Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Trumpetisté České filharmonie
Halata, Jakub ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce představuje trumpetisty, kteří prošli Českou filharmonií od jejího vzniku až po současnost. Krátce shrnuje historii České filharmonie, přináší životopisy jednotlivých hudebníků a přehled jejich nástrojů.
James Morrison - fenomén hudby
Pollák, Dávid ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Práce James Morrison - fenomén hudby představuje život a působení tohoto umělce. Poukazuje na jeho multiinstrumentalismus, techniku a styl hry, především na dechové nástroje. Dále charakterizuje vybrané jazzové trumpetisty na české a slovenské scéně a obsahuje také rozhovor s Jurajem Bartošem.
Významné skladby českých autorů 20. století s využitím trubky v literatuře sólové a komorní
Soukup, Jiří ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci se snažím o přehled českých skladatelů 20. století, kteří komponovali nebo stále komponují skladby pro trubku v komorní, a především sólové tvorbě.
Nátiskové problémy při hře na žesťové nástroje
Ratajová, Kristýna ; DIVOKÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; REJLEK, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá nátiskovými problémy při hře na žesťové nástroje. Čerpá ze zkušeností praktických hráčů a vyvozuje rady pro interprety, kteří se s problémy setkávají. Obsahuje rozhovory s aktivními hráči a s děkanem HF JAMU Jindřichem Petrášem. Práce dále přináší výsledek výzkumu o nátiskových problémech, který proběhl mezi hráči na žesťové nástroje.
Základní umělecká škola Jindřicha Jindřicha Cheb
Mandous, Lubomír ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce zpracovává historii Základní umělecké školy Jindřicha Jindřicha v Chebu v letech 1918-1990. S pomocí převážně německy psaných archivních pramenů mapuje, jakým způsobem fungovala hudební škola v Chebu v meziválečném období a posléze během druhé světové války, kdy bylo Chebsko součástí nacistického Německa. Z kronikových zápisů se snaží zrekonstruovat její poválečnou historii - po odsunu německého obyvatelstva jedinou institucí poskytující hudební vzdělání v Chebu zůstala česká hudební škola, pozdější Lidová škola umění Jindřicha Jindřicha. Práce se zaměřuje na fungování tohoto vzdělávacího zařízení z různých hledisek. Vedle vývoje počtu žáků a pedagogického sboru si všímá například i problémů (prostorových, finančních apod.) se kterými se museli ve výše zmíněném období potýkat.
Henri Tomasi, André Jolivet, Eugene Bozza a jejich tvorba pro trubku
Doležal, Jakub ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Magisterská práce Henri Tomasi, André Jolivet, Eugene Bozza a jejich tvorba pro trubku, se věnuje těmto třem významným hudebním osobnostem 20. století. Práce v první kapitole pojednává o rozvoji francouzské skladatelské a trumpetové školy začátku tohoto století. Dále se věnuje, v každé kapitole zvlášť, jedné ze tří osobností. Vždy je uveden životopis se zaměřením na přínos pro rozvoj repertoáru pro trubku a rozbor jedné ze skladeb autora.
Významní trumpetisté přelomu 19. a 20. století
Dabrowski, Tomáš ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
V této bakalářské práci je zaznamenáno několik významných trumpetistů přelomu 19. a 20. století. První kapitola je věnována stavbě nástroje, na který se v té době hrálo. Podrobně se tato práce v dalších kapitolách zabývá oblastí Ruska, Německa a USA a je zaměřena na trumpetisty, kteří migrovali mezi těmito zeměmi.
Oskar Böhme a jeho koncert e moll op. 18 pro trubku
Vasilová, Martina ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Jako hlavní cíl mé bakalářské práce jsem si zvolila problematiku koncertu Oskara Böhmeho a jeho zapomenutý život. Svou práci jsem rozdělila do pěti kapitol, ve kterých se zabývám rodinou Oskara Böhmeho a jeho studiem, které je zajímavé pro dnešní generaci trumpetistů. Dále se zabývám jeho skladatelským odkazem, méně známými díly, ale i stěžejními kompozicemi. Ve čtvrté kapitole se věnuji obtížnosti trubkového koncertu a faktem, proč se premiérovaný Böhmův Koncert na cornet á pistons hrál od jisté doby více na B trubku v tónině f moll. V poslední kapitole ujasňuji provedení Böhmeho koncertu v naší době, tzn. znovuobjevení koncertu dnešní generací trumpetistů.
Ikonoklasmus doby husitské
Rejlek, Vladimír ; Kubín, Petr (oponent) ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce)
Několik desetiletí husitských Čech patří k těm obdobím národních dějin v jejichž interpretaci historiografií lze vysledovat zásadní polarisaci názorů odvozenou zejména v dřívějších dobách od subjektivního konfesního nebo filosofického zaměření pisatelů. Táborské oddíly putující pod znamením kalicha tak mohly zároveň býti loupežnými rotami řemeslných vrahů stejně jako pro jiného národními bojovníky za ideály pravdy a víry čelící invasi sil feudální reakce. Apologetickému rázu některých spisků odpovídal i pečlivý výběr fakt opírající se jednak o relativně nepříliš četnou, ale novými nálezy a edicemi se postupně rozšiřující pramennou základnu, jednak o práce Wácslava Wladiwoje Tomka, Františka Palackého a později i Josefa Pekaře považované obecně za klasické. V tomto sporu o smysl husitských dějin se opakovaně setkáváme s argumentací o brutalitě husitů, kteří likvidovali nejen své angažované politické odpůrce, ale vyvražďovali i ženy a děti, vypalovali kostely a kláštery a jejich ničení se nezastavilo ani před uměleckými díly. Dovolávat se zde mohli i svědectví Palackého, který ve svých Dějinách národa českého napsal: "zástupové rozjitření obořili se nejprve outokem na ty kláštery a kostely, kterýchžto kněží nejvíce byli v nenávisti vpadli. Vypáčivše dveře jejich násilím, potřískali v nich všecky ke službám...
Výuka hry na trombon pro začátečníky
Kárník, Václav ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; REJLEK, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce Výuka hry na trombon pro začátečníky pojednává o výuce, praktické metodice, literatuře a motivaci žáků ve hře na trombon pro začínající hráče. Zaměřuje se hlavně na konkrétní postupy, jako jsou předpoklady pro hru na trombon, výběr nátrubku, držení nástroje, nátisk, nasazení a dýchání. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o samotných počátcích studia hry na trombon. Druhá kapitola se zabývá metodickými postupy, kde je pojednáno o nátiskových a dechových cvičeních, rozvoji techniky, způsoby hry legáta a o vyučovacích hodinách. Třetí kapitola je věnována trombonové literatuře pro začátečníky a čtvrtá kapitola je o motivaci žáků a možnostech, jakým způsobem žáky ke hře na trombon inspirovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.