Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 348 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Audiokodeky a testy pro zhodnocení jejich poslechové kvality
Hudec, Andrej ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá audio kodekmi a testami pre zhodnotenie ich posluchovej kvality. Práca ponúka popis vlastností ľudského sluchu, stručný úvod do problematiky audio kódovania, kompresie zvukových dát a posluchových testov. Bakalárska práca tiež obsahuje teoretický popis kódovacích procesov zvolených audio kodekov, vyhodnotenie merania ich výpočtovej náročnosti a vyhodnotenie posluchovej kvality každého z nich pomocou posluchových testov. Na implementáciu prostredia posluchových testov boli použité programovacie jazyky HTML, CSS, Javascript a Python. Zvukové súbory, ktoré boli predmetom skúmania v posluchových testoch boli získané pomocou knižnice FFmpeg.
Vizualizace zvuku
Jelínková, Jana ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vizualizace zvuku, tedy vytvoření objektu, jehož parametry budou měněny na základě časově proměnných parametrů zvuku. V první části se práce zabývá různými druhy vizualizací jak z historie, tak ze současnosti. Dále pak uměleckou teorií vztahující se k vizualizaci zvuku. Ve druhé části práce je popsán postup řešení v prostředí Pure Data, princip získávání vybraných parametrů z nahrávky a vytvoření vlastního rozšíření pro Pure Data.
Mikrofonní pole pro odhad směru přicházejícího zvuku
Kubišta, Ladislav ; Balík, Miroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá detekcí směru přicházejícího zvuku pomocí analýzy zvuku. Využívá především metod založených na~časovém zpoždění signálu. Algoritmus nalezení směru vychází z~křížové korelace a z jejích metod. V~závěru jsou shrnuty výsledky měření určování směru, jak naprogramovaného zvuku, tak i zvuku nahraného laboratorních podmínkách a reálném prostředí. Veškeré výpočty byly provedeny pomocí simulačního prostředí Matlab.
Percepční kódování zvukových signálů
Novák, Vladimír ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato semestrální práce se zabývá percepčním kódováním zvukových signálů u formátu MPEG1 Layer 3 (ISO/IEC 11172-3). Popisuje principy a algoritmy psychoakustického modelu. Výstupem práce je program v prostředí MATLAB simulující Psychoakustický model 2 tohoto formátu.
Aplikace pro dvoukanálovou analýzu elektroakustického systému v reálném čase
Bača, Petr ; Balík, Miroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce nese teoretický podklad pro realizaci zadané aplikace. Mimo jiné se diskutuje problematika Fourierovy transformace, výpočtu funkce frekvenční odezvy a jsou rozebrány pojmy koherence, impulsní odezva a skupinové zpoždění. Použití aplikace je vneseno do kontextu praxe zvukového inženýra. Je popsána realizace nástroje v prostředí MatLab. Následně se práce zabývá testováním aplikace, zobrazuje a komentuje její výstupy.
Návrh a realizace vstupních a výstupních obvodů A/D a D/A převodníku pro zpracování zvukových signálů
Stejskal, Tomáš ; Koton, Jaroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh obvodového schématu vstupních a výstupních obvodů analogově – digitálních a digitálně – analogových převodníků určených ke zpracování nízkofrekvenčních signálů a jejich realizace. Po teoretickém úvodu do problematiky souvisejícím s kvalitativními požadavky na zpracování audiosignálu nízkofrekvenčními zesilovači následuje výběr aktivní součástkové základny s ohledem k dosažení požadované kvality a parametrů definovaných v zadání. Posléze následuje návrh obvodového schématu vlastního řešení vstupního a výstupního zesilovače a realizace jejich funkčních vzorků. Vstupní zesilovač umožňuje některé z funkcí, které jsou běžné u profesionálně zpracovávaného zvuku, což jsou aktivace útlumového článku, obrácení fáze vstupního signálu a funkce MUTE. Tento zesilovač je tvořen třemi logickými bloky. Prvním blokem je předzesilovač o velkém zesílení cca 60dB a velkým odstupem užitečného signálu od šumu. Následuje blok tvořený filtrem horní propusti potlačující rušivé signály tzv. brum. Posledním blokem je výstupní zesilovač, který zajišťuje symetrický výstup pro připojení A/D převodníku. Výstupní zesilovač, ke kterému je připojen D/A převodník se skládá ze dvou logických bloků. Vstupní zesilovač je prvním blokem, který vstupující symetrický signál mění na nesymetrický. Druhý blok je tvořen výstupním zesilovačem majícím symetrický výstup o linkové úrovni.
