|
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v malých a středních podnicích
Morovics, Martin ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Křížek, Miroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce je teoreticky přiblížit problematiku vzdělávání a rozvoje pracovníků v malých a středních podnicích a na základě teoretických předpokladů a vlastního orientačního průzkumu analyzovat, jakým způsobem je řízena a uskutečňována tato oblast personální práce v konkrétním podniku. V teoretické části je popisován proces plánovaného vzdělávání, povinnosti hlavních aktérů tohoto procesu, základní metody firemního vzdělávání a jeho vyústění v podobě rozvoje pracovníků. Jako objekt konkrétní analýzy byla vybrána společnost, která působí na trhu poskytování jazykových, překladatelsko-tlumočnických a průvodcovských služeb. Situace ve zvolené společnosti byla zkoumána dotazníkovým průzkumem a prostřednictvím rozhovorů s představiteli vedení. Analýza byla zaměřena zejména na skupinu administrativních pracovníků a lektorů a na jejím základě jsou navrhnuty některá praktické opatření ke zlepšení existující situace v oblasti vzdělávání a rozvoje.
|
|
Outsourcing konstrukčních prací
Kočí, Stanislav ; Pavlová, Eva (vedoucí práce) ; Kovářík, Miroslav (oponent)
Práce popisuje možnosti a podmínky pro outsourcing konstrukčních prací u společnosti, která se zabývá výrobou letadel. Ve druhé části je zpracován podnikatelský plán na projekt konstrukční kanceláře, která bude konstrukční práce poskytovat. Jsou popsány možnosti využití podpory pro malé a střední podniky. V závěru práce je provedeno hodnocení ekonomické efektivnosti vložených investic a jejich návratnost a provedena citlivostní analýza faktorů rizika.
|
| |
|
Společenská odpovědnost firem jako nový faktor firemní konkurenceschopnosti
Bolfíková, Petra ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Společenská odpovědnost firem (CSR) je pojem v posledních letech hodně populární, ačkoliv ne úplně nový. Spousta - především velkých, multinacionálních firem - byla donucena chovat se odpovědně ke své společnosti a ne ji využívat. Tlak především veřejnosti a spotřebitelů pomocí jejich kupní síly jim v podstatě nedal jinou možnost, pokud tyto firmy chtěly přežít i do budoucnosti. Společenská odpovědnost firem se dá využít ale i obráceně ? jako prevence a výhoda firmy. Nejenže CSR prospívá životnímu prostředí a společnosti jako takové, ale i firmě samotné tento koncept přináší spoustu výhod ? od snížení nákladů úsporou energie a odpadů, přes udržení a snadnější získávání kvalitních zaměstnanců až po snížení nákladů na risk management a zlepšení reputace. Ačkoliv se může zdát, že CSR je pouze pro velké firmy, opak je pravdou. Malé a střední podniky mají ke svému okolí daleko blíž než jejich větší protějšky a často už nějaké aktivity v rámci CSR provádějí, aniž by o tom věděly. Co těmto malým a středním podnikům chybí je strategie implementující CSR do každodenních činností firmy a prostupující celou firmu od nejvyššího vedení až po nejníže postavené pracovníky. Problémem je také malá komunikace CSR s okolím, časté příliš úzké chápání CSR jako pouhé firemní dárcovství a její zaměňování s marketingovým nástrojem a PR.
|
|
Analýza postavení firmy Tribun EU, s.r.o. na trhu
Machová, Lenka ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Kačín, Radovan (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje postavení společnosti Tribun EU, s.r.o. na trhu, a to se zaměřením na pražskou pobočku a její činnosti. V metodologické části jsou obecně charakterizovány malé a střední podniky. Další část se věnuje SWOT analýze. V praktické části jsou popsány jednotlivé produkty společnosti a následně produkty pražské pobočky. Praktická část je zakončena SWOT analýzou pobočky v Praze. Závěr obsahuje možné návrhy a doporučení ke zlepšení současné pozice na trhu.
|
|
Vývozní aliance jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniků na zahraničních trzích
Roháčková, Sabina ; Jelínková, Eva (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Tato práce pojednává o vývozních aliancích, které jsou jednou z forem strategických aliancí. Hlavním strategickým cílem vývozních aliancí je vzájemná spolupráce zúčastněných podniků v oblasti marketingu zaměřeného na zahraniční trhy i kooperace v ostatních aktivitách týkajících se exportu. Záměrem práce je popsat hlavní znaky vývozních aliancí v obecné a konkrétní rovině na základě příkladů z praxe. Hlavním cílem práce je zjistit jakým způsobem vývozní aliance přispívají ke zvýšení konkurenceschopnosti členských podniků a jaké komparativní výhody jim přinášejí.
|
|
Controlling
Salabová, Eliška ; Mikovcová, Hana (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je určit nejvhodnější program podpory, v jehož rámci může vybraná firma čerpat finanční prostředky ze strukturálních fondů Evropské unie na vybraný investiční projekt; zhodnotit investici pomocí standardních metod hodnocení investic a určit optimální zdroj financování investičního projektu. Jedná se o investici malého podniku do nové technologie.
|
|
Příklady zavedení ERP-systémů do malých a středních podniků
Martynau, Pavel ; Benešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Zora (oponent)
Tato bakalářská práce si klade následující cíle: pospat proces výběru a zavedení ERP systému ve středně velkém českém podniku, přínosy systému a problémy související s úspěšnou implementací. Zjistit jakou tendenci rozvoje má český trh ERP systémů a proč české firmy preferují tuzemského dodavatele. Hlavní přinos spočívá ve vypracování předpokladů pro zavedení informačního systému v malém nebo středním podniku, a také ve vypracování studie popisující proces zavedení informačního systému do podniku s cílem zlepšit podnikové procesy (hlavně výrobu a distribuci)
|
|
Analýza využití Internetu se zaměřením na konkrétní malou firmu
Jurek, Martin ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Havelková, Michaela (oponent)
V práci je uveden obecný úvod do problematiky malých a středních podniků v České republice a informačních systémů. Stěžejními tématy teoretické části jsou Internet a elektronické podnikání. Praktická část je věnována analýze využití Internetu a nejvohodnějšímu uplatnění informačního systému pro hotel Jelínkova vila. Cílem analýzy aplikace Internetu je v první řadě zvýšení ekonomického prospěchu, druhotně podpora image a prestiže.
|
|
Postavenie malých a stredných podnikov v Chorvátsku a porovnanie s ČR
Lozo, Marko ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Tomovič, Štefan (oponent)
V práci sa zaoberám postavením malých a stredných firiem v Chorvátsku. Sledujem ich postavenie a miesto v ekonomike Chorvátskej Republiky. Ďalej sa práca zaoberá podmienkami pre zahájenie podnikateľskej činnosti, podnikateľským prostredím, možnosťami podpôr a pomoci rozvoja, legislatívnym prostredím, právnymi formami a daňovým systémom. Všetky zistené skutočnosti sú porovnané so situáciou malých a stredných firiem v Českej Republike. Zachytený je aj politický vývoj a hospodársky stav krajiny. Práca môže slúžiť aj ako návod pre české podniky, ktoré sa rozhodnú podnikať v Chorvátsku
|