Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klasifikátor biometrických obrazových dat
Tretter, Zdeněk ; Drahanský, Martin (oponent) ; Doležel, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat klasifikátor otisků prstů, který klasifikuje otisky prstů na základě typu snímače, ze kterého byly nasnímány. Čtenáři jsou v práci popsány existující typy snímačů otisků prstů a jednotlivé fáze klasifikace. Navržený klasifikátor využívá kaskády klasifikátorů vytrénovaných učícím algoritmem AdaBoost. Aplikace byla implementovaná v jazyce C++, s využitím knihovny OpenCV, pro operační systémy GNU/Linux a MS Windows.
Sledování objektů v sekvenci snímků
Švancar, Boris ; Doležel, Michal (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se věnuje metódam pro detekci pohybu a sledováni objektů ve video sekvenci ze statické a dynamické kamery. Detailně je zde představena metoda odčítaní pozadí s využitím aktualizace pozadí a metoda Lucas-Kanade optický tok. Obě metódy jsou implementovány v testovací aplikaci v jazyce C++ s využitím knihoven OpenCV a Qt a následně jsou podrobeny testování. Závěr práce tvoří zhodnocení dosažených výsledků.
Desková hra Vládci podzemí
Kawulok, Lukáš ; Kubát, David (oponent) ; Doležel, Michal (vedoucí práce)
V této práci se zabývám převodem deskové hry Vládci podzemí na PC. Počítačová verze hry se bude řídit stejnými pravidly, jako desková hra. Výsledné řešení umožňuje síťovou hru, možnost uložení aktuálního stavu hry, zpětné nahrání a pokračování ve hře. V době tvorby tohoto projektu, je k dostání tato hra pouze v deskové podobě. V dokumentaci uvádím postup, jakým bylo řešení vedeno a také pravidla hry. Na konci je uveden průběh testování hry v praxi a odhalení nedostatků a následná oprava nalezených chyb. Projekt byl vytvářen v jazyce C# v prostředí Microsoft Visual Studio 2010, k vytvoření GUI je využito techniky WPF.
Biometrické testování živosti - optické vlastnosti
Javorský, Daniel ; Doležel, Michal (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřená na detekci živosti, která je uplatnitelná v biometrických zařízeních. V rámci práce byly nastudovány metody sloužící k detekci živosti a podrobně je rozpracována metoda saturace kyslíkem. V další části práce je popsáno možné využití programu na zjištění šířky žíly pro detekci živosti. Provedené experimenty jsou důkladně zdokumentovány.
Umělá inteligence pro deskovou hru Hnefatafl
Stratilová, Lenka ; Doležel, Michal (oponent) ; Kubát, David (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh, vytvoření a otestování umělé inteligence pro deskovou hru Hnefatafl. Začátek písemné práce popisuje pravidla Hnefataflu včetně nejznámějších variant a použité algoritmy z oblasti umělé inteligence, především algoritmus Alfa-Beta s dohledáváním do klidové pozice. Následuje popis implementace a testování. Program umožňuje hru dvou hráčů, hráče proti počítači a hru dvou počítačů.
Průběžná verifikace osob na základě dynamiky stisku kláves
Dohnálek, Tomáš ; Novotný, Tomáš (oponent) ; Doležel, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá průběžnou verifikací osob na základě dynamiky stisku kláves při psaní volného textu. Jsou představeny výhody a nevýhody této biometrické vlastnosti a také různé přístupy k analýze vzorků. Podrobně je rozebrána metoda od autorů Gunettiho a Picardiové, která je následně upravena pro reálné využití. Na základě zvolené metody je navržena aplikace a ta implementována pro operační systém GNU/Linux. Výkonnost aplikace při verifikaci je prezentována na dvou datových souborech.
Klient/server aplikace hry mariáš
Fabian, Jaroslav ; Lodrová, Dana (oponent) ; Doležel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje návrh a implementaci karetní hry Mariáš. Hra je určená pro tři až čtyři hráče, kteří ji hrají přes počítačovou síť prostřednictvím protokolu TCP/IP. Hra je vytvořená pro systémy Microsoft Windows XP, Vista a 7 v programovacím jazyce Java.
Odstranění vad objektivu
Doležel, Michal ; Seeman, Michal (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá metodami odstraňování vad digitálních fotografií vzniklých v důsledku vad fotografických objektivů. Popisuje nejčastější vady fotografických objektivů, zabývá se příčinami jejich vzniku, dále pak důsledky těchto vad na výsledných fotografiích a možnostmi jejich odstranění z digitálních fotografií. Hlavním cílem práce je návrh a implementace nástroje pro odstranění vad objektivů z digitálních fotografií. Aplikace je vytvořena v jazyce C++ a využitím podpůrných knihoven CImg a Imagemagick. Aplikace je vyvíjena a testována pod operačními systémy MS Windows XP a Linux Kubuntu 7.10. Výsledky jsou porovnávány s profesionálními nástroji pro úpravu digitálních fotografií.
Luštění substitučních šifer v klasické kryptografii
Kulich, Martin ; Doležel, Michal (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce uvádí programový nástroj pro automatické luštění monoalfabetických substitučních šifer s využitím slovníkového útoku. Vychází z již uvedených řešení pro anglický jazyk, které však měly omezení na vlastnosti šifrového textu. Práce se zaměřuje zejména na šifry, jejichž šifrový text není dělený na slova. Také se dotýká specifik českého jazyka - skloňování a jeho vlivu na velikost slovníku.
Increasing maturity of testing processes in agile projects - qualitative empirical research
Homola, Martin ; Doležel, Michal (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu vývoje procesu testování z povědomí jednotlivých členů agilních projektových týmů v zkoumaných společnostech. Analýza je podkladem pro identifikaci problémových oblastí a podoblastí jednotlivých týmů a společných znaků vývoje procesu testování. Následně jsou na společné problémové oblasti a podoblasti navrženy zlepšení ze zkušeností autora, odborné literatury a návrhů členů týmů. Získané poznatky jsou generalizované a je vytvořen model oblastí ovlivňujících vyspělost testování v agilně řízených projektech. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část obsahuje definování základních pojmů zkoumané oblasti. Přibližuje agilní vyspělost, agilní vyspělost testování a podrobně vysvětluje pojem agilního testování. Přibližuje agilní tým a roli testera v něm, důvod procesu testování, faktory jeho úspěšnosti, praktiky agilního testování a typy testů. Ve druhé části jsou přiblížené použité metody a průběh výzkumu. Třetí část zobrazuje poznatky výzkumu. Popisuje zkoumané týmy, jejich organizační kontext, vývoj testovacího procesu, problémy týmu, společné problémy s návrhy na jejich zlepšení, společné znaky vývoje testovacího procesu a model oblastí ovlivňujících vyspělost agilního testování. Na konci této části se nacházejí výzkumné poznatky o důležitosti testerů v agilních týmech. Posledními částmi jsou diskuse a závěr, kde autor vysvětluje propojení poznatků výzkumu s teorií, hodnotí úspěšnost naplnění cílů, přínosy práce a navrhuje varianty rozšíření práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.