Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma smrti ve Verších Michelangela Buonarrotiho
Luxová, Veronika ; Žáčková, Magdalena (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zanalyzovat téma smrti ve sbírce Veršů Michelangela Buonarrotiho. V úvodní části se zaměřuje na samotného autora, na jeho život a dílo zasazené do širšího literárně-historického kontextu doby. V následujících kapitolách je pozornost zaměřena na obecnou charakteristiku Michelangelovy básnické tvorby a stručný nástin vývoje postoje lidstva k fenoménu smrti a pohřbívání od starověku do období Michelangelova života. V druhé části práce je provedena analýza Michelangelových Veršů vztahujících se k tématu smrti. Klíčová slova: Michelangelo Buonarroti, smrt, poezie, Rime
Motivy dualismu v Tarchettiho Fosce
Chábová, Rivka ; Žáčková, Magdalena (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
(CZ) Bakalářská práce má za cíl provést analýzu vybraných motivů dualismu v díle Fosca z pera Iginia Uga Tarchettiho. Součástí samostatného výzkumu je stanovení základních dualistických motivů (jmenovitě Clara a Fosca, Krása a ošklivost, Láska a nenávist, Život a smrt a Příroda a město), jejich vyhledání v díle a následná analýza, ve které podrobněji prozkoumám roli dualismu coby literárního prostředku, jenž je v tomto románu Tarchettim hojně využíván.
Postava šlechtice v díle Il Giorno Giuseppe Pariniho
Kopřivíková, Klára ; Žáčková, Magdalena (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Tato práce se zaměřuje na postavu šlechtice v díle Il Giorno (Den) Giuseppe Pariniho. Přestože Parini pocházel z nižší vrstvy, byl v průběhu svého života v kontaktu se šlechtickou společností. A také této zkušenosti využil při psaní svého nejslavnějšího díla. Právě proto je při jeho analýze nejprve nutné soustředit se na sociální a historický kontext osvícenské doby 18. století v Itálii. V druhé části se pak práce zaměřuje na jednotlivé části díla Den, které autor psal v průběhu svého života (Ráno (Il Mattino), Poledne (Il Mezzogiorno), Večer (Il Vespro) a Noc (La Notte) a jejich interpretaci. V neposlední řadě se tato práce věnuje analýze postavy mladého šlechtice, který je hlavním charakterem provázejícím celé dílo. Klíčová slova šlechtic, Giuseppe Parini, settecento, Il Giorno, Den
Second-person narrative in literature and film
Staňkovská, Tereza ; Mengozzi, Chiara (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá velmi vzácnou a neobvyklou metodou vyprávění, a to vyprávěním ve druhé osobě. Hlavní úlohou tohoto vyprávění je přímá interakce se čtenářem, která ho uvádí do příběhu jakožto hlavního hrdinu. Poté, co tuto metodu vyprávění představím v pojetí Briana Richardsona, který ji řadí mezi takzvaná "nepřirozená vyprávění", přiblížím dále teoretickou debatu ohledně vyprávění v druhé osobě představením textů Gérarda Genetta, Moniky Fludernik a Irene Kacandes. V druhé části se budu věnovat analýze jednoho z nejslavnějších děl Itala Calvina Když jedné zimní noci cestující, které je jedním z nejcharakterističtějších textů pro tento typ vyprávění. Práce se pak bude věnovat komparativní analýze jedné knihy (Ty od Caroline Kacandes), filmu (On se bojí) a tří televizních seriálů (Ty, Kancl a Potvora) s cílem uchopit zvláštnosti, užití a působení této narativní metody na poli filmu a literatury.
Francesco Berni and the Italian reality of the sixteenth century: criticism of the society of his time
Petralia, Marco ; Žáčková, Magdalena (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Cílem této práce je pochopit, jaký byl názor Francesca Berniho na některé fenomény 16. století. Analýzou textů jsme identifikovali témata, kterým se věnuje v jeho komicko- realistických básních, dopisech a dalších dílech. To nám umožnilo rozšířit obraz dobové dynamiky o pohled jednoho z protagonistů.
