Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Přístupový systém založený na protokolu ACP
Jedlička, Zdeněk ; Burda, Karel (oponent) ; Strašil, Ivo (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na možnosti implementace protokolu ACP do aplikací pro mobilní zařízení využívající operační systém Android společně s implementací tohoto protokolu do hardwarového zařízení. Komunikace je založena na standardu TCP/IP a protokolu UDP.
Autorita učitele pohledem žáků střední odborné školy
Adlová, Romana
Bakalářská práce se zabývá problematikou zaměření na téma autority učitele po-hledem žáků střední odborné školy. Cílem teoretické části práce je objasnění pojmu autorita navazující na její typologii a kritéria členění autority. Teoretická část práce je dále zaměřena na autoritu učitele a vysvětluje spojitosti kázně a výchovy s autoritou v návaznosti na výchovné styly učitele. Závěr teoretické části práce je věnován osobnosti učitele a charakteristice vybraných vyučovacích stylů. V praktické části práce je hlavním úkolem zjistit všeobecné vnímání či hodnocení autority z pohledu žáků, dále co především tvoří podle žáků autoritu učitele, který z vyučovacích a výchovných stylů autoritu učitele pozitivně ovlivní a jaký způsob nejčastěji preferují učitelé k udržení kázně ve třídě. Pro výsledek cíle praktické části práce je použito dotazníkové šetření. Otázky jsou směřovány k respondentům, tedy žákům střední odborné školy gastronomické a střední průmyslové školy nacházející se v Olomouckém kraji. Výsledkem průzkumného šetření bakalářské práce je zjištění, že pojem autorita je vnímána žáky jako respektování osoby. Žáci hodnotí pojem autorita za důležitý základ, a to především pro fungování v naší společnosti. Díky autoritě, je nastaven řád, pořádek a vede ke slušnosti. Autorita učitele je založena na odbornosti, chování, spravedlnosti a důslednosti. Učitel si může autoritu posílit vyučovacím i výchovným stylem, který je bohatý na znalosti, dovednosti a směřuje k pochopení a k rozvoji osobnosti žáků. Jako prostředek k udržení kázně by měli učitelé používat zajímavou výuku, která u žáků zvedne pozornost a napomáhá tak k udržení kázně ve vyučování.
The Impact of the Renewable Energy Transition on Rentier Structures: A Case Study of Saudi Arabia since the 2014 Oil Price Plunge
Remsey, Diana Nora ; Kazharski, Aliaksei (vedoucí práce) ; Weinfurter, Jaroslav (oponent)
1 MA Thesis 2023 Diana Nora Remsey (53969839) Abstrakt Zavádění obnovitelných zdrojů energie v rentiérských státech je podnětem k zásadnímu zkoumání jejich potenciálního dopadu a toho, zda mohou signalizovat transformaci nebo případný úpadek modelu rentiérského státu. Tento článek zkoumá dopad přechodu na obnovitelné zdroje energie na rentiérské struktury Saúdskoarabského království po propadu cen ropy v roce 2014. Prostřednictvím kvalitativního přístupu případové studie a obsahové analýzy primární a sekundární literatury studie zkoumá, jak úsilí Saúdské Arábie o diverzifikaci energetického mixu a zavádění technologií obnovitelných zdrojů ovlivňuje její rentiérský ekonomický model a politické struktury. Zjištění odhalují významné pokroky v zavádění obnovitelných zdrojů energie v rámci plánu Vize 2030. Rentiérské struktury a role vládnoucích elit však zůstávají do značné míry nedotčeny a zaměřují se na hospodářský růst a politickou stabilitu. Důsledky naznačují potřebu komplexních přístupů k řešení základních rentiérských struktur a zároveň podporu hospodářských a politických reforem pro udržitelný přechod na energetiku v rentiérských státech.