Implementace parametrického ekvalizéru do VST3 zásuvného modulu
Pevný, Jindřich ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Frenštátský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje oblasti DSP (číslicové zpracování signálů – Digital Signal Processing), konkrétně parametrickým strukturám digitálních shelving filtrů využitelných jakožto stavebních bloků parametrického ekvalizéru. Cílem práce je nastudovat možnosti nepřímého návrhu parametrických filtrů využitím dekompozice přenosové funkce shelving filtrů na funkci fázovacího článku a následná implementace těchto filtrů do zásuvného modulu pomocí Steinberg VST3 SDK.
Zvukové rozhraní pro signálový procesor využívající sběrnice IEEE 1394
Staroň, Martin ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je návrh spojení signálového procesoru Freescale řady DSP56300 se sběrnicí TDM zvukového rozhraní DICE II iKit společnosti DFM Audio. Rozhraní využívá sériovou sběrnici IEEE1394 FireWire, prostřednictvím které je z hostitelského počítače přenášen zvukový signál. Tento signál přijímá rozhraní DICE II, jenž převádí zvuková data na sběrnici TDM. K této sběrnici je připojen samotný signálový procesor, který zpracovává zasílaná zvuková data v reálném čase. Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice signálových procesorů. Podrobněji je zde popsána řada signálových procesorů DSP56300 společnosti Freescale. Následuje základní specifikace sběrnice IEE1394 FireWire. Teoretická část je zakončena popisem sběrnice TDM, rozhraní I2S a popisem systému AudifiedDSP Solution. V praktické části bylo vyřešeno spojení signálového procesoru a rozhraní DICE II, včetně odladění a zprovoznění obslužného programu pro obousměrnou komunikaci. Jednou z možností využití výsledků této práce je schopnost komunikovat s uvedenými signálovými procesory z prostředí aplikačních programů běžících na hostitelském počítači, jako například programů pro zpracování zvukových signálů.
Elektrónkový slúchadlový zosilňovač s USB DAC vstupom
Rozkopal, Tomáš ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Vlček, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku přenosu zvuku pomocí sběrnice USB. Je rozebrán princip sběrnice, její fyzikální vlastnosti a popis přenosu informace. Na příkladu audiozařízení je popsáno, jak se chová koncové zařízení. V druhé částí práce je vysvětlen nárok na digitálně/analogové převodníky, popsány jejich vlastnosti, jako je například rozlišení, rychlost převodu a odstup rušivých složek signálu od užitečných. Dále jsou rozebrány dva základní převody mezi digitálním a analogovým převodem. V teoretickém závěru, třetí části práce, je rozebírán princip elektronek a vysvětlen princip vakuové diody, triody, tetrody a pentody. Jednotlivé typy elektronek jsou doplněné o současně vyráběné typy a stručným popisem jejich využití v obvodu. Ve čtvrté části práce jsou diskutovány možné řešení návrhu zprostředkování přenosu dat mezi počítačem a koncovým zařízením. Jsou srovnány různé, dnes dostupné mikrokontroléry. Návrh pokračuje řešením problému s připojením DA převodníku pomocí sběrnice I2S a je navržen DA převodník s napěťovým výstupem. V poslední části návrhu obvodu jsou vysvětleny požadavky na analogový filtr a numericky odvozené hlavní předpoklady koncového zesilovače. Je navržen elektronkový filtr typu dolní propust a diskutováno možné řešení koncového zesilovače.
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 348 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.