Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR
Bucharová, Tereza ; Chrástková, Martina (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Název Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR Cíl práce Realizovat výlet s prvky norského friluftslivu a následně zhodnotit chování, reakci a reflexi žáků a učitele. Na základě reflexe navrhnout implementaci norského friluftslivu do českého vzdělávání. Metodika práce Práce je inspirována studijním pobytem v Norsku, kde byly součástí výuky zkušenostní friluftsliv výlety. Teoretická východiska jsou zaměřena na pobyt v přírodě a plánování friluftsliv aktivit, podle kterých byl navržen školní výlet pro žáky třídy 6. A a jejich třídní učitelku ze ZŠ Vrchlického v Liberci. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou, kde data byla získána pozorováním, rozhovory, vyhodnocením tabulek pro plánování a otázek pro jednotlivce i skupinu po absolvování školního výletu s prvky norského friluftslivu. Výsledky Pro plánování výletu je důležité rovnoměrné rozdělení žáků do skupin dle mnoha aspektů a je nutné mít adekvátní časovou dotaci pro přípravnou fázi výletu. Dále se ukázalo, že výlet mohl být více propojen se znalostmi finanční gramotnosti a s podporou hlubší skupinové zodpovědnosti, a to například prostřednictvím společného nákupu potravin. Během realizace výletu se žáci neprojevovali žádným způsobem tak, že by pro ně byl problém se pohybovat mezi překážkami v...
Utváření bezpečného třídního klimatu metodami dramatické výchovy u začínající skupiny žáků
Šrubařová, Lucie ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na utváření bezpečného klimatu třídy metodami dramatické výchovy u začínající skupiny žáků. Cílem této práce je zhodnotit, zda metody dramatické výchovy přispívají k vytvoření bezpečného klimatu ve třídě. V teoretické části vymezím pojem třídní klima, klima školy a zmíním zde hlavní aktéry, kteří se podílejí na jeho tvorbě. Druhá polovina teoretické části se zaměřuje na dramatickou výchovu. Cílem této části je zmapovat vhodné metody této výchovy, které přispívají k budování bezpečného klimatu. Praktickou část věnuji přípravě několika lekcí pro skupinu žáků čtvrtého ročníku, která nemá s dramatickou výchovou žádné zkušenosti. Součástí praktické části jsou konkrétní lekce a jejich reflexe, které zaznamenávají vývoj začínající skupiny. V samém závěru dojde k porovnání třídního klimatu před zavedením metod dramatické výchovy a po realizaci jednotlivých lekcí. K vypracování této části zvolím kvalitativní formu výzkumu, konkrétně metodu rozhovoru s paní učitelkou třídní. Rozhovor bude proveden ve dvou formách. První uskutečním před realizováním lekcí. Měsíc po realizaci lekcí bude proveden druhý rozhovor. Poté zhodnotím, zda metody dramatické výchovy přispěly ke zlepšení klimatu třídu. V samém závěru porovnám dosažené výsledky s názory učitelů, kteří dramatickou výchovu...
Pragmatické aspekty v učebnicích ČJ pro 1. stupeň ZŠ
Michelčíková, Viktorie ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Tématem této práce je komunikativní kompetence a pragmatické aspekty v učebnicích českého jazyka na první stupni základních škol. Cílem vzdělávání je, aby žák dosáhl šesti klíčových kompetencí, mezi něž patří i kompetence komunikativní. Práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení pojmů jako je pragmatika, gender, zdvořilost, kooperativní komunikace, vedení dialogu, argumentace a manipulace. V praktické části se pak práce zabývá analýzou pěti učebnic českého jazyka pro třetí ročník a zkoumá, v jaké míře jsou pragmatické aspekty v učebnicích obsaženy. Z výzkumu vyplynulo, že ačkoliv jsou pragmatické aspekty v učebnicích obsaženy, jejích míra není ve většině případů dostačující a je nutné tato témata doplňovat pomocí dalších podpůrných materiálů. Výsledky této práce by mohly být užitečné pro učitele českého jazyka na prvním stupni základních škol, kteří se chtějí zaměřit na rozvoj komunikativní kompetence svých žáků a zlepšit jejich schopnosti v oblasti pragmatického dorozumívání. Klíčová slova Argumentace, dialog, gender, komunikační kompetence, kooperace, pragmatika, pragmatické aspekty, manipulace, učebnice, zdvořilost
Využití projektové metody v lesních mateřských školách
Lyžbická, Olga ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika projektové metody. Cílem práce je popsat potenciál projektové metody a výzkumně ověřit využití v praxi lesních mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojem projekt, uvádí historické i teoretické kontexty spojené se vznikem projektové metody a představuje praktické postupy při tvorbě projektů. Další část práce popisuje model kooperativního učení a uvádí informace související s uplatněním kooperativní výuky v pedagogické praxi. V práci je popsán koncept lesních mateřských škol, kde byl realizován výzkum. V praktické části byl uplatněn smíšený přístup. Výsledky kvantitativního výzkumu, realizovaného dotazníkovým šetřením mezi učiteli v lesních mateřských školách ukázaly, že učitelé zařazují projektovou metodu cíleně, hlavní benefity spatřují v celkovém rozvoji dětské osobnosti a v rozvoji učitelských profesních dovedností. Bariéry tvoří celková časová náročnost metody, týmová spolupráce a limity spojené s uplatňováním kooperativních způsobů práce. Hlavní pozornost výzkumné části práce byla věnována kvalitativnímu výzkumu, akční výzkum zjišťoval míru rozvoje kooperativních dovedností u dětí během čtyř vícedenních projektů v lesní mateřské škole. Výsledky ukázaly, že projektová metoda přispěla k rozvoji kooperativních dovedností u dětí v LMŠ ve třech...
