Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Properties of metal-organic networks on modified weakly-interacting substrates
Černá, Lenka ; Švec, Martin (oponent) ; Jakub, Zdeněk (vedoucí práce)
This thesis focuses on the synthesis and characterization of two-dimensional (2D) metal-organic frameworks (MOFs) on both traditional metal substrates and modified weakly interacting substrates, specifically intercalated graphene. The unique properties of 2D materials, such as mechanical flexibility, large surface area, and accessible active sites, make them attractive for various applications, including flexible electronics, catalysis, sensors, and gas separation. Although MOFs have potential applications in various fields, most MOFs are electrical insulators with low charge mobility, which limits their use in electronic devices. The first part of this thesis explores the synthesis of a promising conductive metal-organic system on Au(111) using low-temperature scanning tunneling microscopy (STM) and scanning tunneling spectroscopy (STS). The second part of the thesis investigates the synthesis of MOFs on a modified graphene substrate using STM, low energy electron microscopy (LEEM), X-ray photoelectron spectroscopy (XPS), and angle-resolved photoemission spectroscopy (ARPES). The results suggest that modification of the MOF support through intercalation can enable tuning of the charge transfer between the MOF and the support while preserving the structural integrity of the support-MOF interface. Overall, this work contributes to the understanding of the synthesis and characterization of 2D MOFs on both traditional metal substrates and modified graphene substrates.
Labyrinty - nástroj rozvoje orientace v prostoru a rovině u předškolních dětí
Černá, Lenka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení.
Motivační program organizace
Černá, Lenka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivačním programem v organizaci a teoriemi pracovní motivace jako jeho východisky. Práce se zaměřuje na analýzu a komparaci motivačních teorií, které mají vliv na tvorbu motivačního programu. Kromě tradičních motivačních teorií je stěžejní část práce věnována novým teoriím pracovní motivace, které vznikly v posledních třiceti letech. Hlavním komparačním hlediskem je časová vývojová linie motivačních teorií, ale také souvztažnost vývoje motivačních teorií s vývojem teorií řízení a rozvojem v oblasti řízení lidských zdrojů. Práce usiluje o identifikaci přínosu nových motivačních teorií k tvorbě motivačních programů organizací. Klíčová slova Motivační program organizace, motivace, motivační teorie, management, zaměstnanec, pracovní spokojenost.
Styly manažerské práce
Černá, Lenka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Základem úspěchu každé organizace jsou kvalitní manažeři. V odborné literatuře bývají poměrně často rozlišováni tzv. generalisté, tj. obecně zaměření manažeři a dále specialisté na konkrétní oblasti řízení (v současné době bývají někdy označováni jako tzv. manažeři znalostní). Osobně považuji za důležitější zamyslet se spíše nad tím, co mají manažeři společného (bez ohledu na to, na které úrovni řízení ve společnosti působí), než na to, jaké jsou mezi nimi rozdíly. Ve své práci proto nejprve zkoumám obecné předpoklady pro výkon řídící práce, poté uvádím historický výčet nejdůležitějších názorů na problematiku řízení a seznamuji čtenáře s manažerskými styly, které jsou v současnosti uplatňovány při řízení lidí.
Domácí násilí páchané na ženách
Černá, Lenka ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Šafránková, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem domácího násilí páchaného na ženách. Jejím cílem je pomocí odborné literatury a popsaných životních příběhů týraných žen hlouběji proniknout do problematiky domácího násilí, popsat významné faktory, které měly vliv na vznik domácího násilí v jejich rodinách, včetně problémů, se kterými se během života s násilným partnerem musely vypořádat. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám všeobecně charakteristikou domácího násilí. Snažím se objasnit základní pojmy, popisuji jeho druhy, formy a rizikové faktory, které ovlivňují vznik domácího násilí na ženách. V závěru této části se zabývám legislativou, prevencí, otázkou genderu a postavením žen v naší společnosti. V praktické části popisuji životní příběhy týraných žen a provádím jejich následnou analýzu. Zajímalo mne, z jakých příčin domácí násilí vzniká. Téměř vždy je základním faktorem zkušenost oběti, nebo pachatele s patologickými jevy už v jejich primárních rodinách. Dále mne zajímalo, proč týrané ženy mívají velké obtíže se ze spárů domácího násilí vymanit. Posláním této práce je seznámit veřejnost s těžkým životním údělem žen, které mají svůj život spojený s násilným partnerem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vtah vybraných somatických a motorických ukazatelů k poturální stabilitě u dětí
Černá, Lenka ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Havel, Zdeněk (oponent) ; Suchomel, Aleš (oponent)
SOUHRN Problém V odborné literatuře je dokumentován progresivní vývoj posturální stability s věkem v průběhu dětství, který je charakterizován nelineárním poklesem amplitudy a rychlosti výkyvů. V období mladšího školního věku, konkrétně mezi 7. a 10. rokem se posturální stabilita stává podobnou jako u dospělých (Shumway-Cook, Woollacott, 2001) a děti přecházejí k přesnější strategii posturální kontroly. Období mladšího školního věku je označováno jako příznivé pro motorický vývoj. Výkonnost je v tomto období nejvýrazněji ovlivněna biogenetickými faktory, mezi které můžeme zařadit faktory růstu, jako např. tělesná výška, hmotnost a složení těla. Pro vývoj dětského organismu v průběhu období mladšího školního věku je důležitý vhodný pohybový režim s adekvátním množstvím a kvalitou pohybové aktivity. Cíl Popsat změny vybraných parametrů posturální stability, které souvisejí s věkem a pohlavím dětí mladšího školního věku, a provést analýzu změn ve vybraných parametrech posturální stability v souvislosti se somatickými charakteristikami, pohybovými schopnostmi a pohybovou aktivitou. Metody Průřezové statistické šetření proběhlo na základní škole, kde bylo testováno 154 dětí (85 chlapců, 69 dívek) ve věku 7 až 11 let. Zjišťovanými parametry byly somatické ukazatele, motorické testy, posturální stabilita a...
