|
Podpora začínajícího třídního učitele na střední škole
Votápková, Michala ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá stavem podpory začínajících třídních učitelů na střední škole. v obecné rovině se zaměřuje na téma třídnictví v prostředí střední odborné školy, konkrétně je to vývoj profese učitele a jeho legislativní vymezení, aspekty spojené s třídnickou funkcí. Toto téma jsem si vybrala na základě toho, že tento rok poprvé zastávám funkci třídní učitelky a ráda bych tu funkci plnila zodpovědně a čestně. Zároveň bych chtěla i vyslechnout své zkušenější kolegy a získat od nich cenné rady, které potom mohu využít. Cílem práce je teoreticky uchopit téma náplně práce třídních učitelů na středních odborných školách. Popsat předpoklady, kompetence, legislativní rámec a náležitosti spojené s vykonáváním povinností třídního učitele. Zahrnout zde i aspekt socializace - ve smyslu adaptace třídního kolektivu, sociální struktuře třídy a to, jak lze na tuto sociální skupinu příznivě kázeňsky působit. v empirické části diplomové práce je výzkumným nástrojem případová studie třídních učitelů, kteří mají zkušenosti se zastáváním této funkce. Hloubkové polostrukturované rozhovory mapují, jak vnímají zastávání funkce, náročnost plnění povinností, vlastní osobní zkušenosti v pozitivním i negativním slova smyslu. Rozhovory se realizovaly v konkrétní soukromé střední odborné škole a byly provedeny se...
|