Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historický vývoj náprav vozidel
Kubiš, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsán historický vývoj náprav vozidel, zároveň je zde uveden přehled typů náprav s technický popisem, výhodami a nevýhodami. Pozornost je věnována také historickému vývoji odpružení a tlumení vozidel s popisem vybraných systémů. V práci jsou popsána konstrukční řešení podvozků vybraných automobilů.
Renovace historického osobního automobilu Tatra T87
Pončík, Jakub ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Jakub Pončík RENOVACE HISTORICKÉHO OSOBNÍHO AUTOMOBILU TATRA T87 BP, ÚADI, 2015, 54 str., 34 obr. Cílem této bakalářské práce je popsat historii automobilky Tatra a průběh renovace Tatry 87.
Emise zážehových motorů
Semela, Lukáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá emisemi zážehových motorů. Na úvod je čtenář seznámen s historií a dozví se, proč je důležité tuto problematiku řešit. Dále je zde vysvětlen pojem emise, popsáno jeho chemické složení, vliv na životní prostředí a lidský organismus. Zmíněn je také princip měření. Výklad pokračuje platnou legislativou v Evropské unii. Práce je zakončena informacemi o dodatečné úpravě emisí a kapitolou, která nastiňuje vyhlídky automobilů do budoucna s ohledem na životní prostředí.
Rekuperace energie u vozidel poháněných lidskou silou
Frank, Boris ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá použitím zotrvačníku ako prostriedku na rekuperovanie brzdnej energie vo vozidlách pohaňaných ľudskou silou. V úvode je spracovaná rešerš ohľadne konštrukcie a použitia zotrvačníku na rekuperáciu vo vozidlách. Ďalej sú prebrané možnosti riešenia automatickej plynulej zmeny hnacieho prevodu v HPV. V praktickej časti sa práca zaoberá návrhom rotora zotrvačníku z hľadiska dosiahnutia optimálnej energetickej hustoty, jeho pevnosť je testovaná metódou konečných prvkov. Ďalej zohladňuje aspekty a problémy konštrukcie takéhoto systému a hodnotí jeho praktickú využiteľnosť pomocou energetickej bilancie.
Hnací mechanismus Stirlingova motoru
Smékal, Tomáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje popis základního principu stirlingova motoru, konstrukčních variant a součástí, které zajišťují chod motoru a také popis použití v praxi. Hlavní náplní je konstrukční analýza mechanismu zajišťujícího pohyb obou pístů v beta variantě, která je na nákresu Roberta Stirlinga z r. 1816.
HPV pro městský provoz a seniory
Řehánek, Matěj ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh vozidla poháněného lidskou silou a následnou pevnostní analýzu navrhnutého rámu. Vozidlo je určeno do městského provozu s ohledem na tělesně postižené osoby a seniory. S ohledem na prostředí, kde bude vozidlo jezdit, je v práci také obsaženo porovnání jednotlivých kategorií bicyklů.
Spojky automobilů
Kundýsek, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je popsat spojkové systémy a funkci rozjezdových spojkových systémů. Ze zmíněných spojkových systémů byla zvolena třecí spojka a detailně popsána, byly popsány její výhody a nevýhody. Poté bylo upřesněno použití zvoleného spojkového systému v moderním automobilovém průmyslu.
Hnací ústrojí tříválcového zážehového hvězdicového motoru
Košař, Miroslav ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh hnacího ústrojí hvězdicového zážehového motoru ve dvou variantách konstrukčního uspořádání, pevnostní analýza vybraných dílů pomocí MKP, případná optimalizace vybraných dílů a stanovení bezpečnosti na jejich nejvíce namáhaných místech.
Mechatronický přístup v dynamice vozidel
Kučera, Pavel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá mechatronickým přístupem v dynamice vozidel. Celek je rozdělen na dvě hlavní části, kde v první části jsou prováděny analýzy vibrací, měření a analýza funkce hnacího traktu nákladního vozidla. Druhá část práce popisuje tvorbu výpočtových modelů umožňujících simulovat jízdní stavy, vibrace vozidla, a jejich rozšíření pro vývoj mechatronických systémů. Jsou zde ukázány různé jízdní režimy řízené vytvořeným algoritmem pro mechatronické systémy. Hlavním nástrojem pro vývoj mechtronických systémů je vytvořený simulátor vozila umožňující testovat výpočtové modely v reálném čase.
Frakce ropy jako palivo spalovacích motorů
Rejnuš, Miroslav ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na mechanismy vzniku ropy, na její složení, technologii zpracování a její využití v oblasti automobilového průmyslu. V první části jsou uvedeny teorie vzniku ropy spolu se složením a popisem procesu samotné destilace. Následující kapitoly se zabývají jednotlivými frakcemi využívanými v automobilovém průmyslu, jako je benzin a motorová nafta. V poslední části jsou uvedena alternativní paliva, zejména jejich historie, výroba či složení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.