Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konzervatoř Jana Deyla a střední škola pro zrakově postižené a uplatnění jejích absolventů v praxi
Červený, Jiří ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce volně navazuje na předchozí bakalářskou práci, která pojednávala o počátcích systematické péče o nevidomé v českých zemích na počátku 19. století a o jejím vývoji během tohoto století a století dvacátého, popisovala založení dnešní školy Jaroslava Ježka v Loretánské ulici v Praze 1, vznik dnešního Klárova ústavu v Praze 4 - Krči a dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené na Maltézském náměstí v Praze 1. Podstatnou součástí této práce bylo připomenutí osobnosti PhDr. Jana Drtiny, klavíristy, hudebního pedagoga a dlouholetého ředitele dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené. Hlavní částí této magisterské práce bude výpověď vybraných absolventů různých generací a různého stupně zrakového handicapu. Seznámíme se s jejich dětstvím, studiem a především jejich profesním uplatněním. Práce nás mimo jiné seznámí i s postoji a názory bývalých členů vedení této speciální školy k této problematice, také se pokusíme seznámit se součastným vývojem trendu integrativního vzdělávání zrakově handicapovaných. Přílohy přibližují především vymezení pojmů, které se vážou ke zrakovému postižení, a různé instituce a osobnosti spojené s péčí o nevidomé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání zrakově handicapované mládeže se zaměřením na vzdělávání hudební - (fenomén Deylák)
Červený, Jiří ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Douša, Eduard (oponent) ; Gregor, Vít (oponent)
Úvod a prvé dvě kapitoly této práce nás seznamují s metodou, cíli a důvody mého longitudinálního bádání v komunitě zrakově handicapovaných učitelů hudby. Připomínají nám vznik a současný stav ústavů a speciálních škol, které v nedávné minulosti byly určeny k výchově nevidomé a těžce zrakově znevýhodněné mládeže v Českých zemích a na Slovensku. Zároveň se v těchto úvodních kapitolách dozvídáme o některých aktuálních změnách týkajících se Konzervatoře a střední školy Jana Deyla, příspěvková organizace a hudebního vzdělávání zrakově handicapované mládeže. Následující kapitoly nás seznamují s výsledky mého dlouhodobého bádání v oblasti profesního uplatnění těžce zrakově handicapovaných učitelů hudby (absolventů KJD). Přibližují nám jejich vlastní zkušenosti a postoje k inkluzivnímu a speciálnímu školství a k následné integraci do majoritní společnosti. Klíčová slova: zrakově handicapovaný, speciální školy, Konzervatoř a střední škola Jana Deyla, inkluze, integrace, učitel hudby.
Konzervatoř Jana Deyla a střední škola pro zrakově postižené a uplatnění jejích absolventů v praxi
Červený, Jiří ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce volně navazuje na předchozí bakalářskou práci, která pojednávala o počátcích systematické péče o nevidomé v českých zemích na počátku 19. století a o jejím vývoji během tohoto století a století dvacátého, popisovala založení dnešní školy Jaroslava Ježka v Loretánské ulici v Praze 1, vznik dnešního Klárova ústavu v Praze 4 - Krči a dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené na Maltézském náměstí v Praze 1. Podstatnou součástí této práce bylo připomenutí osobnosti PhDr. Jana Drtiny, klavíristy, hudebního pedagoga a dlouholetého ředitele dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené. Hlavní částí této magisterské práce bude výpověď vybraných absolventů různých generací a různého stupně zrakového handicapu. Seznámíme se s jejich dětstvím, studiem a především jejich profesním uplatněním. Práce nás mimo jiné seznámí i s postoji a názory bývalých členů vedení této speciální školy k této problematice, také se pokusíme seznámit se součastným vývojem trendu integrativního vzdělávání zrakově handicapovaných. Přílohy přibližují především vymezení pojmů, které se vážou ke zrakovému postižení, a různé instituce a osobnosti spojené s péčí o nevidomé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
IT podpora soukromé letecké školy
Červený, Jiří ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá IT podporou soukromé letecké školy. Cílem této práce je provést průzkum trhu s IT prostředky, které by měly vhodně naplňovat procesy analyzované v letecké škole F AIR. V práci je nejprve definováno prostředí, jeho specifika a charakteristika letecké školy F AIR. Dále je představen přístup k identifikaci požadavků na IT a prezentace výsledků získaných aplikací metodik MMABP a MMDIS. V závěrečné části práce je představen přístup k identifikaci nabídky trhu, charakteristika trhu a samotné vyhodnocení jednotlivých aplikací. Výsledky práce mohou napomoci leteckým školám zamyslet se nad svými procesy, činností, informační potřebou a následně tak provést identifikaci požadavků na IT. Práce může přiblížit možnosti využití IT v tomto prostředí a poskytnout určitý návod, jak postupovat při výběru vhodného IT řešení.
