Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza obrazu vybraných technologických startupů na spektru české internetové žurnalistiky
Petruková, Anna-Marie ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato kvalifikační práce má za cíl zjistit motivace vybraných startupů k využití strategické komunikace, především public relations (PR), a analyzovat jejich mediální obraz. Opírá se o teoretickou část práce, která se zabývá startupy, jejich ekosystémem, strategickou komunikací a public relations. Práce se soustředí na tři výzkumné otázky: Jaké komunikační cíle si technologické startupy stanovují při využívání PR? Plní se technologickým startupům prostřednictvím PR komunikační cíle? A rozumí startupy PR a začleňují jej do své byznysové strategie? Metodologická část stanovuje také hypotézy a popisuje použité metody výzkumu, které zahrnují rozhovory s představiteli startupů a analýzy mediálního obrazu těchto subjektů.
Self-greenwashing u mladých lidí ve věku 18 až 35 let
Křivánková, Simona ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je popsat spotřebitelské chování mladých lidí v České republice ve vztahu k udržitelnosti. V rámci práce se operuje s pojmem self-greenwashing, který definuje kategorie odklonu chování mladých lidí od environmentálních hodnot. V teoretické části je popsán greenwashing, z nějž koncept vychází, dále se věnuje dosavadnímu zjištění ve vztahu k udržitelnosti a je zakončena konceptualizací pojmu self-greenwashing. Ve výzkumné části je nejprve popsaná metoda sběru dat pomocí focus groups a metoda zpracování dat pomocí otevřeného a axiálního kódování. Proběhly 3 ohniskové skupiny celkem o 15 respondentech ve věkovém rozmezí 18 až 35 let. Výsledky výzkumu potvrdily výskyt self-greenwashingu mezi mladými lidmi a dělí je do tří skupin podle deklarovaného zájmu o ochranu životního prostředí a reálných činů a vlivů na jejich chování.
Interpretace filmového narativu v dílech Alejandra Gonzáleze Iňárritua
Juřenová, Nikola ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá interpretací filmového narativu v dílech mexického filmového režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritua. Prostřednictvím narativní analýzy sedmi celovečerních filmů, včetně Amores Perros, Babel a Bardo - falešná kronika několika pravd, budu zkoumat režisérův osobitý přístup ke konstrukci filmového vyprávění. Analýza zahrnuje aspekty narativní logiky a časové manipulace, aby identifikovala opakující se vzorce a narativní prostředky používané v Iñárrituových dílech. Teoretická část stručně představí režiséra a ukotví jeho postavení v kontextu moderní mexické kinematografie. Metodologická část práce vychází z filmových teorií Davida Bordwella a Seymoura Chatmana. Ty jsou posléze doplněny o teorie Charlese Ramíreze Berga a dalších autorů, zaměřující se na komplikované narativy. Analytická část práce zkoumá využití narativní techniky, tematické motivy a sociálně-politické kontexty přítomné v jeho filmech. Vzhledem k tomu, že nelineární forma příběhu nepředstavuje jediný specifický prvek jeho tvorby, zaměřím se také na chronologické zkoumání jeho filmografie a umělecký vývoj v časovém období let 1983 až 2023. Zjištění této analýzy přispívají k hlubšímu pochopení Iñárrituova režijního stylu a osvětlují charakteristické rysy jeho filmové tvorby.
Vliv rozvoje hudebních streamovacích služeb na česká rádia
Šidlák, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem proměny komunikace českých rozhlasových stanic ve světle rozvoje streamovacích platforem, nových médií a technologií. Zejména popisuje, jakým způsobem využívají rozhlasové stanice nová média ke svojí komunikaci a doplnění tradičního FM vysílání. Teoretická část práce popisuje historii rozhlasu u nás, představuje streamovací služby jako nový způsob distribuce hudby a shrnuje názory některých autorů, kteří se tématem zabývali dříve. Praktickou část práce tvoří analýza mediálních výstupů jednotlivých stanic a rozhovory s respondenty, profesionály z rozhlasové praxe.
Užití emoji v online komunikaci napříč generacemi
Nechvátalová, Lenka ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
In the current digital era, emoji are an integral part of everyday online communication, expressing a range of emotions and thoughts. This paper focuses on the understanding and use of emoji by different generations, with an emphasis on Generations Z, Y, X and Baby Boomers. Emoji offer a wide range of expressions and symbols, but their interpretation can differ between generations, which can lead to misunderstandings. This thesis explores the basic emoji that may be more likely to cause these misunderstandings. The aim is to identify the meanings of emoji in different generations and the influence of age and the digital environment on interpretation. The research will focus on the use and interpretation of emoji across generations. The aim is to improve understanding in online communication across generations, where emoji play a key role in communicating emotions and moods.
