Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teaching Aspects of Connected Speech
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá výukou aspektů souvislé řeči. Teoretická část analyzuje aspekty souvislé řeči z fonetického a didaktického hlediska a dále zkoumá vztah mezi výukou aspektů souvislé řeči a rozvojem dekódovacích dovedností. Praktická část představuje výzkum zaměřený na účinky explicitní výuky a procvičování vybraných aspektů souvislé řeči na porozumění autentické mluvě. Výsledky naznačují, že dvanáct 45minutových lekcí založených na autentických televizních seriálech mohlo mít významný pozitivní vliv na rozvoj poslechových dovedností účastnících se studentů. Výsledky rovněž ukazují, že studenti považují trénink za zábavný a užitečný.
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Práce dále představuje změny a vývoj ve výuce této metody v kontextu historie. Praktická část, která následuje, popisuje přípravu testu a prezentuje provádění výzkumu. Zkoumá také data, která byla získána testováním čtyř skupin dětí pražských základních škol, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. V neposlední řadě empirická část práce prezentuje výsledky testování čtení u 60 dětí a analyzuje jejich výkony s tím, zda explicitní syntetická metoda výuky čtení a psaní pomáhá vyslovovat slova také EFL studentům nebo ne. Klíčová slova: syntetická metoda výuky čtení a psaní, analytická metoda výuky čtení a psaní, fonémy, grafémy, výslovnost a artikulace, hláskování, čtení, psaní
Pre-fortis shortening in Czech English
Hrychová, Helena ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Pípalová, Renata (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá roli zkracování vokálů před fortisovými konsonanty v české angličtině. Zkracování vokálů je fonetiky všeobecně přijímaný jev, který není příznačný pouze pro angličtinu, Matthew Chen dokonce naznačil, že by mohlo jít o jev jazykově univerzální. V angličtině se jedná o velmi významný úkaz, neboť bylo nejrůznějšími výzkumy prokázáno, že zde slouží jako ukazatel znělosti následující souhlásky. Předkládaná práce se zabývá tímto jevem v české angličtině, kde je předpokládáno, že délka vokálů souvisí s jazykovou úrovní mluvčího. Z tohoto důvodu bylo cílem zjistit do jaké míry 20 českých studentů rozdělených do dvou kategorií podle jejich úrovně angličtiny (A2, C1) využívá zkracování samohlásek a zda jejich jazyková úroveň má vliv na délky vokálů před fortisovými a lenisovými konsonanty. Studenti byli nahráni při čtení 40 anglických vět a jejich samohláskové délky byly porovnány s daty získanými pro dvě rodilé mluvčí.
Role of Schwa in Word Stress Perception
Juránková, Martina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit jakou roli hraje anglická redukovaná samohláska šva jakožto hlavní představitel samohláskové redukce v percepci anglického slovního přízvuku. Jako výzkumný nástroj bude sloužit percepční test složený ze tří skupin tří až pětislabičných slov. Jednotlivé skupiny slov se budou lišit umístěním cílové hlásky, a to buď před slabikou nesoucí hlavní přízvuk, za ní a nebo se v blízkosti hlavního přízvuku nevyskytne vůbec. Účastníky testu budou studenti základní, střední a vysoké školy, jejichž úkolem bude identifikovat a označit hlavní přízvuk ve vybraných slovech. Předpokládáme, že identifikace přízvučných slabik bude usnadněna přítomností šva v bezprostřední blízkosti hlavního přízvuku.
English Orthography in Relation to Common Misspelling Tendecies
Matoušek, Lukáš ; Farrell, Mark Robert (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Hlavním cílem této práce je nastínit tři významné oblasti, které jsou úzce spojeny s jazykem, psaním a řečí: 'písma', 'anglický pravopis' a 'anglické hláskování'. Tyto části jsou zcela teoretické a slouží jako úvod a zdroj základních informací k dodatečnému zkoumání 'častých tendencí v nesprávném hláskování' v anglickém jazyce. Primární část tohoto výzkumu je sestavena z porovnání jednotlivých často nesprávně hláskovaných slov a jejich hlubšího rozboru vzhledem k anglickému pravopisu. Každá z významných oblastí užívá lingvistických termínů a frází, které jsou stručně vysvětleny v části 'klíčová slova' na konci práce.
Stress shift in Czech English
Farana, Michal ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Účelem této bakalářské práce je zjistit, jak jsou čeští mluvčí anglického jazyka schopni předvídat a používat změnu slovního přízvuku v jejich řeči. Teoretická část ve stručnosti popisuje systém slovního přízvuku a zaměřuje se především na detailný průzkum fenoménu změny slovního přízvuku a její funkci v návaznosti na rytmickou strukturu jazyka. Praktická část poté zkoumá schopnost českých mluvčí produkovat tuto změnu ve vybraném kontektu. Respondenti byli nahráni při čtení textu obsahující charakteristické příklady slov, jejichž přízvuk se vlivem kontextu mění. Data získaná na základě těchto nahrávek byla poslechově analyzována a následně posloužita k potvrzení či vyvrácení hypotéz stanovených na začátku výzkumu. Klíčová slova slovní přízvuk, větný přízvuk, rytmus, změna slovního přízvuku, česká angličtina
Function of different intonation contours in British English yes/no questions
Dostál, Matěj ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Pípalová, Renata (oponent)
Práce se zabývá funkcí jednotlivých typů intonačních kontur ve zjišťovacích tázacích větách britské varianty anglického jazyka. Teoretická část je věnována nejprve obecnému popisu intonace jazyka a dále se zaměřuje na běžně uváděné výchozí tóny anglických ano/ne otázek. Praktická část práce analyzuje autentické nahrávky rozhovorů britských rodilých mluvčích angličtiny. Následně porovnává význam jednotlivých kontur v ano/ne otázkách s teoretickými poznatky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.