Finanční zabezpečení krizových opatření obce
ČERVENÝ, Jiří
Finanční zabezpečení je důležitým prostředkem pro provedení kvalitních příprav na krizové situace a následné řešení. Základní složku obecního rozpočtu tvoří finanční prostředky ze státního rozpočtu, které obce dále přerozdělují v odvětvové části do skupin, oddílů, pododdílů a paragrafů. Finanční prostředky na krizová opatření a ochranu obyvatelstva tvoří oddíl pět bezpečnosti státu a právní ochrany. Hlavním nástrojem finančního zabezpečení a sestavení rozpočtových výdajů ve skupině pět je zákon o krizovém řízení, zákon o IZS a zákon o rozpočtové skladbě. Současná legislativa pojednává o finančním zabezpečení krizových opatření a finanční rezervě. Množství finančních prostředků není stanoveno právním předpisem. Finanční prostředky jsou určeny k zajištění přípravy krizových situací, řešení a odstraňování následků podle krizového zákona a plnění úkolů stanovených zákonem o integrovaném záchranném systému. Cílem práce je v praktické části analyzovat veškeré příjmy obcí. Dále analyzovat rozpočtové výdaje, které jsou určené na zabezpečení krizových opatření včetně ochrany obyvatelstva. Cílem práce je, jestli podle současné legislativy obce vynakládají finanční prostředky podle rozpočtových kapitol na krizová opatření a zda finanční rezerva je dostačující. Výzkumná otázka, byla položená následovně: "Vytvářejí si obce rezervu finančních prostředků na zabezpečení krizových opatření, jak jim stanoví legislativa České republiky?". Výzkumný soubor tvořily tři obce katastrálního území ORP Tábor. Obce byly podobné svou velikostí a počtem obyvatel. Obec Planá nad Lužnicí byla odlišná v geografickém položení, kde okrají obce protéká řeka Lužnice. Krizový plán ORP Tábor není veřejně publikovatelný, ale z obecných poznatků může na území ORP Tábor vzniknout krizová situace povodně velkého rozsahu, epidemie, epizootie, radiační havárie, narušení dodávek plynu, tepla, a jiné živelné pohromy. Jedná se o rizika nebo možnou mimořádnou událost, která může iniciovat vznik krizové situace. Každá obec je zřizovatelem JPO3 a v obci je jednotka SDH. Možné riziko a vznik krizové situace může postihnout všechny tři zkoumané obce. Při porovnávání výdajů do skupiny pět bezpečnosti státu, bylo porovnání provedeno včetně pododdílu 531, který je v rozpočtových pravidlech veden na obecní policii, kamerový systém apod. Dále byly obcím porovnány výdaje zvlášť do oddílu 52 a oddílu 55. V oddíle 52 byla výše finančních prostředků podle zkoumaného roku například 0%, 0,1%, 0,4%, 2,9%. Oddíl 55 byl znatelně odlišný a to byla výše finančních prostředků například 82%, 97%, 100%. Výjimku tvoří rok 2013, kdy všechny tři obce znatelně navýšily finanční prostředky v oddíle 52. Tyto prostředky dosahovali výše 12,2%, 17,4% a 47,5% výdajů v odvětvové části. Podrobnějším výzkumem bylo zjištěno, že obce ne vždy mají rozpočtové výdaje na krizová opatření, tak jak ukládá zákon. Často nebyl v rozpočtové skladbě ve výdajích skupiny 5 pododdíl ochrany obyvatelstva, pododdíl krizového řízení, anebo pododdíl ostatní složky a činnosti integrovaného záchranného systému. Pododdíl 521 ochrana obyvatelstva byl pouze u obce Mladá Vožice a to ve všech čtyřech zkoumaných rozpočtových obdobích. Ostatní obce neuvedly ve zmíněném pododdíle žádné finanční prostředky. Provedenou analýzou rozpočtových výdajů v odvětvové části do skupiny pět bezpečnost státu lze vyhodnotit, že obce si nevytvářejí finanční rezervu a finanční prostředky tak jak jim ukládá současná legislativa. Zjištěné výsledky budou poskytnuty obcím a krajským úřadům. Práce bude poskytnuta krizovým manažerům, školám s podobným oborem, pro zkvalitnění vzdělávacího procesu.

Viz též: podobná jména autorů
7 ČERVENÝ, Jan
3 Červený, Jakub
7 Červený, Jan
11 Červený, Jaroslav
8 Červený, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.