polotovaru FBA 6/300.
Tváření laserem
Kameník, Jan ; Peterková, Eva (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na využití laserového paprsku ve tváření. Jsou zde popsány základní druhy pevnolátkových a plynových laserů a jejich interakce s materiálem. Dále se zabývá možnými mechanismy vzniku ohybu u plechů a trubek. Následně se práce věnuje analytický a numerický modelům pro určení velikosti úhlu ohybu. V závěrečné části je práce věnována ukázkám výrobků tvářených laserem a dalším možnostem využití ve strojírenství.
Výroba ochranného krytu sdruženým nástrojem
Janáč, Jakub ; Řiháček, Jan (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem výroby ochranného krytu, což je plechová součást o tloušťce 3 mm ze slitiny EN AW-3103. Dle analýzy možných technologiích je jako nejefektivnější varianta zvolena výroba v postupovém sdruženém nástroji. Ten kombinuje technologie stříhání a ohýbání, přičemž tyto technologie jsou rozebrány v literární studii. Na základě hodnocení technologičnosti a kontrolních výpočtů je navržen nástroj, ve kterém se součást zhotoví v pěti krocích. Pro nástroj je zvolen vhodný stroj, a to výstředníkový lis Vaptech PE160MA.
Výroba startovacího segmentu přesným stříháním
Tichoň, Ondřej ; Řiháček, Jan (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem technologie výroby startovacího segmentu, který slouží k přenášení kroutícího momentu od startovací páky motocyklu. Součást je vyráběna z oceli 11 373 ve formě plechu o tloušťce 6 mm a výrobní série je stanovena na 60 000 kusů ročně. V rámci práce byla navržena inovace, která spočívá v zalisování hřídele do otvoru za studena, čímž se docílilo odstranění přidružené operace svařování a urychlení a zpřesnění výroby. Vzhledem k požadované přesnosti a velikosti série byla ke zhotovení startovacího segmentu zvolena metoda přesného stříhání s tlačnou hranou. Jako polotovar byly zvoleny svitky plechu, přičemž pro zajištění výrobní série je potřeba 19 svitků o průměru 1400 mm a jeden neúplný o průměru 1085 mm. Celková síla na vystřižení dvou součástí na jeden zdvih byla stanovena na 4680,4 kN. Vzhledem k dané síle a rozměrům plechu byl pro výrobu zvolen trojčinný hydraulický lis FB one 7000. Po provedení technologický a kontrolních výpočtů byl navržen nástroj, pro který byla rovněž vypracována technická dokumentace. Součástí práce je také technicko-ekonomické zhodnocení, kterým bylo zjištěno, že daná výroba se stává ziskovou při 34987 kusech. Tudíž lze vzhledem k velikosti výrobní série prohlásit, že výroba je zisková.
Optimalizace procesu montáže stroje
Obořil, Filip ; Řiháček, Jan (oponent) ; Štroner, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá optimalizací montáže stroje, určeného pro potisk papírového materiálu. V úvodu je představena společnost Windmöller & Hölscher, se kterou bylo na práci spolupracováno. Teoretická část je zaměřená na metody štíhlé výroby a druhy průmyslového tisku. V praktické části jsou samotné návrhy optimalizací s využitím štíhlé výroby, úpravou montážního postupu, tvorbou návodek a úpravou rozložení montážního boxu. Navrhnuté optimalizace jsou následně zhodnoceny z finančního hlediska a případně je vypočítána návratnost investice.
Návrh výroby kotoučové brzdy jízdního kola
Brejčák, Dušan ; Císařová, Michaela (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Řešeným problém je výroba brzdného kotouče, který je součástí kotoučové brzdy u jízdního kola. Pro výrobu je zvolena korozivzdorná ocel 17 024. Tloušťka materiálu je 2 mm a výrobní série činí 200 000 kusů za rok. Po zhodnocení výrobních variant se nejlépe jeví metoda přesného stříhání s tlačnou hranou a pro tu je dále vypracována literární rešerše. Následně jsou zhodnoceny technologické a kontrolní výpočty. Pro výroby je jako polotovar zvolen svitek plechu s vnějším průměrem 1 200 mm. Dále je proveden návrh nástroje a pro výrobu zvolen hydraulický lis Feintool HFA 4 000.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Řiháček, J.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.