Srovnání kooperativního učení s jinými formami výuky na 2. stupni ZŠ
PETERKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se bude věnovat srovnání kooperativního učení s jinými formami výuky na 2. stupni základní školy a vytyčení výhod a nevýhod plynoucích z využití kooperativního učení. V teoretické části práce bude rozebrán koncept kooperativního učení a následně budou rozebrány ostatní zvolné formy výuky. V praktické části se práce bude věnovat šetření, který spočívá v realizaci připravených hodin na principu kooperativního učení, které proběhnou v 9. ročníku 2. stupně 1. ZŠ Sedlčany. Nejprve bude popsána příprava a průběh realizovaných hodin. Druhá část šetření se bude zaobírat zpětnou vazbou mezi žáky, zúčastněných realizovaných hodin, prostřednictvím vytvořeného dotazníku. Na základě vyhodnocení výsledků dotazníku bude zjištěno, jaký mají žáci pohled na kooperativní vyučování v porovnání s hodinami, ve kterých jsou využívány jiné formy výuky a jaké vidí výhody či nevýhody při využívání kooperativního učení ve výuce. Šetření bude doplněno rozhovorem s paní učitelkou účastněnou realizovaných hodin vedených principem kooperativní formy výuky. Na závěr praktické části bude zařazena vlastní reflexe realizovaných hodin.
Pozice českého tradičního obchodu na maloobchodním trhu
Svobodová, Erika
Diplomová práce se zabývá českými tradičními maloobchodníky a jejich pozicí na maloobchodním trhu ve srovnání s velkými nadnárodními řetězci. Cílem je navrhnout opatření vedoucí ke zvýšení udržitelnosti malých a středních maloobchodních firem působících na českém trhu. A to na základě situační analýzy trhu a výsledků z dotazníkového šetření zaměřeného na zákazníky malých a středních prodejen do 400 m2 a jejich preference při výběru nákupního místa.
Uplatnění pohádkových témat v arteterapeutickém přístupu pro řešení sourozeneckých vztahů
HÁJEK HOLÁ, Zuzana
Práce se soustředí na zpracování tématu sourozeneckých vztahů objevujících se v pohádkách Popelka a Perníková chaloupka. Cílem práce je analyzovat rozdíly zpracování jednotlivých autorů vzhledem ke vztahu se sourozencem, má-li bratra či sestru, je-li mladším nebo starším sourozencem. Jsou nastíněny hlavní sourozenecké konstelace a jejich základní charakteristiky, důležitost pohádkových témat v životě jedince, a vybrány pasáže vybraných pohádek, které se tématu sourozeneckých vztahů dotýkají. Pro interpretaci obou témat, namalovaných oslovenými participanty, jsou využity symboly a jejich významy společně s informacemi získanými z rozhovoru s autory obrázků. Jsou hledány vlivy, které mohou být určující pro výběr konkrétního tématu zobrazení, určeny shodné a odlišné prvky a porovnáno v rámci skupiny. Vzhledem k malému vzorku participantů nelze výsledky této práce zobecňovat, avšak závěry mohou být námětem pro další studie.
Editor kooperativního prostředí ve VR
Schneider, Michael ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření editoru v herním enginu Unity, ve kterém lze jednoduše sestavit svět pro virtuální realitu.     Práce seznamuje s aktuálními VR technologiemi a jejich omezeními. Také se zabývá návrhem a implementací VR aplikace v Unity, včetně potřebných pluginů. Součástí řešení je i VR multiplayer, který umožňuje sdílet vytvořený svět s ostatními hráči VR.  Pro funkčnost takovéto aplikace bylo potřeba vytvořit komplexní systémy pro správu prostoru, dále vytvořit implementaci serveru, který podporuje klienta ovládaného pomocí virtuální reality a systémy interakcí, aby svět okolo hráčů zůstal interaktivní.  

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.