Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
Genius loci
Kudělka, Vladimír ; Horáková, Jana (oponent) ; Hrůza, Tomáš (vedoucí práce)
Digitální projekt na rozmezí interaktivní instalace a počítačové hry.
Návrh na řešení dopadů evropské legislativy na procesy obsluhy zákazníků.
Barva, Milan ; Hořáková, Jana (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je popsat, analyzovat a kvantifikovat dopady evropské legislativy na řešení informační podpory, vybrané procesy a navrhnout opatření pro jejich zvládnutí. Práce analyzuje současný stav a zabývá se možností optimálního řešení za použití současných poznatků. Závěr mé práce je věnován konkrétnímu postupu využití IT systémů, tak aby co nejefektivněji podporovaly firemní procesy.
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
Podnikatelský záměr pro založení bistra, baru
Horáková, Jana ; Mičák, Peter (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je sestavení podnikatelského záměru na téma otevření baru/bistra, za účelem zjištění, zda je možné ho realizovat. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních informací o podnikání, podnikatelském plánu, jeho náležitostech a struktuře. V praktické části je zpracována samotná tvorba podnikatelského záměru, tak jak bylo vymezeno v teoretické části.
Xenologies: Sociality on an Alien Planet
Bohal, Vít ; Armand, Louis (vedoucí práce) ; Horáková, Jana (oponent) ; Malečková, Dita (oponent)
(CZ): Disertace zkoumá užití morfému "xeno" v anglofonní filozofii a literatuře, a pokouší se formulovat komparativní xenologii - vědu, která by řešila jeho současné významy. Termín "xenologie" existuje již od 50. let minulého století, kdy označoval spekulativní vědu zkoumající mimozemský život; 1. část disertace tedy poskytuje reflexivní analýzu xenologií druhé poloviny 20. stol., které kulminují projektem Xenologies: Immigrant Instruments avantgardního umělce polského původu Krzysztofa Wodiczka. 2. část se pak snaží formulovat komparativní xenologii, která čerpá ze současných projektů a textů, které morfém "xeno" používají či vysvětlují ve vztahu k cizímu či Druhému. Zásadní aspekt tohoto diskurzu je jeho vztah ke společenské rovině - zatímco někteří teoretikové a teoretičky chápou význam xena v transcendentním a transhumánním smyslu, jiní ho zkoumají a používají v jeho původních společenských významech, a tento rozpor je v rámci práce přímo řešen. Jako meta-narativ na současné xeno je komparativní xenologie vystavena okolo třech pilířů - figurálním, procedurálním a mimolidským - které jsou zkoumány ve vztahu ke třem současným xeno-projektům - xenofeminismu, xeno-architektuře, a xenoplanetaritě. 3. část pak obsahuje glosář nejzajímavějších příkladů použití morfému "xeno" v současných taxonomiích,...
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.