Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zátkovo státní reálné gymnázium v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914
SMETANOVÁ, Jiřina
Předložená diplomová práce vznikla v rámci projektu Grantové agentury Jihočeské univerzity r. č. 130/2010/H Společnost českých zemí v 17. až 20. století. Prostor, ekonomické, sociální, kulturní a náboženské struktury českých zemí a jejich proměny v průběhu 17. - 20. století. Diplomová práce se zabývá vývojem Zátkova reálného gymnázia v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914. Jejím cílem je snaha o vytvoření první komplexnější práce věnované dějinám této již více jak půl století neexistující českobudějovické školy, která vznikla na základě sporů rozpolcené česko-německé společnosti a svým působením tak ovlivnila vzdělání české mládeže nejen v jižních Čechách. Diplomová práce vznikla na základě prostudované odborné literatury a archivní-ho materiálu uloženého ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích. Čítá devět kapitol, které je možné rozdělit do dvou větších částí. První z nich je věnována dějinám města České Budějovice, vývoji vzdělanosti, jak v obecné rovině, tak se zaměřením právě na České Budějovice, a v neposlední řadě také významné osobnosti, iniciátorovi vzniku české reálky, Augustu Zátkovi. Tato část vytváří historický kontext následujícím kapitolám. Druhá část je zaměřena na existenci samotné české reálky v Českých Budějovicích. Je věnována především studentům a není opomenut ani učitelský sbor, který na škole ve sledovaném období působil. Diplomová práce přináší nové poznatky v oblasti tzv. "velkých dějin" školy, jejího vzniku a vývoje i významu, resp. postavení ve městě a v regionu jižních Čech, které doplňuje a obohacuje též o zajímavé postřehy ze školní každodennosti.
Efektivnost veřejných služeb v obci Pelhřimov - slučování středních škol
BĚHOUNKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problém optimalizace sítě středních škol a její dopady v konkrétním kraji České republiky. V práci byla provedena analýza slučování středních škol a jejích důsledků. Hlavním cílem pak bylo zhodnocení efektivity této optimalizace z ekonomického hlediska.
Nástin dějin Základní školy ve Zlaté Koruně od roku 1918 do zrušení školy koncem 20. století
BEDNÁŘ, Marek
Diplomová práce se zabývá dějinami a vývojem Základní školy ve Zlaté Koruně po roce 1918 až do zániku tohoto vzdělávacího ústavu. Těžiště práce spočívá v analýze a interpretaci dokumentů dochovaných v archivním fondu školy, který je uložen ve Státním okresním archivu Český Krumlov. Důraz je kladen na souvislost mezi životem školy a dějinami českého školství a dějinami státu.
Adaptační kurzy a jejich využití v podmínkách Hotelové školy v Plzni
KABÁTOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá organizací a významem tzv. adaptačních kurzů pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů střední odborné školy. Názory na význam, užitečnost a organizaci kurzů, se i po dvanáctileté historii realizace kurzů v Hotelové škole, Plzeň různí. Existuje velká skupina, pro kurzy zapálených pedagogů, ale i velká skupina jejich odpůrců. V teoretické části se práce zaměřuje na rekapitulaci vývoje zážitkové pedagogiky, metody a její začlenění v současném školním systému. Věnuje se schematu, formulování cílů a struktuře adaptačních kurzů. Přináší stručný přehled subjektů, které realizují kurz ?na klíč?. Výzkumná část má za cíl zjistit, jaký význam přikládají a jaké postoje zaujímají k účasti na kurzech pedagogové školy a žáci prvních ročníků. Zaměřuje se také na názor budoucích žáků školy a okrajově zjišťuje pohled respondentů mimo školu. Výsledky a poznatky z výzkumu jsou shrnuty v poslední části. Na základě syntézy je navržen nový optimalizovaný postup při realizaci kurzu. Zároveň je sestaven jednodenní program pro případ, že by se pobytový kurz nekonal.
Kvalita vysokoškolského vzdělávání ve vybraných státech EU
Vobruba, Lukáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje významu kvality v terciárním vzdělávání. Toto vzdělávání chápe jako systém, do něhož vstupují různé investice za účelem jejich transformace na výstupy s přidanou hodnotou. Stanovením metodiky založené na korelační analýze pak zkoumá závislosti těchto vzdělávacích systémů u vybraných států Evropské unie a interpretuje je s cílem poukázat na kvalitativní důsledky potenciálních rozhodnutí při řízení tohoto systému na úrovni centrální a institucionální. Přístupy k uchopení kvality terciárního vzdělávání vedou k vymezení způsobů jejího měření a volbě strategií, jak kvality dosahovat. Principy chodu vysokoškolských vzdělávacích institucí poskytují obraz o struktuře a charakteristikách těchto institucí, který je vyjádřen i s ohledem na rostoucí vliv Evropské unie. Vlastnosti vysokoškolského vzdělávání jsou analyzovány pomocí zvolených ukazatelů s předpokládaným dopadem pro kvalitu vzdělávání -- indikátorů. Jsou vysvětleny důvody jejich volby, vysloveny hypotézy a provedena jejich korelace. Výstupy analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu jejich využitelnosti zainteresovanými stranami.
Socioekonomická analýza Středočeského kraje
Chudárek, Adam ; Tomešová, Jana (vedoucí práce) ; Kolařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Socioekonomická analýza Středočeského kraje" je rozdělena na dvě části. První část nastiňuje teoretický přístup k formulování otázky regionálního rozvoje a jednotlivé teorie, které se této problematice věnují. Druhá část bakalářské práce popisuje a hodnotí stav a vývoj v sociálních a ekonomických otázkách Středočeského kraje. Každá kapitola je věnována právě jedné z těchto oblastí. Praktická část je rozdělena na základní charakteristiku kraje, sociální analýzu kraje s důrazem na demografické údaje, školství, zdravotnictví a sociální služby, a ekonomickou analýzu kraje, která je zaměřena na trh práce, makroekonomické indikátory a infrastrukturu. Dále práce obsahuje environmentální analýzu kraje a SWOT analýzu kraje, kde jsou hodnoceny silné a slabé stránky kraje, příležitosti a hrozby. Cílem bakalářské práce je poskytnou komplexní pohled na Středočeský kraj pomocí socioekonomické analýzy jednotlivých oblastí.
Počátky základního vzdělávání v Českobudějovickém kraji
REITINGEROVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá počátky školství v českých zemích, především v Českých Budějovicích. Není opomenut vznik a vývoj obecných nebo měšťanských škol. Velká pozornost je věnována založení Matiční školy Augustem Zátkou. V práci je také zmíněno vzdělávání učitelů a v neposlední řadě i obsah vyučovacích předmětů na obecných školách v letech 1869?1920. K práci patří přiložené přílohy, které obsahují fotografie škol, dámského spolku Ludmila, učitelský ústav v Kutné Hoře a propouštěcí vysvědčení z roku 1905.
Škola a její pozice ve společnosti
SLADKÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá školou jako vzdělávací institucí a jejím postavením ve společnosti se zaměřením na mateřskou školu. Pokouší se nalézt odpověď na otázku: "Jaké je postavení mateřské školy v současné české společnosti?" Ve své teoretické části je práce zaměřena na charakteristiku tématu a jeho vymezení z hlediska společenského významu, včetně historického vývoje školství na našem území, funkci školy v oblasti vzdělávací, integrační a socializační, specifika mateřské školy a stanovením metod a cílů výzkumu. Hlavní, praktická část práce, je zaměřena na vlastní výzkum pozice školy v české společnosti, komparaci zjištěných skutečností a vyvození závěrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.