|
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Svoboda, Oldřich ; Novák, Lukáš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Účelem bakalářské práce je posoudit stav informačního systému GINIS v nejmenované státní instituci a navrhnout změny pro zvýšení efektivity procesů. Z počátku budou vymezeny veškeré pojmy v teoretických východiskách práce, potřebné k pochopení problematiky informačních systémů a jejich analýzy. Druhá část práce popíše instituci a aplikuje popsané analýzy z teoretické části do praxe. Z výsledků analýz bude vycházet poslední část práce, jenž popíše aplikaci návrhů vedoucím k efektivnějším procesům instituce.
|
| |
|
Studijní oddělení v informačním systému
Witassek, Pavel ; Musil, Rudolf (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit řešení pro elektronizaci studijního oddělení v rámci IS VUT, které bude univerzální pro všechny fakulty. Práce se zabývá elektronizací řízení se studenty. Výsledná implementace řízení se skládá z několika částí, první část je modul nastavení řízení, ve kterém se definují jednotlivá řízení a jejich nastavení a druhým modulem je administrace řízení první instance.
|
| |
|
Nástroje eGovernmentu v praxi městského úřadu
Budíková, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá popisem konkrétních nástrojů eGovernmentu na anonymizovaném městském úřadě. Je rozdělena na dvě části, literární rešerši a vlastní práci. Literární rešerše zahrnuje základní definice, historii a budoucí vize eGovernmentu. Popisuje elektronický podpis a razítko, spisovou službu, agendové informační systémy, Czech POINT, základní registry a datové schránky. Druhá část se zaměřuje na používání jednotlivých nástrojů v praxi, hledání jejich výhod a ne-výhod či problémů. V závěru práce je navrhnuto několik změn, které mohou být udělány pro větší spokojenost občanů a efektivnější využívání nástrojů.
|
| |
|
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 4
Národní archiv
Informační list přibližuje novelu zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů a novelu jeho prováděcí vyhlášky č. 259/2012 Sb. Upozorňuje také na zásadní nekonzistentnost právních předpisů, pokud jde o digitalizaci zdravotnické dokumentace. Z dílčích témat spisové služby je věnována pozornost jednoznačnému identifikátoru dokumentu a roli podacího razítka, povinnosti převodu do výstupního datového formátu, konstrukci spisových plánů a podepisování dokumentů (komponent) v souladu s právními předpisy zejména v souvislosti s datovým formátem PDF/A. Stručně také informuje o možnostech přejímání databází k trvalému uložení.
Plný text: PDF
|
|
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 3
Národní archiv
Informační list přibližuje problematiku elektronických autentizační prvků (konec přechodného období, pečetění, opakované „přerazítkování“). Řeší otázky propojení informačních systémů včetně zavádění a změny elektronických systémů spisové služby (veřejné soutěže, výměna systému, přechod na listinnou formu vedení spisové služby). Ve spolupráci s odborem legislativy Ministerstva vnitra zde Národní archiv přibližuje problematiku vkládání dokumentu do vyřízeného spisu v souvislosti s nahlížením do spisu a se ztrátou dokumentu ve spisu. V neposlední řadě je řešena tvorba SIP balíčků z evidencí vedených do přechodného období před 1. srpnem 2012 a SIP balíčků ze samostatných evidencí dokumentů.
Plný text: PDF
|
| |
|
Informační list pro otázky elektronické spisové služby a dokumentů v digitální podobě: částka 1
Národní archiv
Informační list slouží k cílené distribuci informací z oblasti metodicko-poradenské činnosti Národního archivu v oblasti předarchivní péče o dokumenty v digitální podobě. Národní archiv provozuje od roku 2015 Národní digitální archiv (NDA), jehož součástí je Národní archivní portál (NArP). Informační list obsahuje pokyny a doporučení k užívání těchto nástrojů. Slouží původcům, ale také dodavatelům systémů spravujících elektronické dokumenty.
Plný text: PDF
|