Obraz Neapole ve vybraných hrách Eduarda De Filippa
Ricigliano, Denisa ; Mengozzi, Chiara (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou čtyř divadelních her Eduarda De Filippa v souvislosti s městem Neapole. V práci hledám spojitost mezi De Filippovou tvorbou a jeho rodným městem, jehož obraz se v každém díle určitým způsobem zobrazuje a postupně vyvíjí. V díle Filumena Marturano analyzuji obraz Neapole především skrze jazykovou stránku, která zdůrazňuje rozdíly mezi vrstvami v neapolské společnosti. V souvislosti s Natale in casa Cupiello a Il figlio di Pulcinella se věnuji tématům neapolské tradice, jež je v těchto dílech zobrazena dvojím způsobem. Na jedné straně tématem betlému, jehož vývoj se historicky pojí se slavnou ulicí v centru Neapole San Gregorio Armeno a na straně druhé Pulcinellou, který v Eduardově díle představuje neapolský lid. Posledním analyzovaným dílem je Napoli milionaria!, kde jako reakce na těžkosti války vystupuje na povrch obranný mechanismus masky, která bývá přiřazována právě neapolcům. Ne náhodou jsou tito obyvatelé označováni za skvělé herce nosící "masky" i mimo divadelní prostory. Vidíme, že obraz Neapole je v jednotlivých dílech zastoupen trochu jinak, i když za povšimnutí stojí také opakování se některých motivů. U divadelních her, které jsou datem nejblíže ke dvěma světovým válkám, lze zpozorovat větší naléhavost o návrat k tradici. Postupem času však De...
Symbolika přírodních prvků v díle básnířky Gaspary Stampy
Kysilková, Eliška ; Žáčková, Magdalena (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou sbírky sonetů Rime básnířky Gaspary Stampy, vydané v roce 1554, s důrazem na symboliku přírodních prvků. Je podán ucelený výklad elementů země, vody, ohně a vzduchu v této sbírce. Vzhledem k tomu, že básnířka působila v Benátkách, na které ve sbírce často odkazuje, je zde též podán obraz benátské společnosti, kultury a literatury v šestnáctém století, kdy došlo k rozšíření petrarkismu jako literárního vzoru a k prosazení ženských autorek v literárním světě. Práce přibližuje taktéž život Gaspary Stampy a okolnosti, které měly vliv na tvorbu sbírky Rime.
Corrispondente di guerra: Druhá světová válka v románech Curzia Malaparta.
Agafonova, Sofia ; Mengozzi, Chiara (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
1 Abstrakt (česky) Cílem této bakalářské práce je prozkoumání tématu druhé světové války v dílech a životě italského spisovatele 20. století Curzia Malaparta. Díla, na základě kterých bude provedena analýza, jsou Kaputt (Kaput) a La pelle (Kůže). Tato práce je rozdělena do pěti základních kapitol, z nichž první je krátkým úvodem k celé práci. Druhá kapitola práce, jež obsahuje dvě podkapitoly, je zaměřena na Malapartovu dobu, neboli na stručný historicko- literární kontext meziválečného a válečného období 20. století. Dále následuje biografie autora a chronologický přehled jeho nejproslulejších děl. Třetí a čtvrtá část, z nichž každá obsahuje čtyři další podkapitoly, jsou věnovány literární analýze výše zmíněných děl a prozkoumání tématu války. Pátá a poslední kapitola nese rekapitulační charakter, porovnává obě díla, poukazuje na podobnosti a odlišnosti mezi nimi. Klíčová slova: Curzio Malaparte, druhá světová válka, osvobození Itálie, fašismus, nacismus, válečný zpravodaj, společnost
Postava Harlekýna a Sluha dvou pánů
Červená, Evelína ; Žáčková, Magdalena (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je postava Harlekýna a její vývoj. Práce porovnává tradiční, typizovanou verzi této postavy s Truffaldinem, tedy Harlekýnem v pojetí Carla Goldoniho. Úvodní část je věnována komedii dell'arte, jejímu vzniku a vývoji. Dále je tento žánr představen jak z pohledu divadla, tak i z pohledu literatury. Pozornost je věnována rovněž vizuální stránce, tedy maskám a kostýmům. V následujících kapitolách jsou představeny jednotlivé typizované postavy. Druhá část práce se věnuje komedii Sluha dvou pánů. Zabývá se životem Carla Goldoniho a jeho divadelní reformou Následně je popsán děj hry Sluha dvou pánů a poslední část je věnována analýze této hry. V samostatné kapitole je pak také analyzována postava Truffaldina. Klíčová slova: Carlo Goldoni, Harlekýn, Sluha dvou pánů, commedia dell'arte, masky
Italo Calvino and the biodiversity in the city
Schramková, Vanessa ; Mengozzi, Chiara (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
(CZ) Bakalářská práce se zabývá tématem přírody ve městě v dílech Itala Calvina skrze odlišné fáze jeho literární tvorby: od realistických (La speculazione edilizia, 1957 a La nuvola di smog, 1958) a fantastických děl (Marcovaldo, ovvero le stagioni in città, 1963), až po díla ze 70. a 80. let (Le città invisibili, 1972 a Palomar, 1983). Cílem je analyzovat témata modernizace, urbanizace a industrializace a jejich přímý či nepřímý dopad na lidské a nelidské světy s důrazem na vývoj struktur, forem a postupů rozvinutých autorem. Klíčová slova Italo Calvino, Zvířata v literatuře, Italská literatura, Literatura a ekologie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.