Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Křesťanské zhodnocení montessoriovské a waldorfské pedagogiky
Podéšťová, Martina ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Práce v šesti kapitolách nejprve vysloví tezi o nutnosti se zabývat problémem úbytku kvality katolické výuky náboženství. Tomu je pak věnována druhá kapitola, která promýšlí jeho historii. Po kratší třetí kapitole, která pohovoří souhrnně alternativním školství je do tohoto produ zařazen analyticky zpracovaný rozbor montessoriovské a waldorfské pedagogiky. Zpracovává historii zakladatelů obou pedagogik a vztak k didaktickému trojúhelníku pedagog- učivo - žák. V šesté kapitole je provedena syntéza poznatků a vysloveny závěry o vztahu spiritualit ke křesťanství a využitelnosti pedagogických mětod. Klíčová slova Křesťanství, pedagogika, montessori, waldorfská, učitel, žák
Místo waldorfské pedagogiky v současném českém školství
Franko, Radek ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou waldorfské pedagogiky. Je členěna do pěti kapitol. První dvě mapují okolnosti vzniku waldorfského školství a životního formování myšlenkových konstruktů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Zbylé tři kapitoly odpovídají na otázky, týkající se: waldorfských výukových specifik, profilu osobnosti waldorfského učitele a zasazení české waldorfské pedagogiky do současného českého školského proudu. Klíčová slova antroposofie, české školství, Rudolf Steiner, učitel waldorfské školy, waldorfská pedagogika, waldorfská výuka
Rozvíjení klíčových kompetencí ve výuce přírodopisu na prvním stupni waldorfské školy
Tejkalová, Vítězslava ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvíjení klí ových kompetencí ve výuce p írodopisu na prvním stupni waldorfské školy. V teoretické ásti p ibližuje problematiku transformace školství a charakteristiku výuky na waldorfské škole. Jsou zde vysv tleny pojmy klí ové kompetence, transformace školství, alternativní sm ry ve školství, waldorfská pedagogika a její postavení v transformaci školství. Výzkumná ást prezentuje ak ní výzkum zam ený na rozvíjení klí ových kompetencí v epoše p írodopisu ve t etí t íd waldorfské školy. Metodou pozorování je popsána jedna z epoch. Dopl ující metodou dotazníku, sm ujícího k u itel m, jsou výsledky pozorování porovnány. Analýzou výzkumu je popsán rozvoj jednotlivých klí ový kompetencí v dané epoše. Výsledky výzkumu potvrdily, že vzd lávací strategie k rozvoji klí ových kompetencí jsou ve waldorfské škole na velmi dobré úrovni. Z analýzy výzkumu je možné erpat p i rozvoji Klí ových kompetencí v jiných epochách p írodopisu tohoto ro níku. Údaje z výzkumu jsou prezentovány v písemné podob .
Jak udržet a rozvíjet vnitřní motivaci dětí na počátku školní docházky
Vaculíková, Vaishali ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na téma udržování a rozvíjení vnitřní motivace žáků k učení v první třídě waldorfské základní školy, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část obsahuje charakteristiku pojmu vnitřní motivace, její druhy a popisuje, jaké metody slouží k jejímu udržení. Dále popisuje specifika pojetí výuky ve waldorfské škole. V praktické části používá diplomantka metodu akční učitelský výzkum ke sledování čtyř vybraných žáků z její třídy. V průběhu jednoho školního roku průběžně stanovuje co nejvýhodnější strategie výuky tak, aby byla podpořena jejich vnitřní motivace k učení. Výsledky výzkumu prokazují, že pokud jsou žáci vnitřně motivováni, jsou aktivní a lépe spolupracují.
