Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace systémů hudebního vzdělávání a výchovy ve vybraných zemích Evropy
Lojdová, Jaroslava ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Autorka ve své práci uskutečňuje komparaci hudebněvýchovných systémů ve vybraných evropských zemích. Po důkladném prostudování dostupné odborné literatury realizuje výzkum ve třech tematických oblastech: současný stav hudební výchovy na 2. stupni základních škol, aktuální potřeby studentů vysokých hudebních škol a návrhy národních koordinátorů EAS na zkvalitnění přípravy budoucích učitelů hudby. Výzkum uskutečnila s hudebními pedagogy základních škol 2. stupně, studenty vysokých škol s hudebně pedagogickým zaměřením a s národními koordinátory EAS, kteří jsou současně vysokoškolskými hudebními pedagogy. Na základě výsledků výzkumu ve své práci se vyjadřuje k vymezeným pracovním hypotézám. Práce je aktuálním pohledem na současnou problematiku hudební kultury a výchovy v evropských zemích. Vybízí hudební pedagogy ke spolupráci při řešení společných hudebně pedagogických témat a přináší cenné podněty do hudebněvýchovné praxe.
Hudebně integrativní projekty pro děti na 1. stupni ZŠ (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Fantová, Růžena ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Lojdová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce analyzuje dosavadní zkušenosti s uskutečňováním koncertů pro děti v českém prostředí a v zahraničí. Na základě teoretických východisek (historické, psychologicko-ontogenetické a sociální povahy) byly vytvořeny hudebně integrované scénáře koncertů pro děti mladšího školního věku. Následně byla ve výzkumné části ověřena jejich účinnost. Jejich výsledky byly posouzeny s ohledem na stanovený předmět, cíle, metody, pracovní hypotézy. Poslední část bakalářské práce je věnována metodickým námětům pro hudebně výchovnou praxi na prvním stupni základních škol.
Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání v českém základním uměleckém vzdělávání
Lojdová, Jaroslava ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Ašenbrenerová, Ivana (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV) v českém základním uměleckém vzdělávání se zabývá vývojem současné pedagogické reformy a její aplikací v hodinách hudební nauky v základních uměleckých školách. Prostřednictvím dostupných zdrojů jsem vystihla její historický vývoj a proměny vzdělávacího obsahu, metod a organizačních forem výuky. Z výzkumu, který jsem provedla, pak vyplývá, že současná pedagogická reforma pomohla přesněji pojmenovat náplň a rozsah práce v hodinách hudební nauky. Umožnila přizpůsobit obsah hudební nauky specifickým podmínkám a profilaci jednotlivých škol, dala nový pohled na cíle výuky a posílila pozice pedagoga v tvorbě strategických dokumentů školy. Z obsahového hlediska došlo k provázanosti interpretačních dovedností s porozuměním zákonitostem hudby s dostatečným prostorem pro budování žebříčku hodnot žáků a pro formování jejich postojů. Zjistila jsem, že mezi metodami výuky se uplatňuje zejména kritické myšlení, vrstevnické učení, spolupráce ve skupinkách a činnostní výuka, to vše s důrazem na názornost. Z progresivních metod je nejčastěji zastoupena simulační metoda. Z těchto zjištění vyplývá to, co uvádím v závěru práce, že totiž hudební nauka v základních uměleckých školách stále podléhá snahám o zlepšování a...
Hudebně integrativní projekty pro děti na 1. stupni ZŠ (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Fantová, Růžena ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Lojdová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce analyzuje dosavadní zkušenosti s uskutečňováním koncertů pro děti v českém prostředí a v zahraničí. Na základě teoretických východisek (historické, psychologicko-ontogenetické a sociální povahy) byly vytvořeny hudebně integrované scénáře koncertů pro děti mladšího školního věku. Následně byla ve výzkumné části ověřena jejich účinnost. Jejich výsledky byly posouzeny s ohledem na stanovený předmět, cíle, metody, pracovní hypotézy. Poslední část bakalářské práce je věnována metodickým námětům pro hudebně výchovnou praxi na prvním stupni základních škol.
Komparace systémů hudebního vzdělávání a výchovy ve vybraných zemích Evropy
Lojdová, Jaroslava ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Autorka ve své práci uskutečňuje komparaci hudebněvýchovných systémů ve vybraných evropských zemích. Po důkladném prostudování dostupné odborné literatury realizuje výzkum ve třech tematických oblastech: současný stav hudební výchovy na 2. stupni základních škol, aktuální potřeby studentů vysokých hudebních škol a návrhy národních koordinátorů EAS na zkvalitnění přípravy budoucích učitelů hudby. Výzkum uskutečnila s hudebními pedagogy základních škol 2. stupně, studenty vysokých škol s hudebně pedagogickým zaměřením a s národními koordinátory EAS, kteří jsou současně vysokoškolskými hudebními pedagogy. Na základě výsledků výzkumu ve své práci se vyjadřuje k vymezeným pracovním hypotézám. Práce je aktuálním pohledem na současnou problematiku hudební kultury a výchovy v evropských zemích. Vybízí hudební pedagogy ke spolupráci při řešení společných hudebně pedagogických témat a přináší cenné podněty do hudebněvýchovné praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.