| |
|
Rozhraní počítače využívající polohu hlavy uživatele
Chmiel, Filip ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodou pro detekci polohy hlavy a jejího natočení s použitím technologií počítačového vidění. Metoda využívá algoritmů AdaBoost pro počáteční nalezení obličeje, a dále optického toku pro jeho následné sledování. Získané výsledky detekce je nutno vhodně interpretovat, respektive stabilizovat výstup. Tato metoda je vhodná pro využití při tvorbě inovativních uživatelských rozhraní.
|
| |
|
Popis a detekce textur v obraze
Zachar, Tomáš ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami klasifikace textur a implementuje jednoduchý klasifikátor textur, umožňující generování dynamické banky filtrů dle aktuální sady textur. Pro získání příznaků jsou zvoleny Gáborovy filtry společně s Hu momenty. Jako klasifikátor je použit algoritmus SVM.
|
|
Rozpoznávání zoubkování poštovních známek
Koníček, Vladimír ; Láník, Aleš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Rozpoznávání zoubkování poštovních známek je důležitým faktorem při posuzování pravosti poštovní známky. Typ a rozměr zoubkování mají výrazný vliv na cenu poštovní známky. Tato práce se zabývá navrhem detektoru zoubkování poštovních známek. Cílem práce je vytvořit aplikaci, která z fotografie určí zoubkování zobrazené poštovní známky. Aplikace pro práci s obrazy využívá knihovnu OpenCV.
|
| |
|
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, Zdeněk ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou převodu nestrukturovaných trojúhelníkových 3D sítí na vhodnější reprezentace ( quadrilaterální sítě nebo spline plochy ). Vysvětluje základní problémy spojené s nestrukturovanými sítěmi a důvody k jejich řešení. Klasifikuje použitelné metody, stručně popisuje nejvhodnější kandidáty. Detailně se věnuje vybrané metodě, jak teoretickému základu, tak konkrétní implementaci.
|
|
Rekonstrukce 3D objektu z obrazových dat
Cír, Filip ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí z obrazových dat. Jsou popsány možnosti a přístupy k optickému skenování. Ruční optický 3D skener se skládá z kamery a zdroje čárového laseru, který je vzhledem ke kameře upevněn pod určitým úhlem. Je navržena vhodná podložka se značkami a je popsán algoritmus pro jejich real-time detekci. Po detekci značek lze vypočítat pozici a orientaci kamery. Na závěr je popsána detekce laseru a postup při výpočtu bodů na povrchu objektu pomocí triangulace.
|
|
Vyhledávání fotografií podle obsahu
Valenta, Martin ; Mlích, Jozef (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem metod vhodných k vyhledávání fotografií na základě obsahu a následným návrhem a implementací aplikace pro vyhledávání budov. Cílem zmíněné aplikace je vytvořit interaktivního průvodce městem s využitím kombinace webových a klientských technologií (mobilních, desktopových). Podrobněji jsou popsány jednotlivé kroky rozpoznávání. Extrakce klíčových bodů obrazu metodou SURF, vytvoření vizuálního slovníku pomocí algoritmu k-means, váhování slovníku metodou TF-IDF. K popisu obrazových dat je využit postup Bag of Words. V textu jsou dále zmíněny nové trendy v této oblasti a shrnut návrh aplikace a dosažené implementační výsledky.
|
|
Sledování pohybu osob ve video sekvenci
Hochman, Zdeněk ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se věnuje detekci pohybujících se osob ve video sekvenci. Zabývá se hlavně problematikou detekce pohybu a určením místa pohybu. V práci je představena poměrně nová metoda detekce pohybu Local Binary Pattern, která umožňuje rychlou a přesnou detekci pohybu. Součástí práce je také aplikace pro detekci osob. Práce podrobně zveřejňuje testy této aplikace a uvádí klady a zápory různých nastavení aplikace, které může posléze čtenář využít při práci s aplikací.
|