Zobrazení vedlejších účinků vakcín proti covid-19 v českém televizním zpravodajství
Zelbová, Judita ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na to, jakým způsobem byly v době pandemie nemoci covid-19 mediálně prezentovány vedlejší účinky očkování proti této nemoci. Jejím cílem bylo zjistit, jakým způsobem o vedlejších účincích referovaly české celostátní televizní stanice ve večerních zpravodajských relacích, jaké byly rozdíly v podání mezi stanicemi a jaké si k prezentování tématu zvaly odborníky. Práce primárně využívá kvalitativní obsahovou analýzu a doplňkově kvantitativní obsahovou analýzu. Práce ukazuje, že tři ze čtyř sledovaných televizních stanic (ČT1, Nova a Prima) přistupovaly koncepčně k prezentování tématu velmi podobným způsobem, TV Barrandov se v tomto směru zcela vymyká. Všechny televize prezentovaly vedlejší účinky na základě podložených dat s důrazem na informace získané od relevantních organizací (Evropská léková agentura, Státní ústav pro kontrolu léčiv) a odborníků (nejčastěji epidemiologů, imunologů a lékařů různých odborností). Obecně byly vedlejší účinky zobrazeny oproti očekávání poměrně okrajově a stěžejním tématem se staly pouze v období jara 2021, kdy se objevilo větší množství nežádoucích reakcí u očkovací látky AstraZeneca.
Strategic communication of sustainability and social responsibility of Plzeňský Prazdroj: A Case study of the Pro Chmel project
Chánová, Lucie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Ačkoli se dnes od organizací očekává, že budou společensky angažovanější než kdykoli předtím, a téměř žádná společnost se tomu nevyhne, téma společenské odpovědnosti udržitelné politiky se datuje až do 19. století. Tato práce prozkoumává jak vývoj společenské odpovědnosti a jejích přidružených témat jako udržitelnost, etika v podnikání či legitimita, tak zároveň řeší komunikační stránku této problematiky. Komunikace společensky odpovědných aktivit i udržitelného přístupu dané firmy se stala zásadní otázkou při budování důvěry udržování legitimity podniku v očích stakeholderů. Práce se věnuje zásadám a pravidlům komunikace, které má Plzeňský Prazdroj v rámci sdílení společensky odpovědných a udržitelných témat nastavené. Zároveň prozkoumává vývoj ivých firemních reportů o udržitelnosti a to konkrétně v analytické části diplomové práce se autorka věnuje kritické analýze projektu PRO CHMEL, kde využívá nejen obsahovou kvantitativní analýzu vybraných komunikačních kanálů projektu, doplněnou o jeho mediální pokrytí, ale také hloubkové rozhovory s vybranými stakeholdery.
Best practices strategické komunikace českých firem se zaměřením na web a komunikaci značky
Jančarová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá strategickou komunikací českých firem a jejich značek na webových stránkách a formulací best practices pro tuto oblast strategické komunikace. V České republice v současnosti není dostatek výzkumů, které by se touto problematikou zabývaly a principy nejlepší praxe pro komunikaci firem na webu v oboru také chybí. Práce si klade za cíl: vytvořit soubor teoretických poznatků o vybraném tématu strategické komunikace; popsat, jak české firmy komunikují na svých webových stránkách; a formulovat best practices pro strategickou komunikaci firem a značek na webových stránkách. Teoretická část je zaměřena na definování a popis klíčových pojmů a vytvoření báze poznatků pro výzkum. V metodologické části jsou stanoveny výzkumné otázky a charakterizovány vybrané metody zkoumání - obsahová analýza a rozhovory s odborníky z oboru. Pro kvantitativní obsahovou analýzu byl rovněž vytvořen Model tematických okruhů. Hypotéza předpokládá, že nadpoloviční většina vybraných firem nekomunikuje na webových stránkách své cíle ani vize a mise. Z výsledků vyplývá, že většina firem strategická sdělení nekomunikuje, což potvrzuje hypotézu. Zároveň bylo zjištěno, že se v komunikaci firem objevují témata, která se opakují napříč vzorkem a většina zachovává neutrálně formální tón komunikace v...
Komunikace v myslivosti
Vavřich, Adam ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací největší české zájmové myslivecké organizace - Českomoravské myslivecké jednoty, z.s. Dále se práce zabývá názorem veřejnosti na oblasti myslivosti a komunikace v myslivosti. Hlavním cílem práce je představit komunikační mix Českomoravské myslivecké jednoty, marketing této organizace a její interní komunikaci. První část práce je věnována vymezení teorie v oblasti myslivosti, komunikace a marketingu zájmových sdružení. Je zde představen teoreticko-metodologický rámec zkoumaných pojmů a subjektů. V metodologické části jsou podrobně popsány výzkumné cíle a použité metody výzkumu. Praktická část obsahuje samotný výzkum, který je ve své podstatě rozdělen na dvě hlavní části - jednu tvoří dotazníkové šetření a druhá je podrobně zaměřena na jednotlivé složky komunikačního mixu Českomoravské myslivecké jednoty. Na závěr praktické části je představen soubor doporučení v oblasti komunikace a public relations Českomoravské myslivecké jednoty. V oblasti komunikace mysliveckých organizací neexistuje, kromě této bakalářské práce, mnoho odborných prací. Práce rozšiřuje penzum teoretických znalostí v oblasti myslivosti a komunikace zájmových neziskových organizací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.