Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chování základní hlasivkové frekvence v sonorních slabičných kodách v češtině
Svatošová, Michaela ; Volín, Jan (vedoucí práce) ; Skarnitzl, Radek (oponent)
Fonetický výzkum ukázal, že posluchači vnímají intonaci pouze v určitých částech kontury základní hlasivkové frekvence (F0). Popisy intonačních vzorců se často zakládají na hodnotách F0 ve vokálech. Výšku hlasu však lze ovládat i v sonorních souhláskách (nazálách, aproximantách), které mohou být v češtině součástí slabičných kod. Cílem této práce bylo srovnání slabik se sonorní kodou a bez kody a posouzení toho, jestli jsou si kontury F0 podobnější v doméně slabičného jádra, nebo spíše v doméně slabičného základu. Materiál tvořily úryvky audioknih načtených šestnácti profesionálními herci o celkovém rozsahu dvou hodin. Při analýze bylo použito více různých metod - zachycení kontur F0 něko- lika vybranými body, modelování celé kontury F0 pomocí Legendrových poly- nomů a funkční analýza hlavních komponent (FPCA). Výsledky naznačily, že doménu relevantní pro produkci funkčních intonačních vzorců (melodémů) v češtině představuje slabičný základ. Kontury F0 ve sla- bičných základech dosahovaly podobnějších hodnot rozsahu (mezi oběma typy slabik) než kontury F0 měřené ve slabičných jádrech. Také jejich tvary byly srovnatelnější v rámci slabičných základů. U slabik se sonorní kodou byl vztah sklonu kontury F0 ve slabičném jádru a v následující sonorní kodě poměrně variabilní. Ve většině případů zůstal...
Znělost vybraných párových hlásek v šeptané češtině
Svatošová, Michaela ; Bořil, Tomáš (vedoucí práce) ; Šturm, Pavel (oponent)
Čeština patří k jazykům, v nichž je fonologický kontrast znělosti primárně rea- lizován přítomností či nepřítomností základní hlasivkové frekvence. Při šepotu však hlasivky nekmitají, a proto v něm znělost chybí. Přesto se lidé v určitých situacích pomocí šepotu úspěšně dorozumívají. Výzkumy na řadě jazyků ukazují, že posluchači jsou schopni znělostní páry v šepotu rozlišovat i u samostatných slov nebo slabik, které nemají žádný význam, tedy pouze na základě akustických vodítek. Cílem této práce bylo ověřit uvedené poznatky na češtině a získat lepší představu o akustických rysech, které se na srozumitelnosti šepotu podílejí. Analyzovala jsem nahrávky znělostních párů českých exploziv a frikativ, které byly zasazeny do modálních a šeptaných pseudoslov. Z několika měřených parametrů se znělostní protějšky nejvýrazněji lišily svým trváním, ačkoli v menší míře než v modální fonaci, což naznačuje slabší zachování jinak redundantního rysu. Percepční test dále potvrdil velmi dobrou rozpoznatelnost fonologické znělosti v šepotu, ale s podstatnými rozdíly mezi jednotlivými znělostními páry. Propojení akustického a percepčního pohledu navíc umožnilo orientační odhad vlivu konkrétních para- metrů na vnímanou znělost, který by mohl být podrobněji prozkoumán v dalších studiích. Klíčová slova: fonologický...
Česká ženská lobby na Facebooku: případová studie prezentace témat a cílů
Svatošová, Michaela ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Štogrová Jedličková, Petra (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat na příkladu síťové organizace Česká ženská lobby (ČŽL), jaká jsou zásadní témata současného ženského neziskového sektoru, a jak jsou komunikována prostřednictvím sociální sítě Facebook. Práce neopomíjí také to, jaké jsou na ně ohlasy z řad uživatelské skupiny. Na základě těchto dvou aspektů diplomová práce analyzuje vztah mezi tím, co ČŽL považuje za aktuální téma a co považuje za stěžejní veřejnost reprezentovaná uživatelskou skupinou ČŽL na Facebooku. Předmětem zkoumání jsou i způsoby, jakými ČŽL využívá facebookového profilu k prosazování svých hodnot a cílů, jakým způsobem je využívá ke změnám na politické i občanské úrovni. V teoretické části jsou vysvětleny základní koncepty a pojmy, kterými je internetový aktivismus/kyberaktivismus, občanská společnost a aktivní participace v rámci kyberprostoru. Empirická část popisuje metody výzkumu a práci s výzkumnými daty. Závěrečnou částí je kvantitativní analýza dat facebookových příspěvků, na kterou navazuje kvalitativní analýza některých aspektů facebookové komunikace a její využití pro aktivistické účely. Práce je uzavřena seznamem doporučení pro efektivní komunikaci na sociální síti. Klíčová slova: aktivismus, kyberaktivismus, internetový aktivismus, Česká ženská lobby, Facebook, sociální síť, nová média,...
Vliv kulturních prvků na marketing
Svatošová, Michaela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Šindelář, Václav (oponent)
Práce popisuje jednotlivé kulturní prvky, které ovlivňují marketing. Uvádí také vliv kulturních dimenzí. Práce se zabývá reklamou, ve které se popsané kulturní prvky či dimenze mohou vyskytovat. Jsou zde uvedeny národní styly reklamy v rámci Evropské unie. V práci je uveden výzkum, který se věnuje vybraným kulturním prvkům. Konkrétně se jedná o jazyk v reklamních textech a o barvy, které vyjadřují obor podnikání. V závěru práce je zhodnocení reklamní kampaně společnosti Philips z hlediska kulturních dimenzí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.