Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence vedoucích pedagogických pracovníků mateřských škol
Šarochová, Helena ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dvořáková, Danuše (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pozicí vedoucího pedagogického pracovníka mateřské školy. Teoretická část vymezuje vedoucí pracovníky mateřských škol, a to hlavně ředitele školy, jeho legislativní ukotvení a jeho pracovní náplň. Dále teoretická část definuje pojem kompetence a zabývá se kompetencemi ředitelů mateřských škol a jejich kompetenčními modely, které vycházejí z jejich pracovní náplně. Empirická část zkoumá formou kvantitativního výzkumu, zda jsou vedoucí pedagogičtí pracovníci vybaveni dostatečnými kompetencemi, které jsou nezbytné pro řízení mateřských škol. Výzkum byl realizován za pomoci dotazníkového šetření, které bylo zasláno ředitelům mateřských škol se sídlem ve Středočeském kraji. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké oblasti jednotlivých kompetencí považují ředitelé mateřských škol za nejdůležitější pro výkon jejich funkce. V empirické časti práce bylo zjištěno, že z oblasti manažerských kompetencí je pro ředitele nejdůležitější pro výkon jejich funkce ovládání manažerských kompetencí. Z lídrovských kompetencí je nejdůležitější oblastí řediteli mateřských škol považována schopnost sestavení a naplňování vize. U odborných kompetencí byla za nedůležitější oblast označena znalost právních předpisů. V rámci osobnostních kompetencí byla vybrána jako rozhodující oblast přijímání...
Implementace GDPR ve vybraných evropských školách
Kroutilová, Lucie ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací implementace evropského nařízení o ochraně osobních údajů neboli GDPR ve vybraných evropských školách. Práce je rozdělena na teorii a výzkumné šetření. Teoretická část se zaměřuje jako první na všeobecný význam ochrany osobních údajů, dále pak na definici základních pojmů GDPR a snaží se seznámit s nastaveným právním rámcem, platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Další díl teoretické části poukazuje na to, jak je Obecné nařízení o ochraně osobních údajů ukotvené ve školských vzdělávacích institucí. Na základě rešerše odborné literatury je zrealizován kvalitativní výzkum formou rozhovoru s vybranými respondenty. Jedná se o českého a španělského pověřence pro ochranu osobních údajů, kteří byli jmenování vybranou školou, aby poskytovali poradentství ohledně zpracování osobních údajů a zajišťovali dodržování povinností vyplívajících z Nařízení (EU) 2016/679. Cílem práce je zjistit, zda vybrané evropské školy mají totožný postup při plnění povinnosti dané platnou legislativou a poukázat na chyby vznikající v souvislosti s nedodržováním platných právních ustanoveních a následně identifikovat přínosy a negativa zavedení GDPR na těchto školách. Po realizaci výzkumu navazuje vyhodnocení dat, která se nám díky dostatečným výzkumným otázkám...
Management dalšího vzdělávání akademických pracovníků
Eclerová, Zdeňka ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je management dalšího vzdělávání akademických pracovníků na vybrané fakultě, části vysoké školy univerzitního typu. Cílem práce je analyzovat a popsat systém managementu dalšího vzdělávání akademických pracovníků a navrhnout zlepšení v této oblasti. Diplomová práce obsahuje teoretickou část a empirickou část. Teoretická část vychází z odborné literatury a zabývá se pojmy: vysoká škola, akademický pracovník, celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých, další profesní vzdělávání, podnikové vzdělávání. V kapitole s názvem Vysoké školy a akademičtí pracovníci nalezneme historii, význam a charakteristiku vysokých škol, objasnění termínu akademický pracovník a popis kompetencí vysokoškolského pedagoga. V kapitole s názvem Podnikové (firemní) vzdělávání lze najít mimo jiné oblasti odborného vzdělávání zaměstnanců, systém a strategie podnikového vzdělávání, formy a metody podnikového vzdělávání, zajištění podnikového vzdělávání a přístupy k rozvoji zaměstnanců. Empirická část popisuje kvalitativní výzkum. Zahrnuje analýzu strategických dokumentů na úrovni státní, univerzitní a fakultní. Obsahuje základní údaje o výzkumném šetření, které proběhlo metodou polostrukturovaných rozhovorů. Polostrukturované rozhovory se uskutečnily se zástupcem vedení fakulty a s akademickými pracovníky....
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců soukromé základní školy a mateřské školy v ČR a návrh na její změny
Kubínová, Lucie ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání zaměstnanců v jedné základní a mateřské škole na území České republiky. Jedná se o jednopřípadovou studii, která za využití kvalitativně-kvantitativního výzkumu má za cíl provést analýzu stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců dané organizace a také navrhnout změny stávající koncepce tak, aby byla v souladu s požadavky na strategickou koncepci vzdělávání zaměstnanců. Diplomová práce zahrnuje část teoretickou s vysvětlením relevantních pojmů z oblasti andragogiky a managementu a také část praktickou, kde je provedena analýza vnitřních dokumentů školy a popsána charakteristika stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců. Dále bylo také provedeno dotazníkové šetření pomocí 3 dotazníků, jejichž respondenti byli zaměstnanci školy a ředitelka školy. Tyto dotazníky byly navrženy za účelem ověření funkčnosti koncepce. Byly získány odpovědi na první výzkumnou otázku, která zní: Jaká je charakteristika stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců?, a která má napomoci s odpovědí na druhou výzkumnou otázku: Jaké změny se dají provést pro zlepšení kvality stávající koncepce? V první části výzkumu byly popsány charakteristiky vzdělávací koncepce zaměstnanců dané organizace obsahující základní údaje o organizaci a její historii, dále byla popsána vize, mise, kultura...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.