Motivace rodičů k volbě alternativní mateřské školy
VÁCHALOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je objasnit důvody, které vedou rodiče k volbě alternativní waldorfské mateřské školy pro jejich děti. V teoretické části jsou charakterizovány alternativní školy, důvody proč tyto školy vznikaly a jejich hlavní přínosy. V další části práce se zmiňuji o zakladateli této předškolní instituce Rudolfu Steinerovi a popisuji vznik, koncepci a cíle waldorfské školy. V dalších kapitolách práce se věnuji tématům rodiny, jejím přeměnám a funkcím. Stěžejní jsou i následující kapitoly, ve kterých se zabývám motivací a hodnotami, se kterými se v životě setkáváme. Výzkumná část je vypracována statisticky kvantitativní metodou, formou dotazníkového šetření. Na otázky v dotaznících odpovídali rodiče dětí ze čtyř waldorfských mateřských škol.
Využití ročních slavností k výtvarnému tvoření dětí v mateřské škole s prvky waldorfské pedagogiky
CVACHOVÁ, Alena
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření dětí předškolního věku v mateřské škole s prvky waldorfské pedagogiky, konkrétně na práce inspirované ročními slavnostmi. V teoretické části jsou popsány obecné znaky waldorfské pedagogiky a obecný vývoj dětského výtvarného projevu od 3 do 6 let. Praktická část je obrazovým průvodcem slavností během celého roku s náměty a metodickými postupy pro výtvarné tvoření dětí, učitelek i rodičů.
Historie waldorfské školy ve světě a ČR, porovnání waldorfské pedagogiky s ostatními klasickými reformními směry
NOLČOVÁ, Karolína
Práce se zabývá historií waldorfských škol a porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasickými reformními školami. Na začátku práce je vymezen pojem alternativní škola a typologie alternativních škol. Dále je práce zaměřena na vznik a vývoj waldorfských škol ve světě a České republice. Podrobněji popisuje vznik první waldorfské školy v Německu a v Čechách. Zmíněn je zakladatel waldorfské pedagogiky Rudolf Steiner. V kapitole o první waldorfské škole v Čechách text vychází z rozhovorů s iniciátorem a prvním třídním učitelem. Z počtu waldorfských škol ve světě v průběhu let 1991 až 2013 je vyvozen zájem o waldorfskou pedagogiku. Třetí závěrečná část práce porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasicky/klasickými reformními školami. Mezi tyto školy patří waldorfská škola, škola montessoriovská, daltonská škola, moderní/pracovní škola Célestina Freineta a Jenský plán.
Alternativní pedagogika a její principy využitelné v pedagogice volného času
KOVÁŘOVÁ, Magdaléna
Práce se zabývá alternativní pedagogikou a jejími principy, které je možno uplatnit v oblasti pedagogiky volného času. Z oblasti alternativní pedagogiky je zaměřená na dva u nás největší alternativní pedagogické systémy, a to na pedagogiku Marie Montessori a waldorfskou pedagogiku. V obecné rovině představuje zakladatele a vznik obou směrů s jejich stručnou charakteristikou nutnou pro uvedení do tématu. Hlavním zaměřením práce jsou základní principy obou směrů, které lze využít jako základ pro pedagogickou práci v oblasti pedagogiky volného času, zejména výchovy mimo vyučování. V pohledu těchto principů zároveň zdůrazňuje význam vztahu mezi pedagogem a dítětem se zdůrazněním úcty a respektu k osobnosti dítěte.
Technologie vzdělávání v podmínkách Waldorfské školy
LISOVÁ, Daniela
Tato práce pojednává o technologii vzdělávání ve specifickém prostředí Waldorfské školy s důrazem na pedagogické zvláštnosti tohoto druhu škol. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu technologie vzdělávání, stručnou charakteristiku alternativního školství, jeho vzniku a vývoje u nás i ve světě. Hlavní důraz je kladen na waldorfskou pedagogiku, její východiska, obsah, cíle, specifika a historii u nás i ve světě. Praktická část obsahuje zápis z hospitací v třídách waldorfského typu a následné porovnání teorie s praxí. Dále tato práce porovnává sociální klima waldorfské třídy s třídou s tradičním způsobem výuky pomocí dotazníkového šetření za účelem objektivního zjištění pozitiv waldorfské edukace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.