Vnímání problematiky školní kázně na 2. stupni ZŠ z pohledu žáků a pedagogů
Cvejn Malá, Sabine ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku kázně a nekázně žáků na 2. stupni vybraných základních škol. Cílem práce je zjistit, jak na kázeň a nekázeň nahlížejí nejen samotní žáci, ale také jejich učitelé. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a je zde popsána kázeň z pohledu několika významných teorií. Práce se soustředí na rozdíl ve vnímání kázně a nekázně očima hlavních aktérů výchovně vzdělávacího procesu, na současné projevy nekázně a její příčiny. Praktická výzkumná část diplomové práce zachycuje výsledky výzkumu a popisuje rozdíly ve vnímání problematiky kázně učiteli a žáky 2. stupně vybraných základních škol. Pro tento kvalitativní výzkum jsem použila metodu polostandardizovaného rozhovoru. Rozhovory se odehrávaly prezenčně na dvou základních školách - Roztoky u Prahy, Kralupy nad Vltavou. Další rozhovory byly získané distanční podobou skrze online rozhovory. Vzhledem k menšímu výzkumnému vzorku nelze výsledky zobecnit, ale mohou být začátkem rozsáhlejšího a dlouhodobějšího výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Osobnost žáka, osobnost učitele, motivace, kázeň, nekázeň, výchovné problémy, školní pravidla, autorita
Utváření autority učitele na 1. stupni základní školy
KYRIANOVÁ, Eva
Diplomová práce řeší problematiku utváření autority učitele. Jejím cílem je tuto problematiku hlouběji prozkoumat, odhalit příčiny oslabení autority, a zaměřit se také na možné dopady ztráty autority u učitelů vůči žákům. V teoretické části této práce jsou zachyceny nejdůležitější body týkající se pojmu autorita učitele, a také je zde nastíněna problematika kázně a klimatu ve třídě, které autorita učitele ovlivňuje. Dále se v teoretické části objevují pojmy osobnost učitele, která je pro autoritu učitele důležitá, a také motivace. V praktické části jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část výzkumu je uplatněna metoda dotazníkového šetření, pro kvalitativní výzkumnou část je použita metoda rozhovoru. Obě metody byly určeny pro učitele 1. stupně základních škol. Informace získané z dotazníků jsou doplněny rozhovory. Výsledky ukazují, jak je autorita a její budování pro učitele důležitá, jakou mají učitelé zkušenost s kázní ve třídě, a jaké mají učitelé ve třídě klima.
Autorita učitelů na střední škole
Houserová, Jana
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na vnímání autority učitele pohledem žáků střední odborné školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je vymezení pojmu autorita, rozdělení typů autorit, porovnání autority na jednotlivých stupních škol. Snaží se popsat osobnost učitele a zaměřuje se na vztah žáků a učitelů středních škol. V teoretické části jsem provedla porovnání a analýzu teoretických poznatků z různých odborných zdrojů. Cílem praktické části je zjistit, jak žáci středních odborných škol vnímají pojem autorita ve středoškolském prostředí, co si pod ním představují. Jaké osobnosti pedagogů, jako nositelů autority preferují a jak k nim přistupují. Zaměřila jsem se také na pohled žáků, kterým nahlíží na vlastnosti pedagogů a na rozdílnost názorů z hlediska pohlaví. Na základě sběru dat z dotazníkového šetření, vyhodnocení a analyzování dat jsem se snažila navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníku, jehož respondenty byli žáci středních odborných škol.
Třídní učitel na střední odborné škole
Šťastná, Renata
Bakalářská práce je vypracována na téma: „Třídní učitel na střední odborné škole“. Hlavním cílem teoretické části bakalářské práce je popsat práci třídního učitele v současném systému českého školství. Jsou zde popsány kompetence nutné k úspěšnému vykonávání práce třídního učitele, také činnosti, které daný učitel vykonává. Dále jsou zde definovány různé typologie učitelů, jejich osobnosti, schopnost reflexe a sebeúcty. Také v této bakalářské práci nacházíme aktuální pohled na české školství. Cílem praktické části je vyřešit kladené průzkumné otázky. Pomocí kvantitativního průzkumu a dotazníků nacházíme odpovědi na otázky ohledně pohledu žáků na třídního učitele a spokojenosti. Dotazníkové šetření probíhalo na jaře tohoto roku.
Ideální učitel z pohledu žáků
HNUDOVÁ, Sára
Bakalářská práce se zaměřuje na pohled na ideálního učitele. Zkoumá, jaké jsou klíčové vlastnosti ideálního učitele z pohledu žáků pátých ročníků prvního stupně a devátých ročníků druhého stupně základních škol a zda se jejich pohled liší. Práce je rozčleněna na dvě části, a to teoretickou a praktickou - výzkumnou část. Teoretická část obsahuje vymezení učitelské profese, požadavky na vyučující a jejich profesní kompetence. Dále jsou uvedeny informace o příslušných vývojových obdobích zkoumaných respondentů. Praktická část je zaměřena na výzkum a hierarchizaci klíčových vlastností učitele dle odpovědí dotázaných žáků. Klasifikace byla vytvořena na základě výsledků dotazníkového šetření. Sestavený dotazník vycházel z poznatků zaznamenaných v teoretické části, zejména z kompetencí učitele. Dále je v praktické části zhodnoceno, zda se pohled na ideálního učitele mezi jednotlivými zkoumanými věkovými kategoriemi liší.
Realita trestání v mateřské škole
VOŘÍŠKOVÁ, Štěpánka
Cílem bakalářské práce je pokusit se zmapovat realitu trestání v mateřské škole. V teoretické části se práce zabývá trestem z psychologického a pedagogického hlediska, obecně problematikou trestání dětí pohledem odborné veřejnosti a dále s trestem souvisejícími tématy, jako je legislativa, poslušnost, autorita, normy chování apod. Bakalářská práce je výzkumného charakteru. V praktické části je ke sběru dat zvolen kvalitativní přístup. Formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je zjišťován názor učitelek mateřských škol na trestání dětí a také zkušenost dětí s trestáním v MŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.