Grafen na SiC jako substrát pro molekulární samouspořádané systémy
Černá, Lenka ; Průša, Stanislav (oponent) ; Procházka, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou a charakterizací metal-organických sítí samouspořádáním kovových atomů (Fe) a organických molekul (tetrakyanchinodimethan, TCNQ) na povrchu grafenu. Jako substrát byl v této práci pro přípravu samouspořádaných struktur použit krystal SiC (0001) s epitaxní vrstvou grafenu. Depozice metal-organických sítí i následná charakterizace povrchu nízkoenergiovou elektronovou (LEEM), skenovací řádkovací mikroskopií (STM) a rentgenovou fotoelektronovou spektroskopií (XPS) byla prováděna v podmínkách ultravysokého vakua.
Význam supervize pro sociální pracovníky v Poradně pro občanství / Občanská a lidská práva
Černá, Lenka ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
ČERNÁ, Lenka. Význam supervize pro sociální pracovníky v Poradně pro občanství / Občanská a lidská práva. Praha, 2019. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta. Vedoucí práce: PaedDr., Mgr. Hana Žáčková. Diplomová práce na téma "Význam supervize pro sociální pracovníky v Poradně pro občanství / Občanská a lidská práva" se zaměřuje na problematiku a význam supervize pro pracovníky tohoto zařízení. Práce je rozdělena do dvou částí, mezi které patří teoretická a metodická část. Teoretická část práce vymezuje obecně supervizi, její charakteristiku a funkci. Dále se věnuje smyslu a významu supervize, popisu supervizního kontraktu a také charakteristice supervizích druhů. Práce dále obsahuje vlastnosti dobrého supervizora, a jelikož se tato práce zabývá i sociálními pracovníky, tak zde nesměly chybět ani osobní a profesní předpoklady sociálního pracovníka a jeho profesní kompetence. Diplomová práce je zaměřena na konkrétní pracoviště, a proto jsou zde také zmíněny informace o Poradně pro občanství / Občanská a lidská práva, kde se věnuji základním informacím o chodu zařízení a o supervizi přímo na pracovišti. Celá práce je tedy zaměřena na kvalitu a význam supervize pro pracovníky Poradny pro občanství / Občanská a lidská práva. Metodická část práce se zabývá průzkumným šetřením....
Jak adolescenti vidí v budoucí perspektivě svou roli muže a ženy v partnerském/manželském vztahu s ohledem na výchovu svých dětí.
ČERNÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak adolescenti vidí v perspektivní budoucnosti svou roli muže a ženy v partnerském/manželském vztahu a to také s ohledem na plánování a výchovu svých dětí. Práci tvoří dvě hlavní části. V první, teoretické časti je popsáno adolescentní období, jako proces dospívání a budování vlastní identity a je charakterizována celková proměna somatické, psychické a sociální osobnosti. Poté jsou postupně vysvětleny základní pojmy role muže a ženy, jejich charakteristika a utváření rolí v rodině, vzájemná komunikace a její vliv na výchovu a formování dětí. Dalším pojmem jsou rodiče, kteří pro své dítě v rodinném prostředí představují doplňující se model chování a jeho význam pro zdravý vývoj dítěte. Dále je zde pojednáno o svazku manželském a o partnerském soužití. Rozsáhlou kapitolu v této práci zaujímá rodina jako místo pro život, její funkce, charakteristické znaky a typy dnešních rodin. Další oblastí je výchova v rodině, způsoby výchovy a výchovné chyby. Ve druhé praktické části je provedeno výzkumné šetření s použitím kvantitativní metodologie prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce. Výzkumný soubor byl získán metodou dostupného výběru a tvoří jej respondenti z oblasti Vimperska, administrace dotazníku proběhla elektronickou cestou. Jedná se o mládež (chlapce a dívky) ve věku od 15 do 22 let, kteří bydlí ve Vimperku, dojíždějí sem do školy nebo zaměstnání nebo žijí v obcích do cca 15 km od města Vimperk. Prostřednictvím dotazníku byly zjišťovány názory mladých lidí, jakou roli v rodině představuje žena jako matka a muž jako otec a jakým způsobem výchovně ovlivňují své děti. Na tuto problematiku bylo nahlíženo ze dvou rovin. Nejprve bylo zkoumáno, jak vnímají rozdělení rolí a výchovné působení na děti u svých rodičů, ve své původní rodině a poté, jaké mají představy o své budoucí roli muže a ženy v rodině a o svém budoucím výchovném působení na děti. Dále bylo zjišťováno, jaký typ soužití mladí lidé upřednostňují, co pro ně rodina znamená a zda vůbec do budoucna uvažují o potomstvu.
Labyrinty - nástroj rozvoje orientace v prostoru a rovině u předškolních dětí
Černá, Lenka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
29 ČERNÁ, Lenka
48 ČERNÁ, Lucie
4 ČERNÁ, Ludmila
2 Černá, Ladislava
1 Černá, Libuše
48 Černá, Lucie
4 Černá, Ludmila
1 Černá, Ľubica
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.