Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh uzlu křídlo-trup kompozitního letounu
Sadovský, Hynek ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním, pevnostním a technologickým návrhem uzlu křídlo-trup celokompozitového čtyřmístného letounu certifikovaného dle předpisu CS-23. Návrh je zaměřen na optimální využití prostoru, nízkou hmotnost a jednoduchou výrobu a montáž. Hlavním výstupem práce je výkresová dokumentace a technologické ložné plány. Rozborem řešení a hmotnostním odhadem byla zvolena koncepční varianta a následně byly použity analytické pevnostní výpočty s modifikací pro kompozitové materiály. Dle výsledků výpočtů byly detailně navrženy skladby a popsána výroba jednotlivých dílců. Zadání se podařilo vyřešit neobvyklou koncepcí, která klade vyšší nároky na přesnost výroby, ale je hmotnostně velice úsporná.
Návrh změny kostrukčního řešení hlavních závěsů křídla letounu Z 242
Hála, Aleš ; Augustin, Petr (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modernizací křídla letounu Z 242 L. Hlavní důraz je kladen na rekonstrukci hlavních závěsů. Společně s touto změnou jsou navrženy nové nosníky křídla a také integrální nádrž. Únosnost konstrukce je ověřena pomocí analytických i numerických metod MKP. Důležitým krokem je změna výrobní technologie s rozsáhlým podílem frézovaných dílů. Cílem práce je poukázat na inovační možnosti a ověřit jejich proveditelnost pro případ budoucí realizace.
Návrh letounu VUT 022 s proudovým pohonem dle předpisu CS-22
Matěják, Vladimír ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výpočtem zatížení a pevnostní kontrolou kompozitní konstrukce křídla letounu s využitím konstrukce letounu VUT 001 Marabu, tak aby byly splněny požadavky předpisu CS-22. V rámci práce jsou rovněž řešeny základní hmotové, momentové a aerodynamické charakteristiky letounu. Dále je navržena modifikace střední části trupu tak, aby umožnila zástavbu proudového motoru dovnitř konstrukce.
Vztlaková mechanizace křídla
Rakovský, Kristián ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vztlakovej mechanizácie krídla. V práci je uvedený účel vztlakovej mechanizácie, rozdelenie prostriedkov vztlakovej mechanizácie, stručný náhľad do ich histórie a ich bližší popis s uvedením ich výhod, nevýhod a použitia v letectve. Súčasťou práce je taktiež stručná štatistika, ktorá zrovnáva vztlakovú mechanizáciu veľkokapacitných dopravných letúnov.
Návrh konstrukce křídla a podvozku kluzáku TST 14 MC
Štěpánek, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Modifikace kluzáku TST-14 MC, výpočet V-n obálky zatížení, rozložení vztlaku po křídle, výpočet případů zatížení křídla, pevnostní kontrola vybraných konstrukčních uzlů, návrh mechanismu zatahování podvozku, stanovení zatížení podvozku dle ULKM, pevnostní kontrola podvozku
Konstrukční uspořádání křídla soutěžního letounu
Mahdal, Vít ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním uspořádáním křídla soutěžního letounu. Práce se skládá z pěti hlavních částí. První část popisuje soutěž Air Cargo Challenge, pro kterou je daný letoun navrhován. Dále je proveden výpočet letových obálek a zatížení, které působí na letadlo. V navazující kapitole je provedena pevnostní kontrola stávajícího modelu FabricK. Následující část bakalářské práce je věnována návrhu nového uspořádání nosníků. Poslední část porovnává výhody a nevýhody se starší verzí.
Konstrukce křídla
Kaňák, Ondřej ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o konstrukci křídel malých letounů. Postupně se seznamujeme s rozličnými typy konstrukcí, jejich možností využití v leteckém průmyslu. Sledujeme charakteristické znaky a to jak tvarové, geometrické, ale i druhy zatížení na křídla působící. V práci jsou pak také rozebírány výhody a nevýhody použití daných konstrukcí.
Návrh křídla soutěžního modelu letadla kategorie F1A
Jurina, Marek ; Pejchar, Jan (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem křídla soutěžního kluzáku kategorie F1A. Je proveden rozbor letových režimů. Dále se práce zabývá aerodynamickým návrhem křídla s využitím programu XFLR5. Je definováno maximální zatížení a jeho rozložení po rozpětí křídla. Práce dále obsahuje návrh vnitřního uspořádání s výběrem vhodných materiálů. Analytickými metodami je proveden výpočet bezpečnosti konstrukce.
Aktuátor řídicí plochy letounu - modelování a řízení
Kolář, Bohumil ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je sestavení a řízení modelu aktuátoru, který aproximuje chování reálného aktuátoru při zátěži. Práce popisuje jednotlivé typy aktuátorů a jejich vlastnosti. Dále je popsán matematický model aktuátoru. Tento model se skládá z motoru a zátěže. Matematický model je aplikován v prostředí Simulink, kde byla navrhnuta a přidána regulační struktura. Práce popisuje i stavbu reálného aktuátoru a následně jeho testování v prostředí ControlDesk. Jednotlivé výsledky testování jsou v podobě přechodových charakteristik.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - křídlo
Pluhař, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem křídla, křidélka, vztlakové klapky a hlavního podvozku ultralehké repliky letounu L-40 Meta Sokol. Vznikala ve spolupráci s dalšími dvěma členy týmu, Alicí Lipkovu (aerodynamika, výkony) a Miroslavem Růžičkou (trup, ocasní plochy a ostruha). První část práce je věnována zatížení a návrhu konstrukce křídla. Nejprve je stanovena letová obálka, dále je určen průběh posouvající síly, ohybového momentu a krouticího momentu po rozpětí křídla. Je také řešen návrh a následná pevnostní kontrola konstrukce křídla. Stejný postup je uplatněn při návrhu křidélka a vztlakové klapky. Druhá část diplomové práce se zabývá hlavním podvozkem, jeho uchycením, konstrukcí, odpružením a principem zatahování. Poslední pasáž je věnována zatížení podvozku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.