Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Information, perceived returns and college major choices
Kudashvili, Nikoloz ; Todua, Gega
Students may hold inaccurate beliefs about earnings and employment opportunities when making their education decisions. This paper analyzes the effects of information provision on student’s intended and actual college major choices in Georgia. Secondary school students in our experiment systematically overestimated the earnings and unemployment rates of college graduates. We find that 10 percent more students who received information on actual earnings and unemployment changed their actual college major choices than others. The changes in their majors are partly driven by differences in the perceived and actual unemployment rates, whereas the earning differences do not appear to play a role. We also estimate spillover effects on students who do not receive information directly, and show that they matter, but only for older students who are closer to high school graduation. Importantly, we find that the immediate changes in the intended choices are not linked to the final major choices, suggesting that measuring the effects of information on immediately expressed intentions may not be sufficient to understand how information affects actual real-life decisions. We find that both direct and indirect information provision have sizable effects on student college major choices.
Essays on the Economics of Education
Todua, Gega ; Jeong, Byeongju (vedoucí práce) ; Patrinos, Harry Anthony (oponent) ; Veramendi, Gregory (oponent)
V první kapitole se zabýváme politikou finanční pomoci v rozvojových zemích, které podporují vzdělávání studentů v zahraničí. Zatímco některé země poskytují finanční podporu studentům ve formě grantů a stipendií, jiné se spíše přiklání k metodě stu- dentských půjček. Tato práce používá informace z nového souboru dat, který popisuje charakteristiky vládních programů z celého světa, které se zaměřují na studentská stipendia a půjčky, které slouží jako prostředek pro finanční pomoc studentům při studiu v zahraničí. Tato data nám umožňují identifikovat jedinečná fakta o těchto poli- tických programech v rozvojových zemích. Výsledky ukazují, že v porovnání s metodou studentských půjček, jsou do stipendijních programů mnohem častěji vybírání stu- denti na základě svých dovedností. Zároveň se stipendijní programy zaměřují více na bakalářské a magisterské studium, a také po studentech častěji požadují návrat do domovské země. Ve své práci jsme zkonstruovali studentsko-migrační model pro dvě země s vládními zásahy, který kvalitativně bere v úvahu zákonitosti, které jsme vypo- zorovali v datech. V našem modelu jsou zásahy vlády oprávněné a to ze dvou důvodů. Zaprvé, studenti z rozvojových zemí jsou finančně omezeni a nemohou si tedy dovolit vzdělání v zahraničí....
Financing education abroad: a developing country perspective
Todua, Gega
Developing countries intensively promote education abroad through financial aid policies. While some financially support students with scholarships, other countries prefer to provide loans. This paper provides a novel data-set containing characteristics of world-wide government-funded scholarship and loan programs supporting education abroad. The data allows us to identify unique stylized facts on these financing policies for middle and low income countries. We find that scholarship programs more frequently select students based on merit criteria, target graduate and postgraduate study level, and require recipients to return after studies than loan programs do. We build a two-country student migration model with government intervention to qualitatively account for the observed patterns. In our model, government intervention is justified for two reasons. First, students from a developing country are financially constrained and cannot afford education abroad. Second, the government values the productivity of ”returnees” higher than the market does. We argue that when students are uncertain about their future productivity and may fail at their studies, scholarship programs can insure them against potential default. Consequently, if students differ in their expected ability, under certain conditions a government with a tight budget will prioritize ex-ante high-ability students and support them with scholarships with the return requirement, and support ex-ante low-ability students with loans without the return requirement.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.