Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh optimálního tvaru trupu amfibie „Seagle“
Weis, Martin ; Dofek, Ivan (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem geometrických tvarů trupu amfibie Seagle a navržení optimálních tvarů pro zlepšení aerodynamických a hydrodynamických vlastností.
Vztlaková mechanizace křídla
Rakovský, Kristián ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vztlakovej mechanizácie krídla. V práci je uvedený účel vztlakovej mechanizácie, rozdelenie prostriedkov vztlakovej mechanizácie, stručný náhľad do ich histórie a ich bližší popis s uvedením ich výhod, nevýhod a použitia v letectve. Súčasťou práce je taktiež stručná štatistika, ktorá zrovnáva vztlakovú mechanizáciu veľkokapacitných dopravných letúnov.
Konstrukce křídla
Kaňák, Ondřej ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o konstrukci křídel malých letounů. Postupně se seznamujeme s rozličnými typy konstrukcí, jejich možností využití v leteckém průmyslu. Sledujeme charakteristické znaky a to jak tvarové, geometrické, ale i druhy zatížení na křídla působící. V práci jsou pak také rozebírány výhody a nevýhody použití daných konstrukcí.
Návrh letounu v koncepci amfibie vychátející z VUT 001 Marabu
Prokop, Vít ; Weis, Martin (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konverzí letounu VUT 001 Marabu na amfibii. Její součástí je návrh geometrie plováku, a výpočet hydrodynamických a aerodynamických vlastností letounu VUT 031 Hydro. Jako poslední body je potom zpracován výpočet zatížení plováku, podvozku a ideový návrh mechaniky zatahování podvozku.
Vznik a vývoj letounu B-737
Habrnal, Lukáš ; Weis, Martin (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem dopravního letounu B-737. Popisuje historické pozadí a souvislosti vzniku, posléze vývoj jednotlivých generací tohoto letounu. Každé generaci je věnována samostatná kapitola, která obsahuje chronologický výčet všech jejích typů, jejich stručný popis a odlišnosti od předchůdců. Krátká kapitola je věnována stručnému vývoji technického odbavení letounů. Závěr obsahuje stručnou rekapitulaci spolu s hodnocením, proč se B-737 stal nejprodávanějším proudovým letounem v historii civilního letectví.
Nosné soustavy kluzáků
Löffelmann, František ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Práce pojednává o vlivu geometrických charakteristik na aerodynamické vlastnosti křídel v obecném smyslu, zatížení konstrukce křídla a popisuje typická konstrukční řešení křídel. Dále jsou uvedeny základní požadavky na kluzáky dle předpisu CS-22. Následně jsou popisovány kompozitní konstrukce a je nastíněn postup jejich návrhu. Popsány jsou nosné soustavy dvou rozdílných současných vysokovýkonných větroňů (Schleicher ASW 22, SZD 56-2 Diana-2). Nakonec jsou porovnány moderní kluzáky, jejich výkony a na tomto základě jsou srovnány výkony 15metrové třídy a 18metrové třídy.
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Pokročilé koncepce výcvikových kluzáků
Šponer, Jan ; Zablatzký, Jiří (oponent) ; Weis, Martin (vedoucí práce)
Práce nabízí náhled v jakých režimech letu nejčastěji létá výcvikový kluzák a jaké jsou na něj kladeny nároky. Ty závisejí na požadavcích výcvikové osnovy, aeroklubů, instruktorů a samotných žáků. Naleznete zde výběr používaných kluzáků pro výcvik v České republice a Československu od roku 1950 a zhodnocení kladných a záporných vlastností těchto kluzáků. Dále je nastíněno, jak by měl koncepčně vypadat nejvhodnější kluzák pro výcvik nových pilotů.
Remotorizace letounu EV-55 Outback
Puller, Tomáš ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Práce Remotorizace letounu EV-55 se zabývá možností náhrady tubrovrtulového motoru PT6A-21 pístovým vznětovým motorem. Je proveden výběr vhodného motoru a vrtule a vytvořen 3D model zástavby motoru do letounu. Dále je proveden hmotnostní rozbor, a na základě jeho výsledků a požadavku předpisu CS 23 ja stanoveno zatížení a proveden pevnostní výpočet motorového lože. V další části se práce zabývá návrhem úprav draku a výpočtem základních letových výkonů. V závěrečné fázi je pojednáno o předpokládané ekonomice provozu.
Rozbor leteckých nehod způsobených chybnou údržbou
Ježek, Martin ; Weis, Martin (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem leteckých nehod, způsobených selháním lidského faktoru při údržbě. Především se věnuje nejčastějším lidským chybám a okolnostem, které mohou vést k nehodě či neštěstí. Obsah bakalářské práce se skládá ze tří částí. V první jsou shrnuté základní statistiky leteckých nehod. V další části jsou analyzovány nejčastější příčiny leteckých nehod způsobené chybou v údržbě letadel a způsoby, jakými se je snažíme eliminovat. V poslední části jsou vybrány letecké nehody, u kterých byla jako jedna z hlavních příčin prokázána chyba člověka při údržbě, se zaměřením na vznik pochybení a následná opatření, která byla provedena ke zlepšení bezpečnosti v letovém provozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.